3697
Sök

BPR - Ny Praktiskt Gymnasium I Borås

726 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
heej! som det står i topic så har jag hört att det öppnat ett nytt praktiskt gymnasium i borås. som heter BPR . är så att jag ska söka om i år och tänkt mig den skolan med inriktning Fordon så klart  . Så tänkte att jag kollar runt här på garaget efter folk som har erfarenhet av den skolan ? kanske inte just i borås då utan ni som gått det gymnasiet någon annan stans.

OBS: vill bara ha svar från folk som har någon erfarenhet om linjen

tack på förhand

1 353 Inlägg
16 januari 2008
Jag går på Faluns praktiska gymnasium med inriktning Fordon - Personsbilsmek, och jag trivs skitbra där smile

Praktik / APU minst 2 dagar i veckan, varje vecka hela skolåret/åren.
upp till 4 dagar i veckan när du går i årskurs 3.

stora chanser att få jobb på praktikplatsen om du sköter dig, då du är på samma plats i 3 år.

jag fick precis jobb på min praktikplats så nu är jag deltidsanställd där, är där efter skolan dom dagarna jag inte har APU smile

There's no replacement for displacement

726 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
okej lät ju jävligt bra! är det i samma kedja som den jag sa? BPR ?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 januari 2008
jag går aneby praktiska
Fordon
och det funkar jävligt bra big_smile
har apu 2 dagar i veckan än så länge men kommer höjas till 3 dagar
tycker praktiska är mycket bättre än vanliga skolor då man får lära sig mer dirket i från företaget och hur man ska vara när man jobbar på ett företag

726 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
Tack:) precis sådan här information jag va ute efter:) underlättat med mitt gymnasieval nu kan jag säga:) än en gång ett stort  tack

16 Inlägg
17 januari 2008
går på linköpings praktiska gymnasium, vvs/energi.
har nu praktitk 3 dar i veckan i 2an.  o de e samma som gäller på fordonsprogrammet.
kan även bli aktuellt med en dag till på praktik. men de e bara snack än så länge.

Sök