2665
Sök

Vad då....städa i Garaget?

8 883 Inlägg
15 januari 2008
Micke754 skrev:
Hamilton skrev:
Micke754 skrev:

Ja, igentligen.. eftersom att det är en sida för modifierade/performance bilar..

ehh och vart i ordet performance platsar en Volvo 740?

Jadu, jag har den bänkad till 397hk vilket jag tycker är ganska skapligt iaf.. Det är ju ingen performancebil orginal.. men vem vill åka orginal?

fortfarande en Volvo 740 hur du än vrider och vänder på det, med andra ord en helt vanlig bruksbil. Vi har helt olika kriterier för performance wink

Fotograf på tierpidag.se

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 januari 2008
Ja, för såvitt jag vet finns det mängder med trådar om tips för pendlarbilar, tips för att laga dittan o dattan (vanliga fel på bilar) osv, allt handlar inte om att kräma ur flera hundra häst ur en vanlig bil för att hävda sig vid rödljusrejs tongue

8 883 Inlägg
15 januari 2008
Aga_Diff skrev:
Hamilton skrev:
Intressanta bilar för vem, ägaren eller besökarna på sidan?

chrizz skrev:
"Endast intressanta bilar i fint skick är tillåtna. Vad som är intressant och inte avgör administratörerna."

Hur kunde du missa det?

Ja hur kunde jag missa det big_smile

Fotograf på tierpidag.se

Diktator
433 Inlägg
15 januari 2008
bmx skrev:
Micke754 skrev:
Garaget.org är till för dom som är intresserade av bilstyling och tuning.

"Garaget är helt enkelt en komplett samlingsplats för dig som älskar allt i fordonsväg, men framför allt bilar"

så tkr ja att de står

Jo, visst.. det är kriterierna för att BESÖKA sidan.. Men som sagt tidigare så är det administratörerna som väljer vilka bilar som ska få ligga uppe på sidan.. Och varenda orginalbil, "pappas bil" rostholk osv passar inte in hur mkt du än vill det..

Varför köra sakta när man kan köra fort?

42 Inlägg
15 januari 2008
Eftersom alla medlemmar på den här sidan redan har läst igenom och accepterat användarreglerna för sidan är den här diskussionen överflödig? Jag har accepterat reglerna (dock inte läst dom.. :S) Men iaf, gilla läget..

Diktator
433 Inlägg
15 januari 2008
Hamilton skrev:
Micke754 skrev:
Hamilton skrev:

ehh och vart i ordet performance platsar en Volvo 740?

Jadu, jag har den bänkad till 397hk vilket jag tycker är ganska skapligt iaf.. Det är ju ingen performancebil orginal.. men vem vill åka orginal?

fortfarande en Volvo 740 hur du än vrider och vänder på det, med andra ord en helt vanlig bruksbil. Vi har helt olika kriterier för performance wink

Jo, visserligen, Hur mycket plast/plåt jag än monterar så är det ju alltid en volvo 740 i grunden. tongue Men så är det ju med alla bilar. Hur mycket du än modifierar en skyline så är det ju alltid en skyline i grunden.
Men som sagt så är den här sidan till för något modifierade/något trimmade/tunade bilar och det skulle jag nog vilja påstå att min 740 är. tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 januari 2008
chrizz, vågar man fråga hur mycket hårddiskplats som garaget.org tar ungefär? hehe

Administratör
11 911 Inlägg
15 januari 2008
Mortalis skrev:
chrizz, vågar man fråga hur mycket hårddiskplats som garaget.org tar ungefär? hehe

Diskutrymme är inget bekymmer. Det handlar bara om att få rätt innehåll på sidan. Den tekniska biten anpassar jag till vad som behövs, när det behövs.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 januari 2008
Jo de förstår jag hehe, men hade varit kul o veta hur mkt den ligger på nu, kanske är en yrkeshemlighet wink

7 100 Inlägg
15 januari 2008
Micke754 skrev:
bmx skrev:
Micke754 skrev:
Garaget.org är till för dom som är intresserade av bilstyling och tuning.

"Garaget är helt enkelt en komplett samlingsplats för dig som älskar allt i fordonsväg, men framför allt bilar"

så tkr ja att de står

Jo, visst.. det är kriterierna för att BESÖKA sidan.. Men som sagt tidigare så är det administratörerna som väljer vilka bilar som ska få ligga uppe på sidan.. Och varenda orginalbil, "pappas bil" rostholk osv passar inte in hur mkt du än vill det..

ja men konstigt att saaben och forden får vara kvar då!!!och det är ju inga tuning bilar,dom är ju orginal bilar!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Administratör
11 911 Inlägg
15 januari 2008
bmx skrev:
Micke754 skrev:
bmx skrev:

så tkr ja att de står

ja men konstigt att saaben och forden får vara kvar då!!!och det är ju inga tuning bilar,dom är ju orginal bilar!

Det har inget med original eller inte att göra. Dem bilarna du har uppe nu ser ut och vara i acceptabelt skick, och är inga skrothögar. De är inte i perfekt skick, men det är inget man reagerar "blä" på iaf om man säger så, varför de också får vara kvar.

