3304
Sök

Sänkningsfjädrar till amazon?

20 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
E de nån som vet vart jag kan få tag i sänkfjädrar till min Ammiz som verkligen sänker?

433 Inlägg
6 december 2005
Har aldrig hört talas om nån Amazon med riktiga sänkningsfjädrar..kanske blir svårt att hitta?!
Dom flesta sätter väl bara kapen i fjädrarna och nöjer sig med det..

240 Inlägg
6 december 2005
KG volvo trimmning har. Är samma fjädrar som till p1800. det sänker 30mm och satsen med 4 fjädrar kostar 1845:-

MVH

229 Inlägg
6 december 2005
Om du vill sänka ordentligt så är det bara att kapa. Annars finns det bara sänkningssater som sänker 3-4mm. Annars är den inte godkänd.  Jag har själv köpt KG´s sänkningssats till min Amazon. Fast jag ska ha den för att höja upp min, inte sänka den.

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/

SSS -12
3 217 Inlägg
8 december 2005
Kan ni sluta hänvisa till kapning av fjädrar? Det är direkt livsfarligt ju!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

4 571 Inlägg
8 december 2005
Fuckface skrev:
Kan ni sluta hänvisa till kapning av fjädrar? Det är direkt livsfarligt ju!

Jo det har man försökt förespråka förut men det verkar inte finnas vett nog att lyssna. lika idiotiskt som att ta bort airbagen för att få dit en sportratt.

671 Inlägg
8 december 2005
Under vissa förutsättningar är det helt ok att kapa fjädern. (Jag säger inte att det blir bra, däremot blir det inte livsfarligt)

Ta ur airbag är också bra under förutsättning att man kör med 4/6p bälten och hjälm.
Senast redigerat av Daniel (8 december 2005)

229 Inlägg
8 december 2005
Det är ju inga problem med att kapa fjädrarna. Och det är absolut inte livsfarligt! Om man bara vet vad man gör. Jag har kört md kapade fjädrar i flera år och det har inte vart några problem alls. Ska man tävlingsköra så är det kanske inget att rekomendera, men det duger till vardags bilen. Och att ta bort airbagen är ju inte livsfarligt! Det som är livsfarligt är ni som inte kan köra! Jag har inte ens bälten i mina bilar och defenetivt inte airbag( Ska i 4-punks bälte i Amazonen). Och om alla idioter lär sig köra bil så har jag inget att vara rädd för. Och jag ganska fort själv men jag är inte trafikfarlig som många andra! Jag kör på när jag vet att jag kan. Med mina kapade fjädrar.

4 571 Inlägg
8 december 2005
Lusen skrev:
Det är ju inga problem med att kapa fjädrarna. Och det är absolut inte livsfarligt! Om man bara vet vad man gör. Jag har kört md kapade fjädrar i flera år och det har inte vart några problem alls. Ska man tävlingsköra så är det kanske inget att rekomendera, men det duger till vardags bilen. Och att ta bort airbagen är ju inte livsfarligt! Det som är livsfarligt är ni som inte kan köra! Jag har inte ens bälten i mina bilar och defenetivt inte airbag( Ska i 4-punks bälte i Amazonen). Och om alla idioter lär sig köra bil så har jag inget att vara rädd för. Och jag ganska fort själv men jag är inte trafikfarlig som många andra! Jag kör på när jag vet att jag kan. Med mina kapade fjädrar.

Ni som inte kan köra?  nu får du väll ta och ge dig!
sen sa jag aldrig att det var lifsfarligt att ta bort airbagen utan att det var idiotikt bara för att få lite fränare i bilen.
att köra utan bälten låter ju inte spec bra heller för den delen, bara för du tror att du kan kontrollera bilen i alla sammanhang betyder ju inte att du är imun mot olyckor, fattar inte hur du resonerar, står det en älg på vägen och du inte hinner väja för den så är det ju bara gonatt.

sen att påstå att alla andra är trafikfarliga och inte kan köra bil är ju bara bullshit! som i allt annat har alla olika erfarenhet och alla kör inte med insidan tyvärr.

och om alla nu kapar av fjädrarna och plockar bort airbagsen så blir det nog knappast färre olyckor med dödlig utgång. sakerna sitter där för en anledning airbagen för att skydda föraren och fjädrarna för att hålla bilen på vägen!

sen den här meningen du skrev kan jag inte mer än att skratta åt :::
"Och jag kör ganska fort själv men jag är inte trafikfarlig som många andra! "

så nu har jag fått ur mig allt, tack å hej!

