Hej! kan någon som är lite mer haj på turbomotorer än jag förklara? På baksidan insprutet sitter det 2 små slangar, den längst till höger saknas på min bil. skulle tro att det är den som ska gå till wastegateklockan. Killen som haft bilen innan mig har haft ställbart laddtryck, men av någon anledning tagit bort det och antagligen glömt sätta tillbaka slangarna. men som sagt, om någon vet säkert så uppskattar jag råd & tips! Hoppas någon kan hjälpa mig! Tack på förhand! Mvh: doctor_doodle.
Om d u menar till höger sett i färdriktningen så torde det vara en kort vakuumslang från bränsletrycksregulatorn som stter på bränslefördelningsröret till insugningsröret nästa slang torde vara en kort slang ca två dec som ska till enheten som sitter jämte övre motorfästet på väggen till det som i folkmun( det är en tryckgivare) kallas akvariet som för övrigt har en elkontakt till sig. därefter har du en lång slang som går till avlastningsventilen som sitter på det långa blanka röret upp till spjällhuset, ventilen är svart med två större anslutnigar och en liten på den lilla ska den långa slangen från insuget sitta därefter så är det en anslutning till men den är pluggad i(i väntan på nån funktion) ja i övrigt lycka till hoppas att det varit till nån hjälp annars kommer det säkert nån expert och berättar hur det egentligen är
Om d u menar till höger sett i färdriktningen så torde det vara en kort vakuumslang från bränsletrycksregulatorn som stter på bränslefördelningsröret till insugningsröret nästa slang torde vara en kort slang ca två dec som ska till enheten som sitter jämte övre motorfästet på väggen till det som i folkmun( det är en tryckgivare) kallas akvariet som för övrigt har en elkontakt till sig. därefter har du en lång slang som går till avlastningsventilen som sitter på det långa blanka röret upp till spjällhuset, ventilen är svart med två större anslutnigar och en liten på den lilla ska den långa slangen från insuget sitta därefter så är det en anslutning till men den är pluggad i(i väntan på nån funktion) ja i övrigt lycka till hoppas att det varit till nån hjälp annars kommer det säkert nån expert och berättar hur det egentligen är
Ok, nu var jag nog otydlig:) menade den slangen till höger framifrån sett... detta röret suger luft...
det är vacum slangen som går till avlastningsventilen / dumpen... kör du utan den går inte bilen så bra då ventilen släpper ut allt tryck ( lossnade när jag körde ) så tryck dit den på dumpen o prova igen
all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Har du en ltt så går de en liten kort slang från trycksidan på turbon till WG klockan/membrandosan och finns inte den så laddar den fullt.
Sen är de ju 3 eller 4 beroende på hurman räknar på insuget och om man står frammifrån och har en kort motorn så är dom 2 längst till vänster till BTRen och till mapsensorn. Sen finns de 2 närmare insuget och om man står framför bilen är de den vänstra av dom man ska koppla in sig på. På denna slang sen går ju till laddtrycksmätare och till AVn.
Okej. Men då är de ju 3 slangar man ska ha reda på. Som går till MVn då. Har inte de exakt i huvudet hur de ska sitta men gå in på stcs.nu forum del så söker du där så får du svar direkt.