4302
Sök

Camaro 85 motorbyte??

10 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#1
hej!
Undrar vad jag behöver för att kunna byta motor i min camaro 85a... sitter en v6a manuell 5vxl i den nu... vill byta till en v8a... passar vilken som helst av alla 350? vad behöver jag mer för delar? är väldigt tacksam för svar... smile god fortsättning på er!


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
11 januari 2008
#2
Dandje skrev:
hej!
Undrar vad jag behöver för att kunna byta motor i min camaro 85a... sitter en v6a manuell 5vxl i den nu... vill byta till en v8a... passar vilken som helst av alla 350? vad behöver jag mer för delar? är väldigt tacksam för svar... smile god fortsättning på er!

Hallåå!
Du behöver en motorlyft till att börja med,
Sen nej alla 350 passar inte.
Men din bil har färdiga fästen för 350. Ett tips är ju någon Van motor med 700 låda.
Du får ju byta växel låda med.
Då är 700 lådan allra bäst då den inte går lika mycket i höga varv.
Alla GMC 350 tror jag e som passar till din bil

C H E V R O L E T <3

Meister
6 763 Inlägg
11 januari 2008
#3
Children-Of-Bodom skrev:
Dandje skrev:
hej!
Undrar vad jag behöver för att kunna byta motor i min camaro 85a... sitter en v6a manuell 5vxl i den nu... vill byta till en v8a... passar vilken som helst av alla 350? vad behöver jag mer för delar? är väldigt tacksam för svar... smile god fortsättning på er!

Hallåå!
Du behöver en motorlyft till att börja med,
Sen nej alla 350 passar inte.
Men din bil har färdiga fästen för 350. Ett tips är ju någon Van motor med 700 låda.
Du får ju byta växel låda med.
Då är 700 lådan allra bäst då den inte går lika mycket i höga varv.
Alla GMC 350 tror jag e som passar till din bil

Varför skullle inte alla 350 passa? De är ju samma fästen på alla cheva. Förutom 93 och nyare då de blev mm mått på allt. De enklaste är en komplett förgasar motor. Annars så en tpi eller tbi för de fanns i den modellen som du har. Men då måste du ha all el med från den bilen. Sen vet jag inte hur mycke den lådan du har pallar för


V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
11 januari 2008
#4
Som förgående talare, sagt är en 350 tbi motor från en van , ett bra altenativ, komplett med 700låda, komplett med data box , kabel härva å hela skiten.

Även en 305, tpi är ett ganska bra altenativ! kolla denna tex! http://www.blocket.se/vi/14702364.htm?ca=17_s
Senast redigerat av Mrjockos (11 januari 2008)

V8 - 4 Life

10 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
#5
vilka delar kan jag behålla? kylare? avgas?ac? höde nåt innan om att växellådan jag har är rätt hållbar på denna modell...och att man skulle kunna ta bort eller sätta dit en adapterplatta som gör att man kan få på en v8... kan det stämma? växellådan heter nåt med typ T5 (kan inte mkt om bilar)


4 506 Inlägg
11 januari 2008
#6
Children-Of-Bodom
En van motor är väll tråkigt att slänga i.
Bättre att köpa en som har lite krut i sig orginal.

Kan du andas kan du dö.

Meister
6 763 Inlägg
11 januari 2008
#7
Dandje skrev:
vilka delar kan jag behålla? kylare? avgas?ac? höde nåt innan om att växellådan jag har är rätt hållbar på denna modell...och att man skulle kunna ta bort eller sätta dit en adapterplatta som gör att man kan få på en v8... kan det stämma? växellådan heter nåt med typ T5 (kan inte mkt om bilar)

Skulle tro att kylarn inte riktigt är dimensionerad för en v8. Avgassystemet kandu kanske få bygga om lite. T5 heter lådan som sitter i de med 305 så de kan vara så att den är bolt-on. Sen hänger nog inte koplingen med så den  får du nog byta big_smile


4 682 Inlägg
11 januari 2008
#8
_Wallis_ skrev:
Children-Of-Bodom
En van motor är väll tråkigt att slänga i.
Bättre att köpa en som har lite krut i sig orginal.

rätt mycket dyrare med krutmotor,dessutom e en van motor inget dåligt alternativ ca 210 massor me vrid och hyfsad förbrukning.å cheva smallblock trimm delar är ju inte speciellt svåra eller dyra att få tag på.


Sök