3252
Sök

Norrlands semester 2008 sevärdigheter MM

2 594 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#1
Tjena jag å familjen tängte ta en norrlands tripp i år och vi kommer starta från s-vall och åka e4an förbi Övik,Ume,Skellefteå,Pite,Arvidsjaur,Storuman,Vilhelmina,Åsele,Sundsvall

vilka sevärdighetr finns i varje stad? skulle va kul å veta så man inte missar nått smile


tack för hjälpen

399 Inlägg
9 januari 2008
#2
Jag har bara varity i jämtland som längst upp. men där finns ju mus olles museum. i krokom tror ja. det e intressant.

VOLVO for life

2 594 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#3
Klaesson skrev:
Jag har bara varity i jämtland som längst upp. men där finns ju mus olles museum. i krokom tror ja. det e intressant.
jo där har man vart å kikat två gånger tror jag men jag paserar alldrig krokom på min sem

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 januari 2008
#4
Jag har köpte en stor husvagn och tänker åka upp på sommar och se.
På Prem bensinstationer, finns en vägkorta över hela Sverige som visar allting du kan tänka dig och vill se. den kostar ingenting och är helt obeskrivligt underbar
Verkligen värt att åka på en sådan station och fråga efter den korta om dom har det kvar.
Jag kan gå på min station och fråga om dom har det kvar och skika en till dig om du inte hitta.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 594 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#5
alain skrev:
Jag har köpte en stor husvagn och tänker åka upp på sommar och se.
På Prem bensinstationer, finns en vägkorta över hela Sverige som visar allting du kan tänka dig och vill se. den kostar ingenting och är helt obeskrivligt underbar
Verkligen värt att åka på en sådan station och fråga efter den korta om dom har det kvar.
Jag kan gå på min station och fråga om dom har det kvar och skika en till dig om du inte hitta.
ja de vore bussigt har bara obemannade stationer här omkring sad

2 122 Inlägg
9 januari 2008
#6
beror ju på om du ska dricka öl eller åka och titta på fina ställen?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

905 Inlägg
9 januari 2008
#7
Myggmuseumet i gällivare

Rent A Retard !
674 Inlägg
9 januari 2008
#8
ett måste är iaf att stanna vid höga kusten en liten stund och bara njuta smile oslagbart tongue sen så finns sveriges högsta vattenfall inärheten av härnösand om jag inte minns helt fel smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

7 100 Inlägg
9 januari 2008
#9
kom till vallvik och njut av naturen tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

junsele
248 Inlägg
9 januari 2008
#10
antar att du ska på åsele marknad, på returen till sundsvall helgen efter brukar det vara rock & bike meet i junsele, som en spinoff har vi även dans till bla Lasse Stefanz den helgen.

ungarna kan gå på djurparken.
Senast redigerat av devilspath (9 januari 2008)


2 594 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#11
loffe007 skrev:
Myggmuseumet i gällivare
haha nä mygg har jag sett nog av

2 594 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
#12
Kirre skrev:
beror ju på om du ska dricka öl eller åka och titta på fina ställen?
man kan vell kombinera båda  big_smile

Tomten
1 065 Inlägg
9 januari 2008
#13
max i sundsvall är populärt tongue

åker du i sommar så tycker ja du ska kolla in salusand (tror det heter så) är en camping innan nordmaling, där finns en jätte fin strand osv. värt ett besök.


vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
9 januari 2008
#14
ghost_boy83 skrev:
Kirre skrev:
beror ju på om du ska dricka öl eller åka och titta på fina ställen?
man kan vell kombinera båda  big_smile
pite super och spyr?


blacken
9 januari 2008
#15
devilspath skrev:
antar att du ska på åsele marknad, på returen till sundsvall helgen efter brukar det vara rock & bike meet i junsele, som en spinoff har vi även dans till bla Lasse Stefanz den helgen.

ungarna kan gå på djurparken.
Det kan rekommenderas, varit där en gång, väldigt trevligt. smile cool

Maizer
9 januari 2008
#16
Tror aldrig jag vart så långt upp som sundsvall tongue

97 Inlägg
9 januari 2008
#17
ghost_boy83 skrev:
Tjena jag å familjen tängte ta en norrlands tripp i år och vi kommer starta från s-vall och åka e4an förbi Övik,Ume,Skellefteå,Pite,Arvidsjaur,Storuman,Vilhelmina,Åsele,Sundsvall

vilka sevärdighetr finns i varje stad? skulle va kul å veta så man inte missar nått smile


tack för hjälpen
du har ju döda fallet i hammarn, sen har du krångede museum


905 Inlägg
10 januari 2008
#18
Hertigen skrev:
ghost_boy83 skrev:
Kirre skrev:
beror ju på om du ska dricka öl eller åka och titta på fina ställen?
man kan vell kombinera båda  big_smile
pite super och spyr?
Precis.

Sista helgen i juli (om jag inte minns fel) så är det piteå dansar och ler, så räkna inte med att hitta så mycket camping platser om ni inte är ute i god tid.
Senast redigerat av loffe007 (10 januari 2008)

iceman_21
10 januari 2008
#19
ÅSELE MARKNAD 3:E HELGEN I JULI. www.aselemarknad.se
MOTORVECKAN I LYCKSELE www.motorveckan.se


Om du kommer hit upp under dessa evenemang. Hör av dig. så ska jag guida dig ;-)

2 594 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#20
komm igen nu lite mer tips tack gärna på nå fint ställe man kan fiska på eller kika tex nått bil museum eller liknande nått borde ju finnas i era städer?


Sök