Tror en Honda Civic som var tidigare i tråden är perfekt, billig i drift, billig att äga.
En polare har en sån, dom åkte till från Falköping - Nyköping = 28mil, från Nyköping - Jönköping = 22 mil, fullastad, 4 pers, sen stanna dom å tanka i Jönköping, dock lyste inte bensinlampan
De måste väl vara hyfsat billig bil i drift?
Mvh
En fulltank som räcker 50 mil är rätt så dyrt. Helst ska väl bilen dra runt max 0.7-0.8 l/mil. Jag hade en Renault 5 förut den drog 0.5-0.6 l/mil, den var seg, men väldigt soppasnål Kompisen som ska ha bilen vill inte ha någon räser utan en helt vanlig (billig) pendlarbil.
Volvo 850 ligger väll på de priserna nu. Saab 9000. De lilla extra en sån kostar i soppa har man tillbaks i säkerhet och billiga delar.
Vet du hur mkt soppa en 900/9000 drar? Har ingen aning själv, men måste väl vara runt 0.8 va?
Min gamla 9000 drog 0,6 vid extrem snigelkörning och låg oftast mer mot 0,8 innan nånting gick åt skogen och den började dra 1,2 helt plötsligt
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Köp min 900a istället, Nybes utan anmärkning och nyskattad.. Nya bromsar runt om, nyservad med olja, oljefilter, luftfilter, tändstift, rotor, fördelarlock brytare och kondensator. Drar omkring 0.65 för mig vid blandad körning..