2542
Sök

opel bra eller dålig bil

im a good old rebel
46 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
har bytat te mig en opel vectra 2,0 i 16v -96  nån som har nått att säga om dessa bilar........

im a good old rebel,i piss barbwire

Medlme
47 Inlägg
14 januari 2008
Helnöjd med min iallafall, dock så börjar rosten krypa fram på vissa ställen nu :-/

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 januari 2008
Du får väl se vad som händer, vill ju inte förstöra din glädje på en gång, skulle du frågat innan du köpt wink Kanske har du fått ett toppexemplar.

Fotograf
166 Inlägg
14 januari 2008
Precis, ganska smart att fråga sådant här innan man köper en bil, gäller allt övrigt förresten. Men det är väll bara vänta att se.

SAAB - Move Your Mind.

340 Inlägg
15 januari 2008
Det är inget fel på dem alls.... bra ekonimibil. lite karossproblem men skitbra motorer oftsast

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
15 januari 2008
De äldre ä bra.. men de nya.. de ä inte mycke å ha.. tycker jag.. I slutet på 60-talet blev de skit. enligt min åsikt..

----------------Våga Vägra Volvo----------------

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 januari 2008
sandin_90 skrev:
De äldre ä bra.. men de nya.. de ä inte mycke å ha.. tycker jag.. I slutet på 60-talet blev de skit. enligt min åsikt..

Jag antar att du har en lång erfarenhet av bilarna eftersom dom är skit roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

huh?
10 427 Inlägg
15 januari 2008
Har stulit lite info från Konsumentverket & Bilprovningens Beg Bil Guide:

"Opel Vectra lanserades 1989 som en efterträdare till Opel Ascona, Opels mellanklasserie. Två karosser fanns på programmet: sedan och kombisedan. 1995 kom en ny Vectra. En kombi kompletterade serien 1997. Den sistnämnda har en ”sportig” profil och sväljer inte de stora lasterna. Kupéutrymmet är dock normalstort. Ett flertal motorer har sålts, både fyr- och sexcylindriga bensin- och dieselmotorer. Vanligast är bensinmotorerna på 1,8 och 2,0 liter.
Från och med årsmodell 2000 förlängde Opel garantin mot genomrostningsskador från sex till tio år. År 2002 kom en helt ny Vectra, byggd på samma grund som nya Saab 9-3. Det är en betydligt rymligare och mer komfortabel bil än föregående Vectra-generation. Hösten 2003 kom kombiversionen av Vectra, en lång och rymlig modell. Kombimodellen har 10 cm längre axelavstånd och är totalt 23 cm längre. Resultatet har blivit en av mellanklassen bästa kombibilar ur lastsynpunkt.
Besiktningsresultaten är som för medelbilen eller bättre. Den senaste modellgenerationen får ofta anmärkning på styrleder."

Besiktningsanmärkningar (modellrelaterade i %) som är sämre än medelbilen för Opel Vectra -96:

Bromsledning 11%
Parkeringsbroms 10%

Ägarrelaterade:

Huvudstrålkastare 18%
Skyltlykta 13%
Körriktningsvisare 9%

Bromsledningsproblemen är väl ingen höjdare kanske.

Auditok
169 Inlägg
15 januari 2008
Jag hade en grymt ful kadett E caravan smile 1.8 i men fyfan hur kass chassiet och karossen än va, så fungerade motor och växellåda hur jävla bra som helst, körde 500 mil stenhårt med de här aset utan luftfilter i somras smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/18660/232601_mj5k2g.jpg
Efter roadtrippar som Smögen, Lidköping m.m smile

9 108 Inlägg
16 januari 2008
Det är absolut inte något fel på Vectra B såvida man sköter den. Mycket bil för pengarna!

Yrkeschaufför
168 Inlägg
16 januari 2008
OPEL hade och har (i vissa fall) problem med rosten men vad det gäller motor och drivlina
är dom kanon! Bilarna är kanon. Rätt val!

im a good old rebel
46 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
tackar för alla svar,,e mkt nöjd hittils,,förutom att jag måste byta katten på den,,kostar 4091:- ny,,,skitkul,,,,,anars tok nöjd
Senast redigerat av eldiablo666 (19 januari 2008)

im a good old rebel,i piss barbwire

259 Inlägg
19 januari 2008
då jag har haft ett antal oplar dock väl bara nyare så har jag inget negativt att säga . man kan ju inte förvänta sig en AUDI när man betalar för en opel . kolla gärna mina gammla opel bilar på min sida mvh mag

263 Inlägg
19 januari 2008
Köp en opel bli belåten, skåda sverige genom plåten tongue

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare

43 Inlägg
19 januari 2008
MRVECTRA_T skrev:
OPEL hade och har (i vissa fall) problem med rosten men vad det gäller motor och drivlina
är dom kanon! Bilarna är kanon. Rätt val!

Väljer man då en Opel med glasfiberkaross måste det ju vara toppen hehh big_smilebig_smile

Sök