2504
Sök

varnare om någon går för nära bilen??

8 156 Inlägg
26 juni 2008
_Wallis_ skrev:
Phaetoon skrev:
_Patrik skrev:
det är en till byggnad som finns till larm. hade det på min bil. det går o ställa kännsligheten på det när den ska säga till första gången.

Jag har funderat på ett liknande system.
Först ett godkänt larm, sen ett icke godkänt larm kopplat till ett horn modell större. Då kan det väl vara passande att koppla beröringssensorer på det? Stackars katt...

Min syster hade en 3?? IX E28, Import från tyskland med (Helt ärligt nu alltså) strömförande larm.
Vidrörde man karossen så fick man en pärla, Det var inte godkännt i sverige, men vem bryr sig..

Jag måste läsa in mig mer på sådana larm. Hade själv tänkt använda mig av ett aggregat till elektriskt stängsel. Men att sen få hela bilen strömförande?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

* Klåpare
1 718 Inlägg
26 juni 2008
Sätt i ett stängselaggregat och koppla det till en fin beröringsyta bakom dörrhandtagen. Borde funka kalas. tongue

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Hojmek
748 Inlägg
26 juni 2008
ewrs skrev:
1st warning: You're too close to the vehicle.
2nd warning: Step away from the vehicle, this is your last warning.
3rd warning: HELP! HE'S TRYING TO RAPE ME!

Jag vill ha en! smile

hahaha big_smile

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
26 juni 2008
ewrs skrev:
1st warning: You're too close to the vehicle.
2nd warning: Step away from the vehicle, this is your last warning.
3rd warning: HELP! HE'S TRYING TO RAPE ME!

Jag vill ha en! smile

Jag med! big_smile

Even fools they say, can find a way out of the dark.

337 Inlägg
26 juni 2008
om en katt hoppar upp på bilen ska den inte kunna gå därifrån.... lacken mår lika dåligt som om bilen hade hoppat på katten.

finns ju larm som dock ej är godkänt i sverige som skickar ut nån form av ultraljud som gör att man får muskelkramp och inte kan röra sig, kopplas så att det går efter ca 5 sek om dörren öppnas efter larmet gått. då har troligen "tjuvarna" satt sig i bilen och kommer inte därifrån. dock så kunde folk med pacemaker och liknande dö..
Senast redigerat av Mitsuhini (26 juni 2008)

741 Inlägg
26 juni 2008
_Wallis_ skrev:
Min syster hade en 3?? IX E28, Import från tyskland med (Helt ärligt nu alltså) strömförande larm.
Vidrörde man karossen så fick man en pärla, Det var inte godkännt i sverige, men vem bryr sig..

Hur fungerar det? 12V batteri i bilen ju, och det känner man inget på om man inte slickar på batteriet ju!

8 156 Inlägg
26 juni 2008
Joo skrev:
_Wallis_ skrev:

Hur fungerar det? 12V batteri i bilen ju, och det känner man inget på om man inte slickar på batteriet ju!

Omvandlare till 20 000V kanske?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Tungviktare
111 Inlägg
26 juni 2008
_Wallis_ skrev:
Phaetoon skrev:
_Patrik skrev:
det är en till byggnad som finns till larm. hade det på min bil. det går o ställa kännsligheten på det när den ska säga till första gången.

Jag har funderat på ett liknande system.
Först ett godkänt larm, sen ett icke godkänt larm kopplat till ett horn modell större. Då kan det väl vara passande att koppla beröringssensorer på det? Stackars katt...

Det går väl bra så länge man har batteri i larmdosan, så man inte står där själv och får stötar..

drängskalle
3 Inlägg
4 juli 2008
_Wallis_ skrev:

strömförande kaross? utan att få kortis i batteriet eller zappa all elektronik i bilen. hur funkar det?!? roll

1 302 Inlägg
4 juli 2008
Någon som vet om det här larmet är bra ?

http://www.carbonize.se/catalog/product … cts_id=554

Tomten
1 065 Inlägg
4 juli 2008
cargard e bra grejjor.
hade det på min 740 smile
ska köpa det du länka när man får råd

Sök