Hej!
Har Atava som försäkringsbolag, och kontakten med dom är helt förfärlig.
Hela bolaget är förfärligt förutom deras priser, suporten måste va det sämsta jag varit med om.
Det hela började med att jag försäkrade min Saab hos dom när jag precis köpt den.
Det första skumma tecknet var att jag inte fick några försäkringspapper hem i brevlådan.
Knappt 2 veckor efter jag köpt bilen så kastade 2 mopedister ägg på vänstersidan av bilen.
Jag anmälde skadan som skedde den 25 november, men anmällan gick inte genom, så jag fick vänta på polisanmälan-papprerna.
Jag fick dom den 5e december och gjorde då en ny anmällan. Jag undrade lite över hur det går med mitt ärende och tog tag i saken och frågade via klagomålsformuläret via sidan hur det går med mitt ärende.
Fick i svar den 14/1 i svar att det går sakta för dom har "mycket att göra", och dom passade även på att ändra statusen på hemsidan över min anmällan, så numera står det Vi har mottagit din anmällan".
Inte heller har jag fått några papper hem i lådan om att jag har en försäkring hos dom.
Efter några klagomålsformulär med frågor så fick jag ett skadenummer, äntligen!
Då jag var på Saab imorse (080118) så frågade jag lite hur lång tid skadan tar att åtgärda, och om dom har lånebilar att låna ut.
Då frågade dom om det ingår i min försäkring, men själv har jag inte en aning vad som ingår i min försäkring mer än att det är en "Helförsäkring", även kallad "Large" på atava-språk.
Så idag skickade jag iväg ytterligare ett "klagomålsformulär" med vad kostnaden för mig blir om jag tar en hyrbil, eller om dom tar på sig hela kostnaden då jag inte hittar någonting om detta på deras hemsida, inte heller under FAQ.
Dit hänvisar dom folk "För frågor som en kundservice normalt vis svarar på", som dom själva beskriver det, och i FAQ finns inte en enda förklaring om vad som ingår i vilken försäkring.
Ska bli skoj att se hur lång tid det tar för dom att "godkänna" Saabs kostnadskalkyl som Saab gjorde och skickade till Atava idag (080118).
Hur upplever ni som har Atava som försäkringsbolag, att Atava sköter sina ärenden?
Nog för att dom är billiga, men meningen "Man får vad man betalar för" stämmer sjukt bra just gällande Atava.
Bifogar en skärmdump över deras s.k "Kontakt-sida".