Måste byta ut mitt steg till baslådan. Har en zachry-låda me dubbla 12". 600W/st. Nu e frågan... vad ska jag ha för steg? Har kollat på ett mono-steg från mds på 1*1200W. Har sett att de inte e många som gillar mds här... så om ni har andra förslag så får ni gärna skriva!
de såg helt ok ut! hoppas de fungerar bra sen! nån som har nått bra förslag på högtalare till hatthyllan?? hade 6*9 förut... men skrikarna orkade inte me... så måste skaffa ett par nya? nån som har nåt att rekomendera?
Inte för att hacka ner på totalljuds grejer på nåt sätt, men skaffa dig ett BRA framsystem! Tycker det ser lite snedfördelat ut med ett sånt "sniket" framsystem, och sen lägga ut en hel del pengar på ett såpass bra slutsteg som t ex A6..
Inte för att hacka ner på totalljuds grejer på nåt sätt, men skaffa dig ett BRA framsystem! Tycker det ser lite snedfördelat ut med ett sånt "sniket" framsystem, och sen lägga ut en hel del pengar på ett såpass bra slutsteg som t ex A6..
ok.. har inte testat framsystemet så jag vet inte om de låter bra eller inte.. men ska köra me de så länge! Har ni nå bra förslag på framkit annars? Ska jag skippa bak högtalare totalt? satsa på fram och bas istället?
Japp, satsa på framsystem och bas bak. Framsystem finns hur mycke som helst..det är bara en prisfråga. hur mycke är du berädd att lägga på BRA framsystem?
Japp, satsa på framsystem och bas bak. Framsystem finns hur mycke som helst..det är bara en prisfråga. hur mycke är du berädd att lägga på BRA framsystem?
ekonomin klarar sig! de e ju bara att man ska ha tid också... måste ju bygga om en hel del i fram isf.. eller?
hum om ja inte läste fel viste du inte hur ett framsystem ska låta? är du nöjd me de du har ¨så varför byta? är du som ska lysna å andra kan glat åka me å lysna lr gå.
du ska va nöjd är de viktigaste sen om de är DLS GAS lr MDS du har spelar ingen roll..
bakhögtalare då? ja ja hade satt något där bak. kanske inte så kul för dom som åker i baksätet att bara höra bas.. kör du själv å inte gillar bakhögtalarna kan man alltid stänga av dom på cd..
bakhögtalare då? ja ja hade satt något där bak. kanske inte så kul för dom som åker i baksätet att bara höra bas.. kör du själv å inte gillar bakhögtalarna kan man alltid stänga av dom på cd..
Jaha, då va vi där igen..med ett bra framsystem som är rätt inställt kommer det att låta kanon även baksätet. Där kommer inte "bara" basen att höras, utan det kommer att låta lika bra som fram (nästan)
hum om ja inte läste fel viste du inte hur ett framsystem ska låta? är du nöjd me de du har ¨så varför byta? är du som ska lysna å andra kan glat åka me å lysna lr gå.
du ska va nöjd är de viktigaste sen om de är DLS GAS lr MDS du har spelar ingen roll..
du läste nog fel... har inte installerat framsystemet än.. så jag vet inte hur de kommer låta! jag hade tänkt köra dom på ett 4-kanaligt steg tillsammans me ett par 6*9 i bak.
Jaha, då va vi där igen..med ett bra framsystem som är rätt inställt kommer det att låta kanon även baksätet. Där kommer inte "bara" basen att höras, utan det kommer att låta lika bra som fram (nästan)
så du tycker jag ska skippa bak alltså? jag har ju ändå ett 4-kanaligt steg som jag hade tänkt använda... de räcker väl å köra framsystemet på 2 kanaler? eller ska man brygga steget å satsa ännu mer på fram? de är ett fanatic steg på 4*150 (tror jag) visserligen är de mds (som alla klagar på) men man behöver väl inte så mycket effekt på framsystem?
framsystemet bruka kräva mkt eftekt men ja tror ja garanterat 2 kanaler räker. köpt ett par högtalare å ha bak me.. du får bätre ljud för dom som sitter bak och kan även få ett rundare å finare ljud med rätt komponeter..
jag har sällan åkt me någon som bara har framsystem som man hör mer än bara bas bak! iallafall inte i en bil som är full med personer då ljudet kanske inte lika lätt kommer fram.. är iallafall va ja tror
så du tycker jag ska skippa bak alltså? jag har ju ändå ett 4-kanaligt steg som jag hade tänkt använda... de räcker väl å köra framsystemet på 2 kanaler? eller ska man brygga steget å satsa ännu mer på fram? de är ett fanatic steg på 4*150 (tror jag) visserligen är de mds (som alla klagar på) men man behöver väl inte så mycket effekt på framsystem?
Nja, du får ju självklart göra som d vill..men jag skulle nog satt enbart fram om du vill att det skall låta bra. Skall du köra med bilen som "vanlig familjebil" så kan du kanske ha bak oxå.. det du kan göra är ju att du delar dina diskanter på 2 av kanalerna och 6½" på de andra två. Du kan inte ha för mycke effekt till några haögtalare, de låter bara bättre ju mera effekt du har..
Själv så använder jag inte bakhögtalare i saaben, då det förstör ljudbilden enormt.. Kan säga det att de som åkt med i min bil ha inte klagat på att man inte hör mer än bas.De tycker att det är väldigt behagligt ljud från enbart framhögtalarna och undrar om jag har högtalare bak oxå..men så är det asså inte.