Du kan ju kolla upp hur lagrena/ringar och diverse delar ser ut, innan du beställer grejjor. Går den utan problem och utan några lagerknack, om du har bra comp i alla cylindrar så behöver du inte göra nått! Tycker då jag!
Du kan ju kolla upp hur lagrena/ringar och diverse delar ser ut, innan du beställer grejjor. Går den utan problem och utan några lagerknack, om du har bra comp i alla cylindrar så behöver du inte göra nått! Tycker då jag!
Håller med Men trycker den ur sig litervis med olje och drar 2liter ilen så hade jag renoverat den (är inne på andra renoveringen). .. Renovera en sådan motor är billigt .. Och framför allt vet man att man har en motor och lita på i många tusen mil framöver .. Kgtrimning har renoveringspaket till alla volvomotorer .. ja gav 5500för mitt .. lager, kolvar packningar o allt Så bara renovera du, så vet du hur motorn är (skickmässigt) Mvh Johan
Du kan ju kolla upp hur lagrena/ringar och diverse delar ser ut, innan du beställer grejjor. Går den utan problem och utan några lagerknack, om du har bra comp i alla cylindrar så behöver du inte göra nått! Tycker då jag!
Håller med Men trycker den ur sig litervis med olje och drar 2liter ilen så hade jag renoverat den (är inne på andra renoveringen). .. Renovera en sådan motor är billigt .. Och framför allt vet man att man har en motor och lita på i många tusen mil framöver .. Kgtrimning har renoveringspaket till alla volvomotorer .. ja gav 5500för mitt .. lager, kolvar packningar o allt Så bara renovera du, så vet du hur motorn är (skickmässigt) Mvh Johan
okok...får se....ska vara få den o gå redigt...ingen som vet va de kan vara för fel...när man står på tomgång o trycke gasen i botten tvekar han till först sen varvar han ut...o när man gasar ur de o släpper o gasar igen så hela tiden, så blurrar han till ibland...o när man ligger på vägen på 4:an i 60-70km....o o trycker gasen i botten så börjar han att haka o leva...
nån som vet nått....??
Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...
kör på spm istället... betalade 2100 för alla packningar, ringar och lager till min 16v... kostar typ en 500 mindre till en vanlig 8v.
Japps .. Kompletta kolvar .. 2100 va inte så farligt .. Ja kom sammanlagt upp i 8000 .. Men bytte stakar och sånt med .. Så totalrenoverade min .. Men kom bara 36 mil innan den kolappsa haha .. S¨å det fikc ble en renovering till ... Har bara kardanen kvar .. Sen får vi se hur den går ..