Svensson89 skrev:
ha så kul me å göra om de du måste ju vänta om motorn seta kardan axel och sen en baxa axel å diff ets, gissar po att du får ändra om litte i moto rumet med efter som motorn vänds men allt går sär dom ju så lyka te
Ja han får ju bygga om motorrummet för att kunna montera fästen så motorn kan bli Rakställd, Sedan får du fixa en lämplig vxl låda, te.x en Getrag låda från en Bmw.
Och då måste du fixa ett annat svägnhjul till motorn m,m men framförallt fixa en addepterplatta för att enns kunna montera vx.l lådan på motorn.
För att kunna montera lådan i följd av motorn så får du bygga ett nytt vx.l låds hus,
Sedan så får du bygga en kardantunnel, Och efter det så måste du bygga om golvet baktill för att få platts med en riktig bakaxel, Stel eller multilink, Gissar på att du skulle vilja ha en multilink om du endå ska göra så mkt. Då får du höja hela golvet baktill och fixa fästen där ochså, Sammt att du ska ha en kardan som passar i lådan, Och i axeln, Så om du inte tar bakaxeln från samma fabrikat o modell så måste du förgrena två olika bakaxlar, Istället för att förlänga eller förkorta den du får tag i då jag tvekar på att längden är rätt från början. Och då ska även kardanen balanseras m,m m,m m,m Det är en lång lista, Mycket jobb, Mycket erfarenhet som behövs. ELLER! Ett stort konto.
Men som tidigare nämmt, Kolla in Ramrod på gorg så kan du se hur han gör, han kör en annan variant och mittmonterar sin motor ist