3963
Sök

Misshandel

21 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
jag har fått en uppgift i skolan. Om att ta reda på misshandel, Hur ska man göra för att undvika bråk som leder till misshandel ? tacksam för svar .

de är ja de

Körv
3 535 Inlägg
8 januari 2008
ehh.. uhm.. va? Kan du tala klarspråk tack?

Truckdriving Man

Konsult
1 247 Inlägg
8 januari 2008
Antar att han menar att om man hamnar i bråk, hur undviker man då att det går så långt som misshandel?

Gör som många andra, lägg benen på ryggen! tongue
Ne seriöst, förstår inte riktigt vad du menar tongue

173 Inlägg
8 januari 2008
Bäst är ju att undvika konflikter, börjar någon "mucka gräl", så låt han göra det. Men ibland blir man ju oftast nerslagen iaf ^^

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 januari 2008
saab9_3turbo skrev:
Bäst är ju att undvika konflikter, börjar någon "mucka gräl", så låt han göra det. Men ibland blir man ju oftast nerslagen iaf ^^

Att gå därifrån brukar fungera ganska bra.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Öh, barlös.
300 Inlägg
8 januari 2008
Jag brukar gå där ifrån / Försöka övermanna så jag kan hålla fast eller förhindra bråket att fortgå. (Är ganska stor/ mycket vikt att lägga bakom)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 januari 2008
Man borde skaffa sig en Latino-flickvän.
Ingen som vågar göra något mot en då tongue

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
8 januari 2008
Du har fått en skol uppgigft som inte är så enkel, det vet du.
Det jag pratar om nu är inom elever.
du måste spela som mediatär i övriga konflikter innan misshandel starta.
Du måste nästa se till att du blir respekterad som en ledare typ tuppen i hönsgård.
en madiatär i dagens lägget är en man som har mycket svårt uppgift, han är hög psykologin utbildad.
I ditt fall i skola måste du lära dig alla elever som har tendens att gå över kant, dom svåra elever är dom som letar efter bråk eller misshandel eller mobbning mot dom svagare. du måste kolla de små grupper som bildas, starka grupper som svaga grupper och vara med så många som möjligt
Att upptäcka när det blir misshandel  är mycket svårt och det är ofta utanför skola
Du måste tänka mycket hur du ska på det bästa sätt hur lungt du ska vara för att lösa en misshandel innan den börjar.
I skolor, finns alltid elever som vill spela tuff för visa att dom är någonting och i äntligen dom är bara skit, där har du också en uppgift att visa dom med rätt psykologin att det är du som är tuppen i gården.
Lycka till.
Senast redigerat av alain (8 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

RE-雨宮
481 Inlägg
8 januari 2008
cherylee skrev:
man går därifrån,o går d inte att gå därifrån så SPRINGER man därifårn eller ngt. orka stå kvar o skapa ännu mer konflikt.. nej fan.. varför ska man ens hamna i en sådan situation..

Beror väl lite på vem det är som känner för att bråka. Själv blev jag påhoppad vid ett dansgolv medans killens kompisar höll undan/fast min polare så dom inte skulle se eller kunna hjälpa till..  Jag löste det genom att skratta åt han som slog mig, när jag blödde sa jag att han slog som en flicka, sen kom vakterna å tog honom..  Saken är den att i "dagens samhälle" så är det så fruktansvärt många som går omkring å letar folk att bråka med, blandar Rohypnol å sprit, dricker för mkt alkohol Och har en allmänt dålig attityd.

Vet många som blivit påhoppade å misshandlade omotiverat. Självklart är det bäst att springa eller gå därifrån. Men man vet aldrig vad som händer.. Förjävla onödigt är det iaf!

RE-Amemiya Kitted FD3S

732 Inlägg
8 januari 2008
ypac__ skrev:
jag har fått en uppgift i skolan. Om att ta reda på misshandel, Hur ska man göra för att undvika bråk som leder till misshandel ? tacksam för svar .

stanna inne!

Inläggskritiker
990 Inlägg
8 januari 2008
Man ger fan i att ta surra emot folk, och håller sig på sin kant

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

DFFL
9 020 Inlägg
8 januari 2008
Ifall det blir bråk och man inte vill ha det så är väl det lättaste att sticka?
Jag tycker dock att det är roligare att stanna kvar big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

177 Inlägg
8 januari 2008
John87 skrev:
Man borde skaffa sig en Latino-flickvän.
Ingen som vågar göra något mot en då tongue

Hahaha big_smile

Maizer
8 januari 2008
Om man ger sig första gången vet de att de kan hoppa på en nästa gång också.

221 Inlägg
8 januari 2008
om han som bråkar börja slå e de bara o slå tebaka o de hårt !

Dr Snuggles
956 Inlägg
8 januari 2008
chrno skrev:
cherylee skrev:
man går därifrån,o går d inte att gå därifrån så SPRINGER man därifårn eller ngt. orka stå kvar o skapa ännu mer konflikt.. nej fan.. varför ska man ens hamna i en sådan situation..

Beror väl lite på vem det är som känner för att bråka. Själv blev jag påhoppad vid ett dansgolv medans killens kompisar höll undan/fast min polare så dom inte skulle se eller kunna hjälpa till..  Jag löste det genom att skratta åt han som slog mig, när jag blödde sa jag att han slog som en flicka, sen kom vakterna å tog honom..  Saken är den att i "dagens samhälle" så är det så fruktansvärt många som går omkring å letar folk att bråka med, blandar Rohypnol å sprit, dricker för mkt alkohol Och har en allmänt dålig attityd.

Vet många som blivit påhoppade å misshandlade omotiverat. Självklart är det bäst att springa eller gå därifrån. Men man vet aldrig vad som händer.. Förjävla onödigt är det iaf!

Var med om något liknande, fick 2 smällar av 2st som hoppade på mig på ett dansgolv, men jag stog kvar och torkade bort blodet i näsan och undrade vad fan dom höll på med, då sprang dom därifrån ..

Hela historien slutade med ett brutet näsben och en sprucken ögonhåla (på mig då alltså)

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Maizer
8 januari 2008
Jag hatar när man blir dunkad på dansgolvet, ingen chans att se vem det är.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 januari 2008
Maizer skrev:
Om man ger sig första gången vet de att de kan hoppa på en nästa gång också.

Så du slår direkt när någon säger emot eller står upp mot dig på stan?
Då vet dom ju att dom inte ska gå på dig nästa gång.
Eller vem dom ska samla ihop gänget och hämnas mot.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
8 januari 2008
Livrädd för slagsmål nu för tiden...

När idioter, gangstrar eller allmänt slödder helt utan framtid, med klippkort hos polisen börja mucka springer jag hellre... Dom har absolut inget att förlora, och det vet dom.
Drar dom kniv när dom e packade eller knarkpåverkade är mitt val döda eller dödas helt enkelt.

Hamnade i en sån situation för ett par år sedan. Och när jag insåg att den här jäveln ger sig inte, han ska ha ihjäl mig å kommer göra det, så kan inte ord beskriva hur rädd jag blev. Bråka lite eller klappa till nåt har jag inget emot. Men när döda/dödas gäller så e man inte kaxig.

Kommer aldrig någonsin slåss igen..

Sky´s the limit...

52 Inlägg
8 januari 2008
chrno skrev:
cherylee skrev:

Saken är den att i "dagens samhälle" så är det så fruktansvärt många som går omkring å letar folk att bråka med, blandar Rohypnol å sprit, dricker för mkt alkohol Och har en allmänt dålig attityd.

Håller med dig där chrno, det är alldeles för mycket omotiverat bråk som fortgår nu. Vet själv ett gäng före detta kompisar som går ut och slåss för nöjes skull. Angående om man hamnar i bråken så är det väl antingen bara att ta skiten tills vakterna kommer (som du gjorde) eller så är bästa sättet att få ner honom på marken, är han på marken kan han inte komma åt att slå dig. Är det flera stycken som har dig fast vid ett hörn så sikta på att springa mot en kille och försöka få ner honom på marken snabbt och sen springa allt vad du kan innan dem alla är för nära så dem kan få grepp om dig ändå även om du får ner den första. Stå inte upp och slåss mot påverkade idioter, dem känner knappt av slagen du delar ut ändå och kommer tillbaks.

It's nice to be important but it's more important to be nice.

Sök