Är helt novis innom området men har inhandlat en baklucka på skroten för en hundring. Tanken är att jag ska lägga igen alla hål och fixa futurisk nummerplåtsbelysning med dioder eller liknande.. Luckan ska bli helt slät. Ge mig tips och idéer. Vill ha kritik också, de finns säkert saker jag gör fel. Trial and error...
Börjar med att säga att du inte ska skriva i dammet hehe Närå, tror de kommer bli stiligt! Gillar cleana bakluckor och så.. bara att kämpa på "Mot ljusare tider" hehe (bakrunden på bilderna) mvh kimpa
Mot ljusare tider va de ja... Hur mycke färg måste jag slipa bort? ska de vara helt rent?
hehe Jadu, de där insjunkna området måste du ju kapa bort.. sen kör du plåtrent runt hålet som blir.. sen lägger du ju dit en ny plåt och svetsar hela bakluckan behöver inte vara helt plåtren.. Mvh Kimpa
Mot ljusare tider va de ja... Hur mycke färg måste jag slipa bort? ska de vara helt rent?
hehe Jadu, de där insjunkna området måste du ju kapa bort.. sen kör du plåtrent runt hålet som blir.. sen lägger du ju dit en ny plåt och svetsar hela bakluckan behöver inte vara helt plåtren.. Mvh Kimpa
okey, jag tänkte spraya hela skiten med galvspray sen också.. ska jag göra de innan jag spacklar eller innan jag grundar?
Svetsa igen alla småhål (där belysningen satt innan osv) innan så att ingen fukt kommer in under plåten du svetsar (punkta) över alltihop sedan, du kommer få spackla lite och spackel gillar inte fukt.