2430
Sök

Hjälp men köp av snål bil!

317 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Som rubriken lyder är jag på jakt efter en snål pendlar bil.
Den ska kosta ca 40k- till 70k.. kraven jag har är att
den ska dra lite soppa, disel eller bensin spelar inte så stor
roll. Inte för liten. Har kollat på Golf 4 tdi och mindre än
den vill ja inte ha. Vill även ha bra komfort, så ös med
förslag tongue

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
16 januari 2008
Fan, tänkte direkt när jag läste topic: Polo diesel!

Ligger på MAX 0.5 vid blandad körning tongue

Allt för den där jävla hatten!

4 506 Inlägg
16 januari 2008
Lupo 3L
Snålare finns inte, Den stänger av motorn om du står
stilla i ett visst antal sec. Sedan startar den igen när du
börjar gasa.

Kan du andas kan du dö.

317 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
kollat på den båda, men dem är fär små.. ska köra en hel del grejer så den bör inte vara mindre än golf 4an, men bra förslag! Tack!

ElectroRaggare
885 Inlägg
16 januari 2008
Clio, ungefär i golfklassen, 1.2:an dricker väldigt lite soppa.
Inget fartmonster, men i övrigt ok.
Jag har en 07:a med 1.6:an, de dricker rätt friskt med tanke på hur lite effekt man får för pengarna... hmm

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

317 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
m.m, har inga bra minnen av småbensinmotorer..har nu åkt en hel del i volvo v50 flexifuel.. den är grymt slö men drar mkt sås.. tror nog disel är bäst!, mer förslag tack:)

1 072 Inlägg
16 januari 2008
Audi A2..? Ful men billig

53 Inlägg
16 januari 2008
Audi A4 1.9 TDI

föräldrarna hade en sådan. körde 120 mil! på en tank. ca 65 liter.

där har vi en billig diesel

Sensitive Guy

317 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
sudden86 skrev:
Audi A4 1.9 TDI

m.m., har ju kollat en del på sån.. men äre 110hk motorn man ska ha eller? någon med bra koll?

53 Inlägg
16 januari 2008
Gustav skrev:
sudden86 skrev:
Audi A4 1.9 TDI

m.m., har ju kollat en del på sån.. men äre 110hk motorn man ska ha eller? någon med bra koll?

ne kolla 130 hk motorn. tror från 02 eller nått sådant o framåt..kanonbil säger jag bara..

Sensitive Guy

Filkörning?
852 Inlägg
16 januari 2008
hehe jo diesel e rätt så najs. sen så e de ju skillnad på diesel hästar och bensin hästar. en diesel med 100 häst e betydligt piggare än vad än bensinare med 100 häst.

men en billig pendlarbil säger du... kollat på skoda? xD  årsmodell 00 och bakåt är nog bland de fulaste som går at få tag på. tongue och extremt dåligt utrustade. kan ju undra om vindrutetorkare är tillval tongue

dock är dem jäkligt billiga

406 Inlägg
16 januari 2008
Smart Forfour lite större än fortwo men ska vara extremt bränslesnål, någon gnutta körglädje ska väl gå att få med den också. haha smile

:DPlattan i mattan:D

ElectroRaggare
885 Inlägg
16 januari 2008
Smart:en är det nog körglädje i, eller kör-förskräckelse beroende på vart man kör och hur fort det går smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

406 Inlägg
16 januari 2008
NxV skrev:
Smart:en är det nog körglädje i, eller kör-förskräckelse beroende på vart man kör och hur fort det går smile

jao stämmer nog det, men den går nog inte såå fort, fortwo:n minibilen är ju spärrad till 130kmh för den riskerar att välta om man kör fortare i en skarp kurva haha=), hittade i en sådan dieseldriven på blocket, 0,3l/mil (diesel) haha kommer låååångt på en hundring

:DPlattan i mattan:D

Avstängd
1 266 Inlägg
16 januari 2008
bazooka_ skrev:
NxV skrev:

jao stämmer nog det, men den går nog inte såå fort, fortwo:n minibilen är ju spärrad till 130kmh för den riskerar att välta om man kör fortare i en skarp kurva haha=), hittade i en sådan dieseldriven på blocket, 0,3l/mil (diesel) haha kommer låååångt på en hundring

26.6 mil yikes

kan det stämma ? ja kommer 6 mil på en hundring...hmm
Senast redigerat av TheFinnishFlash (16 januari 2008)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
16 januari 2008
TheFinnishFlash skrev:
bazooka_ skrev:
NxV skrev:

26.6 mil yikes

kan det stämma ? ja kommer 6 mil på en hundring...hmm

Kan bara säga att jag kör själv en lupo 3l och kommer 100mil på en tank (35L) sen är dom faktiskt större än vad man tror, man sitter lätt 4 vuxna i den, eftersom den kan miljöklassas så är det billig skatt på den också, ca 1200:- om året

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

1 436 Inlägg
16 januari 2008
Trozzo skrev:
Kan bara säga att jag kör själv en lupo 3l och kommer 100mil på en tank (35L) sen är dom faktiskt större än vad man tror, man sitter lätt 4 vuxna i den, eftersom den kan miljöklassas så är det billig skatt på den också, ca 1200:- om året

Hur är den att lasta?
Kan man få in typ flyttkartonger etc om man fäller baksätet?
(För visst går baksätet att fälla?)

Är jäkla sugen på en Lupo 3L just för automaten och soppaförbrukningen. Vardagsbilar skall vara snåla och automatväxlade, vilket lupon är.

(Och sedan jag skaffade bmwn så har jag insett hur mycket roligare små bilar är gentlemot stora.)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

1 171 Inlägg
16 januari 2008
Vardagsbilar skall vara snåla och automatväxlade...

Håller med Caffe.

I sverige är det populärt med stora kombibilar att åka omkring i till vardags. Vansinne! Det är ju billigare att hyra en skåpbil om man någon gång ska frakta något stort. Jag kan förstå de som har 3barn och barnvagn att de vill ha en kombi men om man bara ska åka själv, det ekar ju.

375 Inlägg
16 januari 2008
Kan hålla med med om A4an, mina föräldrar hade en sån. En 96a tror jag det var. Kommer inte ihåg vilken diesel motor det var men det gick riktigt billigt.

Sök