Naturligtvis hittar jag inte de förbaskade reglerna avseende uppladdning av bilar, så jag kör ur minnet så länge... För att inte Garaget ska bli översvämmat av bilar som saknar allmänintresse finns vissa regler som ska följas när man laddar upp bilar här:
- inga vinterbilar/bruksbilar
- inga A-traktorer/epa-traktorer
- bilen ska vara i fint/fräscht skick (projektbilar accepteras ej alltid)
Nu är jag och många andra medvetna om att det finns bilar uppladdade som inte följer reglerna. Men istället för att gnälla i stil med "varför får han/hon ha sin vinterbil/bruksbil uppladdad" så se istället till att rapportera den.
Garaget är en plats för alla MÄRKEN och MODELLER, men inte en plats för ALLA bilar. För att bilen ska platsa här ska den vara något utöver det vanliga (vilket inte nödvändigtvis behöver betyda att den är stylad/trimmad) och i fint skick. I vissa fall accepteras pågående projekt, men inte alltid vad jag förstått.
Ska bara påpeka att alla moderatorer inte är delaktiga i bedömningen av vilka bilar som platsar här och vilka som inte gör det. Personligen är jag inte delaktig i det, och därför kanske mina minnesanteckningar kan vara något felaktiga...
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex