Har stulit lite info från Konsumentverket & Bilprovningens Beg Bil Guide:
"Opel Vectra lanserades 1989 som en efterträdare till Opel Ascona, Opels mellanklasserie. Två karosser fanns på programmet: sedan och kombisedan. 1995 kom en ny Vectra. En kombi kompletterade serien 1997. Den sistnämnda har en ”sportig” profil och sväljer inte de stora lasterna. Kupéutrymmet är dock normalstort. Ett flertal motorer har sålts, både fyr- och sexcylindriga bensin- och dieselmotorer. Vanligast är bensinmotorerna på 1,8 och 2,0 liter. Från och med årsmodell 2000 förlängde Opel garantin mot genomrostningsskador från sex till tio år. År 2002 kom en helt ny Vectra, byggd på samma grund som nya Saab 9-3. Det är en betydligt rymligare och mer komfortabel bil än föregående Vectra-generation. Hösten 2003 kom kombiversionen av Vectra, en lång och rymlig modell. Kombimodellen har 10 cm längre axelavstånd och är totalt 23 cm längre. Resultatet har blivit en av mellanklassen bästa kombibilar ur lastsynpunkt. Besiktningsresultaten är som för medelbilen eller bättre. Den senaste modellgenerationen får ofta anmärkning på styrleder."
Besiktningsanmärkningar (modellrelaterade i %) som är sämre än medelbilen för Opel Vectra -96:
Jag hade en grymt ful kadett E caravan 1.8 i men fyfan hur kass chassiet och karossen än va, så fungerade motor och växellåda hur jävla bra som helst, körde 500 mil stenhårt med de här aset utan luftfilter i somras
då jag har haft ett antal oplar dock väl bara nyare så har jag inget negativt att säga . man kan ju inte förvänta sig en AUDI när man betalar för en opel . kolla gärna mina gammla opel bilar på min sida mvh mag
Köp en opel bli belåten, skåda sverige genom plåten
Volvo - Probably the best car in the world "Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare