3705
Sök

dumpljud från a3

1 231 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
hur får man sånt här dumpljud ... är det bara för den kompressormatad eller ? kvittrandet...
http://youtube.com/watch?v=d6rG4EIszbE& … re=related
http://youtube.com/watch?v=w4urW8u3o40& … re=related

945 Inlägg
9 januari 2008
om du menar "rally kvitter" så är svaret enkelt, dom åker utan dump.
Det som kvittrar är turbon när returtrycket slår tillbaka i den....bad idea på en privatbil eftersom det kommer att kosta många turbos, dom palla nämlighen inte d.

blinka blått om du vill rejsa!

1 231 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
kan man inte göra på något sätt att det låter så om man har en dump eller så da ?
om man har den återcirk eller öppen eller någonting ?

ba älskade det ljudet big_smile

2 283 Inlägg
9 januari 2008
En kompressor matad 1.6 liters a3 med dump så får du det ljudet. En HKS SSQV dump såg det ut som.

Sen annat avgasrör så får du det ljudet.
Fast kan få ett liknande med öppet luftfilter och ovannämd dump kanske ha ett större avgas så låter det underbart och det kvittrar smile

R.I.P. Michael Jackson!

1 231 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
annat avgas ? det är ju inte därifrån det kvittrar xD
öppet filter har jag redan och en återcirk. org. dump ... funkar inte så bra tongue
vill verkligen ha det ljudet ...

vad kostar den HKS dumpen da ? då måste man ha adapter o skit va?

945 Inlägg
9 januari 2008
rätta mig om jag har fel, men dumpen pyser ju när den avlastar trycket.
Kan den kvittra åxå?

blinka blått om du vill rejsa!

1 231 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
ja , min kusins 200:a kvittrar oxå fast inte på samma sätt som denna ....
vill ha något som är likt detta som på filmerna ....

inga fler tips ?

Avstängd
653 Inlägg
9 januari 2008
men du ser ju dumpen där på den understa filmen, jag känner igen dumpen o brukar se såna men kan fan inte komma på vad den heter :S

Jag har rätt i vad jag än säger.

1 231 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
airflow skrev:
men du ser ju dumpen där på den understa filmen, jag känner igen dumpen o brukar se såna men kan fan inte komma på vad den heter :S

räcker det bara man köper sån dump eller ? :S
det konstiga är att min kompis har någon liknande ljud på hans a3 , hans är en 98 , vi har samma filter o samma dump å allt , men det är ändå inte samma ljud , hans blir liknande fast lite dovare och lägre ...

fler tips ? tongue

...
227 Inlägg
9 januari 2008
http://www.jrm-racing.se/p8126/p_frame_ … ge_swe.php

http://www.jrm-racing.se/p8126/files/8137.jpg

här har ni den kvittrande dumpventilen...

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

Billackerare
58 Inlägg
10 januari 2008
HAHA big_smile kvittrande dumpventilen, det var nåt nytt (:

214 Inlägg
10 januari 2008
JacobStenberg skrev:
HAHA big_smile kvittrande dumpventilen, det var nåt nytt (:

Ja inte pyser den som en "vanlig" dumpventil iaf, men lite mer åt det visslande hållet, låter rejält iaf.. smile

Billackerare
58 Inlägg
10 januari 2008
jag vet hur den låter smile har en sån själv. men inte fan kvittrar den ^^

1 231 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
JacobStenberg skrev:
jag vet hur den låter smile har en sån själv. men inte fan kvittrar den ^^

fan va illa sad
olika från bil till bil säkert ....

Billackerare
58 Inlägg
10 januari 2008
Kvitter ljuden är ju olika beroende på hur långt det är från turbon till luftfilter boxen mm.
Blir ju olika resonans och dova ljud. Samt vilket luftfiler du har spelar roll smile

Om man har dumpventilen hårt ställd så att den kanske inte släpper förrns 0,5 Bar, så kommer du att ha kvitterljudet på allt ladd innan 0,5. Det kanske duger smile ?

1 231 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
jag vettefan hur man ska ha det eller inte faktiskt smile o vilket som är bra för motorn och turbon och inte ... smile
jag vet bara att jag vill ha kvitterljudet utan att turbon tar skada ... big_smile
vilket filter ska man ha da ? gillar inte det från BSR , tråkigt ... litet smile vill ha ett lite större big_smile
kan man tappa effekt då -?

Billackerare
58 Inlägg
10 januari 2008
Du kan absolut inte tappa effekt på att ha olika luftfilter.. Isf är det så marginellt så att det är helt omöjligt att känna det tongue det sägs att man tjänar 3-5hk om man tar bort luftfiltret helt.. men det tar egentligen mer skada på motorn för det lilla "roliga" eller vad man nu ska kalla det!

1 231 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
ok ok , så det gör ingenting om jag drar på ettlite större filter ?!
något bra att rekomendera eller ? ?

Billackerare
58 Inlägg
10 januari 2008
Om du inte är helt rädd för att bygga lite, så skulle jag iaf rekommendera att du skippar luftfilterboxen och skruvar dit ett öppet luftftilter istället ! smile

214 Inlägg
11 januari 2008
Sätt bara dit ett öppet filter om du kan se till att det får kall luft och inget vatten, isåfall är det inte så smart att trycka dit ett öppet luftfilter.

Ju större, ju bättre.

Om HKS SQV (eller vad som är exakt beteckning)  kvittrar är den för hårt ställd, men ibland blir det så vid låga laddtryck under 0,5bar. Men med lite mer tryck så visslar det till så inni helv..e big_smile

Sök