4579
Sök

Frågor Ford Probe

2 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Hej, jag e ny här på garaget. Behöver lite hjälp med min probe jag nyligen köpt.
Det e 2,5 liters v6:an från 95.

Första felet är att den laddar ur batteriet om man inte kör på 2 dagar. Jag tänkte att batteriet var kasst o köpte ett nytt. Nu har jag haft nya batteriet ett par månader och samma sak har börjat hända igen, den laddar ur.

Andra felet är att centrallåset inte fungerar. Någon tidigare ägare har satt in ett cargard larm som fungerar. Det jobbiga är att jag måste först larma av sen öppna dörren med nyckel och sen öppna andra dörren innifrån. Centrallåstet fungerar alltså inte med nyckeln heller. När jag larmar av blinkar blinkersen och man hör ett svagt knäppande ljud från dörarna, som om dom försöker låsa upp sig. Var ska jag börja felsökningen?

Tredje frågan är har någon handlat från Probe Store http://www.fordprobestore.co.uk/store/c … on=success
kan man lite på dom?

Tacksam för svar!
/probe

Neerd
1 596 Inlägg
15 januari 2008
det är inte bara batteriet som är dåligt då?? kollat hur mkt generatorn laddar när du kör?

det med larmet är jag helt kasst på tyvärr:/

probestore.co.uk kan du lätt lita på=D vet polare som har beställt saker därifrån utan problem..

MVH Alex

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

2 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Bytte ju batteriet nyligen, kan väl inte bli dåligt på 2 månader typ? Generatorn laddar tror jag, finns ju en mätare för det på instrumentpanelen och den står på normal.

Bra då vet jag att jag kan beställa där ifrå smile.

Tack för svar.

Tacksam för mer svar.
Mvh

613 Inlägg
16 januari 2008
det kärvar inte i låsen så c-låsmotorn inte orkar och kanske ligger och drar lite ström?

31 Inlägg
8 mars 2008
Första felet är troligtvis att larmet drar ström, andra felet vetifan =P och tredje, jag rekommenderar probestore tar ca 1månad att få grejerna men man tjänar ju på att om man köper några grejer, beställde kamremskit för 1200:-, 4000:- i sverige, frakten gick på 200:- så den var inte farlig heller.. Good luck! smile

13 Inlägg
30 maj 2008
Skulle inte förvåna mig om de har kopplat larmet fel.
På alla probar så är det plusstyrning dvs. plus till centrallåsmotorn både för att låsa upp och att låsa.
Skillnaden ligger i att när låssignalen skickas till c-lås reläet (sitter innanför höger fotkåpa fram) så går det igenom ett motstånd på 4,7kohm.
Om man inte har kopplat det rätt så fungerar det inte och som de flesta vet så vandrar ju ström ifrån + till minus och all plåt på en bil inkl. skruvar som sitter i plåt är -.

Bli medlem på www.probetalk.com och www.performanceprobe.com samt http://www.the12volt.com/

Kolla speciellt på deras sida rörande larmkontakter och Ford Probe samt http://www.the12volt.com/doorlocks/page2.asp

Anledningen till att den drar ur batteriet är det ingen ide att du tittar på förrän du har löst larmproblemet för att på så sätt verifiera att det verklign inte är larmet som drar ur det.

Skicka mig din adress så skall jag skicka dig en kopia utav 2 skivor som jag har fått ifrån Ford, den rör bara felsökning och har alla kretsscheman etc. när det gäller Ford Probe.

Magnus - Ford Probe -94

Sök