4161
Sök

Dagens idioter! *fnissvarning*

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 januari 2008
richardoo290 skrev:
laika skrev:
men vad jag har lärt mig så ska ju vatten vara jäklat dåligt ledningmaterial och spänningen är ju förhållandevis låg så det kanske inte är så farligt men jag kanske är ute och cyklar har aldrig prövat fast som sagt så ska ju inte vatten vara en galant ledare direkt men den kan ju vara tillräckligt bra för att döda.

ja vet att om du slänger ner en hårtork i ett badkar med en männska i så stendör han.
men tänkte att volymen var större nu?

mythbusters ^^

Maila bilden till mythbusters och låt dom kolla upp detta. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 januari 2008
Irmscher Vectra skrev:
richardoo290 skrev:
laika skrev:
men vad jag har lärt mig så ska ju vatten vara jäklat dåligt ledningmaterial och spänningen är ju förhållandevis låg så det kanske inte är så farligt men jag kanske är ute och cyklar har aldrig prövat fast som sagt så ska ju inte vatten vara en galant ledare direkt men den kan ju vara tillräckligt bra för att döda.

ja vet att om du slänger ner en hårtork i ett badkar med en männska i så stendör han.

mythbusters ^^

orkar inte, du kan göra det..min engelska suger me ^^ men skulle vara kul om man såg det på nått avsnitt om ett par månader tongue

2 164 Inlägg
9 januari 2008
Beror ju på hur förorenat vattnet är. Är de rent vatten så leder de ju ingen stör är de inte de så leder de ju ström och dom kan få en otrevlig överraskning.
De är ju därför jordfelsbrytaren kom till för att man inte ska dö av att vattna gräsmattan medans en kontakt ligger på den när man är ute på gräsmattan och fåkar ta tag i kontakten.
De va ju inte ovanligt att de va en och annan som dog på de sättet!

MVH

F

657 Inlägg
9 januari 2008
men skulle du hålla nolla i ena handen och fas i andra handen så skulle du dö en ganska smärtsam död.. nätfrekvensen i sverige är ju 50hz.. å eftersom strömen går igenom hjärtat i exemplet så försöker hjärtat slå 50hz, alltså 50 slag i sekunden:)
En männsika tål 30mA i 30msek och förmodligen så löser säkringen ut i bästa fall vid 10A, beror ju på säkringen.. du dör iaf..smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 januari 2008
richardoo290 skrev:
Irmscher Vectra skrev:
richardoo290 skrev:

mythbusters ^^

orkar inte, du kan göra det..min engelska suger me ^^ men skulle vara kul om man såg det på nått avsnitt om ett par månader tongue

Jag kan engelska.  roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 217 Inlägg
9 januari 2008
Men det där är ju en pool. Det brukar va hyffsat med klor i dem, spelar inte det in på ledningsförmågan också?:S

Darth Vader
1 644 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Hemmapool, troligtvis taget från vattenslangen. Inget klor isf

Braaaaap?

1 217 Inlägg
9 januari 2008
DoWahDiddy skrev:
Hemmapool, troligtvis taget från vattenslangen. Inget klor isf

Mjo, i och för sig.. Men jag vet att klortabletter (typ brus, starka som satan) kostar runt 50lappen och är till för just sånna där pooler:/

Darth Vader
1 644 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
Visst finns det säkert, men av nån anledninng så tvivlar jag på att de där typerna går och köper klortabletter för att hålla sin pool ren big_smile. Fel målgrupp smile

Braaaaap?

657 Inlägg
9 januari 2008
om de nu är klor och det ger en bättre ledningsförmåga så tror jag att det blir kortis bara..

EDIT: men ja vet inte säkert va som händer även fast ja kanske borde veta=P hur som helst så gör man bara inte sådär=P
Senast redigerat av dagg (9 januari 2008)

1 217 Inlägg
9 januari 2008
DoWahDiddy skrev:
Visst finns det säkert, men av nån anledninng så tvivlar jag på att de där typerna går och köper klortabletter för att hålla sin pool ren big_smile. Fel målgrupp smile

Hehe, jaa. Det ser ju ut att vara målgrupp typ a la Homer Simpson så;)

8 156 Inlägg
9 januari 2008
Vatten leder ström. Tillräckligt bra iaf.
Men vattnet i poolen har ju ingen kontakt med jorden under, så gummit skyddar nog dom som sitter i polen. Men jag misstänker att säkringarna skulle gå så fort förgreningsdosan hamnar under vatten, då kontakten själv är jordad...

Jag har själv fått en liten stöt då blixten slog ner i sjön där jag badade.
Men det var väl inget att skryta med direkt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 januari 2008
Phaetoon skrev:
Vatten leder ström. Tillräckligt bra iaf.
Men vattnet i poolen har ju ingen kontakt med jorden under, så gummit skyddar nog dom som sitter i polen. Men jag misstänker att säkringarna skulle gå så fort förgreningsdosan hamnar under vatten, då kontakten själv är jordad...

Jag har själv fått en liten stöt då blixten slog ner i sjön där jag badade.
Men det var väl inget att skryta med direkt.

när ja va runt 8 år tog jag på ett elektriskt stängsel o fick en stöt så ja svimma av i ett par sek.
cool

Withlimb
210 Inlägg
9 januari 2008
Min lärare laddade ut en kondensator i min nacke när jag gick i skolan.
Han meggade även min hand med 500 volt. Han var rolig.
Senast redigerat av Hoevding (9 januari 2008)

105hk rent vansinne!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 januari 2008
Hoevding skrev:

500v är inte speciellt mkt..

12 086 Inlägg
9 januari 2008
laika skrev:

240V i vatten är en fullt tillräcklig kombination för döden.

12 086 Inlägg
9 januari 2008
richardoo290 skrev:
Hoevding skrev:

Min lärare körde i 40K volt i mitt finger.. yberlåg strömstryka förståss men de sved till smile

226 Inlägg
9 januari 2008
att bli meggad med 1000 känns kan jag säga sad men men man hade kul i skolan ibland iaf, meggade våran lärare med 500v också.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 januari 2008
haha jaa det där såg ju inte allt för intelligent ut tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Withlimb
210 Inlägg
9 januari 2008
richardoo290 skrev:
Hoevding skrev:

Nej jag vet men det känns ju ändå. Och så var han ju min lärare. tongue

105hk rent vansinne!

Sök