433 Inlägg
8 december 2005
Vilka jäkla diskussioner! Det är ju upp till var och en om den vill kapa fjädrarna, ta bort airbagen eller köpa en äldre bil som inte orginal har bälte..

Finns ju för- och nackdelar med allting!

Har en gammal Volvo så vill man kanske slänga ut nästan tvåtusen på en sänkningssats utan kapar fjädrarna..alla kör ju inte race och behöver inte den bästa väghållningen man kan få..och ta bort airbagen behöver ju inte betyda att det bli "farligare" aldrig hört om nån airbag som löses ut bara sådär när man kört? Är inte det farligare? Och visst är det bra att ha bälten..men man slipper ju iallafall dom dära 600:- i böter eftersom man inte glömmer att ta på sig det wink

Det vad jag ville säga..upp till var och en vad den personen gör med sin bil!

229 Inlägg
8 december 2005
Ni som inte kan köra?  nu får du väll ta och ge dig!
sen sa jag aldrig att det var lifsfarligt att ta bort airbagen utan att det var idiotikt bara för att få lite fränare i bilen.
att köra utan bälten låter ju inte spec bra heller för den delen, bara för du tror att du kan kontrollera bilen i alla sammanhang betyder ju inte att du är imun mot olyckor, fattar inte hur du resonerar, står det en älg på vägen och du inte hinner väja för den så är det ju bara gonatt.

sen att påstå att alla andra är trafikfarliga och inte kan köra bil är ju bara bullshit! som i allt annat har alla olika erfarenhet och alla kör inte med insidan tyvärr.

och om alla nu kapar av fjädrarna och plockar bort airbagsen så blir det nog knappast färre olyckor med dödlig utgång. sakerna sitter där för en anledning airbagen för att skydda föraren och fjädrarna för att hålla bilen på vägen!

sen den här meningen du skrev kan jag inte mer än att skratta åt :::
"Och jag kör ganska fort själv men jag är inte trafikfarlig som många andra! "
Jag tänker först! Kör sen! Blinkar alltid, kör inte för rött! Jag ser dagligen 10-20pers som inte borde få köra bil över huvudtaget!

Herre gud! Tog du det personligt? Det finns gött om idioter ute i trafiken! Som kör som byfånar! Dom tänker inte på hur dom kör! Jag kör alltid med huvudet och tänker först!

Sen om du kollar vad jag kör för bilar så fattar du varför jag kör utan bälte! Det finns inte bälte i mina bilar!
Det kom lag på bälte 1970 och mina bilar är betydligt äldre än så!

Sen sa jag inte att det blir färre olyckor om man kapar fjädrarna!
Men det är inget problem med kapade fjädrar att hålla bilen på vägen!
Blir det det, så vet man inte vad man gör. Och ge fan i att kapa om du inte vet hur man använder verktyg.

4 571 Inlägg
8 december 2005
nej jag tof inte åt mig men mitt humör var inte på topp just så när jag skrev det, överreagerade en bit faktiskt men det får man väll ta..  jo jag vet att det inte finns bälte i dom bilarna.

visst går det att kapa fjädrarna på bilar men det är ju inget man skall göra om man inte vet vad man håller på med.

229 Inlägg
8 december 2005
Izual skrev:
nej jag tof inte åt mig men mitt humör var inte på topp just så när jag skrev det, överreagerade en bit faktiskt men det får man väll ta..  jo jag vet att det inte finns bälte i dom bilarna.

visst går det att kapa fjädrarna på bilar men det är ju inget man skall göra om man inte vet vad man håller på med.

Det är bra att vi är överens då! smile

Man kan ju inte ha humöret på topp varje dag!
Är själv lite upp jagad! Håll på att få en bil i sidan förut på en 70 sträcka av en idiot som körde för rött!
Så jag är förbannad på dom som inte kan köra bil!
Jag skiter i om han kör av och skadar sig själv. om han nu har så brottom. Men han ska F-N inte köra in i mig, så jag tar skada för han inte har tid att stanna i ett rödljus!

Sök