7 100 Inlägg
15 januari 2008
chrizz skrev:
bmx skrev:
Micke754 skrev:

Det har inget med original eller inte att göra. Dem bilarna du har uppe nu ser ut och vara i acceptabelt skick, och är inga skrothögar. De är inte i perfekt skick, men det är inget man reagerar "blä" på iaf om man säger så, varför de också får vara kvar.

men de jag irreterar mej på är att han säger att det är bara styling och tuning bilar som får vara här

Administratör
11 911 Inlägg
15 januari 2008
bmx skrev:
chrizz skrev:
bmx skrev:

men de jag irreterar mej på är att han säger att det är bara styling och tuning bilar som får vara här

Stylad eller tunad har aldrig varit ett krav för att få lägga upp bilen, då skulle en original Mercedes SLR inte få läggas upp t.ex. och det vore ju lite synd smile

Diktator
433 Inlägg
15 januari 2008
bmx skrev:
chrizz skrev:
bmx skrev:

Ok, styling/tuning/fint skick då? Första intrycket jag fick när jag blev medlem på den här sidan var att det bara var styling/tuningbilar som fick vara med.. men då är det tydligen "fint skick" bilar också..

173 Inlägg
15 januari 2008
Jag trodde garaget var till för alla bilar... Om folk får bli reggade här och bara skriva blogg, medans andra som inte får ha sin bil kvar? varför då?

Alla har väl inte en bra ekonomi...

Det är ju ett community? :>

Enligt mig så är bilen dig. Ist för massa foto på sig själv :>

7 100 Inlägg
15 januari 2008
Micke754 skrev:
bmx skrev:
chrizz skrev:

Ok, styling/tuning/fint skick då? Första intrycket jag fick när jag blev medlem på den här sidan var att det bara var styling/tuningbilar som fick vara med.. men då är det tydligen "fint skick" bilar också..

och första intrycket för mej var att det är en bilsida för alla möjliga bilar!!
men men,båda tycker olika så tongue

7 100 Inlägg
15 januari 2008
chrizz skrev:
bmx skrev:
chrizz skrev:

Stylad eller tunad har aldrig varit ett krav för att få lägga upp bilen, då skulle en original Mercedes SLR inte få läggas upp t.ex. och det vore ju lite synd smile

näe precis,hehe aa precis tongue
kan ju inte bara kolla på plastade,trimmade bilar mm hela tiden,ibland måste man vila ögonen på nån orginal raritet eller nå liknande ibland smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
15 januari 2008
här har jag en typisk exempel, min BMW är helt original utom fram blinkers, klassad som power, jag använder den varie dag sommar som vinter och ändå plastade.
Jag har satt den på garaget för att kunna visa den till folk ty det är inte en bil som man ser i vardag, folk ställer upp frågor om den som jag gärna svara på.
jag har fått några 1or i betyg och jag bryr inte mig om det. jag vet vad jag har och det är inte det som är poängen.
Det som är poängen är att visa sin intresse på andra bilar som kan vara trevligt att titta på original, stylad som många gör, trimmad, omlackad med konst dekor, kunna dela olika åsikter, hjälpa varandra med olika bygg problem eller annat som man kan hitta på i olika trådar.
Kunna prata med varandra som vuxna mäniskor utan blanda skitsnack i det, tyvär, det finns i visa fall barnungar som är med och som grepper sig i det som en virus, det gäller att  bort dom.
Jag är mycket nöjd med garaget och jag säger till när det finns någonting som inte passa i garaget.
Detta är min åsikt om garaget. cool
Senast redigerat av alain (15 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 014 Inlägg
16 januari 2008
båge skrev:
okey då passar inte min bmw in då? eller!? har fått ganska bra betyg och sånt på den, MEN jag lägger inte ner mer pengar än service/underhåll på den... har köpt nya fälgar och toningsfilm, men det var ett bra tag sen.. så nu e d bara service oc underhåll på den..

I så fall har du ju lagt ner mer på den än vad nöden kräver, även om det var ett bra tag sen. Har inte spanat in din BMW, men om den är i ovanligt fint skick kan den bedömas som intressant och därmed platsa här. Det är trots allt så att även bilar som är helt original är välkomna, men då ska de också vara i bra skick.

Originalbilar i bruksskick eller dåligt skick ser man tillräckligt av ute i trafiken, de är inte av allmänt intresse och därför i mindre grad välkomna. Som andra tidigare sagt, detta är inte ett bilregister.

Jag har två stycken bruksbilar som båda är av ganska ovanlig modell, men det är trots det inget jag lägger upp här då jag inte anser att deras skick är så bra att jag vill skylta med dem.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

12 086 Inlägg
16 januari 2008
Alecci skrev:
... För att inte Garaget ska bli översvämmat av bilar som saknar allmänintresse finns vissa regler som ska följas när man laddar upp bilar här:

- inga vinterbilar/bruksbilar
- inga A-traktorer/epa-traktorer
- bilen ska vara i fint/fräscht skick (projektbilar accepteras ej alltid)

Bruksbilar? Får det inte va bruksbilar? Då kan ni ju rensa bort säkert 90% av alla bilarna på sidan.

Min personliga åsikt är att alla bilar som är något mer än bara "färdmedlet bil" passar här. Ok min Ford är inte värdens snyggaste, men jag har trimmat den, hotat den lite och tycker absolut att den passar bra här.

Det finns alltför många helt orginal Volvos och Saab på den här sidan.
Jag tycker iofs som ni att de inte är så kul med flera tusen rostiga Volvo 240 på sidan bara för att volvoraggare tycker de är fränt. Men samtidigt tycker jag alla dessa nyare helt orginal bilarna inte häller passar här. De fyller lixom ingen funktion.

Sök