Norrlands semester 2008 sevärdigheter MM

Pysslingen
11 januari 2008 · 33 Inlägg

bensin museumet i älvsbyn

twin_cam Smålänning
11 januari 2008 · 7 877 Inlägg

Om jag kommer så långt upp så har jag som krav att jag skla se skylten "Här slutar allmän väg" big_smile Har aldrig sett en sån i verkligheten smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
_Spawned_ Maskinförare
11 januari 2008 · 1 163 Inlägg

hahaha, dom skyltarna finns ju överallt här roll

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Perss0n
11 januari 2008 · 435 Inlägg

du har ju silvermuseet här i arjeplog (9mil från a-jaur) sen åker du lite längre upp kan du ju dra till polcirkeln tongue

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
11 januari 2008 · 741 Inlägg

om du skall åka norrut, åk till ritsem eller stora sjöfallet, inget musem men oj vilken natur och fiske smile, fjällröding troligen den godaste fisken i sverige smile

http://www.kuhlins.com/lulealven/bilder/suorva1.jpg

bild från sourvamagasinet

Senast redigerat av Hertigen (11 januari 2008)

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Ellertz Norrlänning
12 januari 2008 · 1 453 Inlägg

Raketbasen i arvidsjaur ska vara cool sägs de.. Sen om du ska fiska så ta dig några mil västerut till norska kusten och saltströmmen smile Bästa fiskestället i norden enligt mej ! Sen är ju norge så sjukt vackert !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Stoorn Legitimerad klåpare
13 januari 2008 · 212 Inlägg

om du ska förbi umeå måste du ju nästan göra så du lyckas passa in de så väl att du kan fara på wheels nat´s norr. dock så vet jag inte när de är planerat för iår

Opel Vectra (1995)
loffe007
14 januari 2008 · 905 Inlägg

Ellertz skrev:
Raketbasen i arvidsjaur ska vara cool sägs de.. Sen om du ska fiska så ta dig några mil västerut till norska kusten och saltströmmen smile Bästa fiskestället i norden enligt mej ! Sen är ju norge så sjukt vackert !

raktebasen ligger väl ändå i vidsel men om han ska dit så får han juh se på storforsen och bada små pölarna bredvid och bo på hotell storforsen, går även fiska där ute.

http://www.storforsen-hotell.se/
Info
utflyktsmål

http://sv.wikipedia.org/wiki/Storforsen

Sen har vi kronogård innåt landet.
http://www.kronogard.com/frameset.htm

Längre ner i landet hittar vi detta,
Finnforsfallet: kraftverksmuseum och bebyggelse


i piteå kan du bo ute i skärgården.
skärgårdstugor
bilder Piteå skärgård
Går även att bara åka båt och kolla sig runt lite med en tur båt.
info piteå skärgård


hittade även denna sida med mycket bra info om saker och se värdheter häruppe i norr.
http://www.swedishlapland.com/sv-SE/flash/start.aspx

bmx
14 januari 2008 · 7 100 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
komm igen nu lite mer tips tack gärna på nå fint ställe man kan fiska på eller kika tex nått bil museum eller liknande nått borde ju finnas i era städer?

fast nu ska du inte så långt ner,här där jag bor finns det bra fiske vatten,har ju havet här så ja brukar fiska öring!
och sen så har du ljusnan ochså där dom brukar fiska lax!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
stylinguffe Egen företagare
14 januari 2008 · 201 Inlägg

Kolla in guldriket.se "verkar ligga nere för tillfället"

sete15 Skogstokig
28 januari 2008 · 42 Inlägg

Ta en sväng förbi Junsele och ät på Junselegrillen efter det så ta dig till Junsele Djurpark och kolla in Loke Björnen. Riktigt fint i Junsele. Jag rekomenderar att du åker dit efter Åsele. Ca 45 min från Åsele.

Det jag inte kommer ihåg har aldrig hänt.
Thorssa
28 januari 2008 ·

ghost_boy83 skrev:

alain skrev:
Jag har köpte en stor husvagn och tänker åka upp på sommar och se.
På Prem bensinstationer, finns en vägkorta över hela Sverige som visar allting du kan tänka dig och vill se. den kostar ingenting och är helt obeskrivligt underbar
Verkligen värt att åka på en sådan station och fråga efter den korta om dom har det kvar.
Jag kan gå på min station och fråga om dom har det kvar och skika en till dig om du inte hitta.

ja de vore bussigt har bara obemannade stationer här omkring sad

Finns en bemannad Preem i Haga, har dock aldrig sett några vägkartor där men det kan ju bero på att jag aldrig har letat efter det där! tongue

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
28 januari 2008 · 1 781 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
Tjena jag å familjen tängte ta en norrlands tripp i år och vi kommer starta från s-vall och åka e4an förbi Övik,Ume,Skellefteå,Pite,Arvidsjaur,Storuman,Vilhelmina,Åsele,Sundsvall

vilka sevärdighetr finns i varje stad? skulle va kul å veta så man inte missar nått smile


tack för hjälpen

Ja i Arvidsjaur finns väl inte så satans mycket förutom alla maskerade testbilar som rullar.. men det beror helt och hållet på när på året du åker.. nu när det är vinter och MYCKET snö här så rullar en hel del bilar här

Team Insane Racing
ghost_boy83 CREW
30 januari 2008 · 2 594 Inlägg

blir ingen semester sad blev husköp i stället smile men tack för alla tips ska skriva ner dom så de blir till ett annat år

Murvald Knegare
30 januari 2008 · 718 Inlägg

det var ju dumt, kunde ju ge dig en gratis rundtur i lappstan i arvidsjaur..tongue
Har iof aldrig varit in där tongue

Lycka till med huset!: )

William 2009-02-20
dusty Living in the fastlane
30 januari 2008 · 2 616 Inlägg

kan man inte titta på norrsken i norrland? smile

http://www.fysik.uu.se/kurser/fy600/rapporter2004/GrpA/gr28hn/Rymdbilder/norrsken.jpg

Murvald Knegare
30 januari 2008 · 718 Inlägg

Klart man kan, men det är ju itne 100% säkert att det är norrsken just när man är här tongue

William 2009-02-20
dusty Living in the fastlane
30 januari 2008 · 2 616 Inlägg

då är ju det något som iallafall jag hade velat se smile

loffe007
30 januari 2008 · 905 Inlägg

dusty skrev:
då är ju det något som iallafall jag hade velat se smile

´

tja nog kan det vara snyggt och vackert och allt sånt, synd det bara nästan alltid är så jävla kallt då det är norrsken.

Murvald Knegare
30 januari 2008 · 718 Inlägg

Loffe är inte det ett av "kraven" för att det ska synas? tongue
Eller harj agm issat något? big_smile

William 2009-02-20
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang