3559
Sök

supra, skyline eller 3000gt, välja som ny bil?

582 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#42
det är ett svårt val, måste ju få sålt bilen först sen får jag se vad man kan köpa, beror på vad plånboken tillåter:P


342 Inlägg
6 februari 2008
#43
Eisenhut skrev:
Erick skrev:
Oboy6 skrev:

Du som har en Skyline borde väl veta att det inte finns några vänsterstyrda smile Sen har ju inte 3000 gt en suck gällande utseende mot supran! Finns nog betydligt större utbud till supra me än till 3000gt! Men vill man ha en brevbärarbil så visst! Tänk va jobbigt det blir i drivein på Mcdonalds tongue

Drivein'en var inga problem, dom kom ut med maten. smile

Mvh
Erick

Fan vad lyx! Jag fick allt backa igenom. big_smile

Lr så skiter man i maten då och åker hem och äter!

Once you go Skyline, you´ll never go back!

hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
#44
hehe gör som mig. köp en stagea. fan så mkt ovanligare. den tidigare modellen har den rakställda 6:an. min 02 har v6:a med dubbelturbo


582 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
#45
nu har jag nog hittaten bil med vad är skllnaden mellan en skyline gts och en gtr?


7 120 Inlägg
10 februari 2008
#46
GT-R har större motor, dubbelturbo, andra stolar, breddning, annan vinge, 4WD och mycket mer. smile

582 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
#47
och en gts har?


7 120 Inlägg
10 februari 2008
#48
2.5L Singelturbo motor, RWD, ingen breddning, mindre vinge osv... tongue

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
10 februari 2008
#49
Vet inte hur det är med R33, men R34 GT-r har dessutom huv och baklucka i kolfiber

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

582 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
#50
ok men har nog hittat en r33 gts som jag har kommit fram till att köpa nu iallafall smile


461 Inlägg
10 februari 2008
#51
Många här som verkar klanka ner på dom 2wd skylines, varför?

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

Inläggskritiker
990 Inlägg
10 februari 2008
#52
Aerodynamik skrev:
GT-R har större motor, dubbelturbo, andra stolar, breddning, annan vinge, 4WD och mycket mer. smile

Dubbelturbo är väl igna direkta fördelar, dubbelt så dyrt o serva äga och saker som kan krångla


hade kört på 3000GT vr4 alla ggr, känns mer ovanlig än skyline, tycker dom bilarna är skapligt uttjatade även om man inte ser dom ofta.

Dock nya skyline GT-R lr vad det nu heter från 00 o uppåt är fin, men felstyrd sad

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

7 120 Inlägg
10 februari 2008
#53
Hammarslag skrev:
Aerodynamik skrev:
GT-R har större motor, dubbelturbo, andra stolar, breddning, annan vinge, 4WD och mycket mer. smile

Dubbelturbo är väl igna direkta fördelar, dubbelt så dyrt o serva äga och saker som kan krångla

Dock nya skyline GT-R lr vad det nu heter från 00 o uppåt är fin, men felstyrd sad

Inte hört att dubbelturbona i skylinen krånglar. Sen får man ju vad man betalar för wink

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
10 februari 2008
#54
Takashi skrev:
Hmm, rätt svårt val..

Skyline: Det beror ju på vilken Skyline du ska ha, ska du ha GTR så är det ju ett bra val att satsa på den, men om du däremot ska köpa en GTS så är det lika bra och skita i det.

Supra MKIV: Original är den tung och slö. Men visst, trimma går ju alltid, men det kostar.. roll

3000 GT: Kan inte uttala mig så mycket om den då kunskapen om 3000 GT inte är den bästa.. tongue Men original är det väll ca 320 hk och 0-100 på ca 5.0 sek? big_smile

Så, vilken hade jag valt? Ptjaa, om nu plånboken skulle tillåta dig att köpa en R33 GTR (för det var väll en R33 du skulle satsa på om det blev en Skyline?) så hade jag satstat på en sån. Men har du inte råd med en Skyline GTR så hade det nog blivit en 3000 GT eftersom den har 4WD och är väldigt bra motormässigt original. Men ja, svårt val du står inför som sagt..

Lycka Till!

Ja supran är ju verkligen skitslö, fan kommer ihåg när jag lånade morsans fiat panda och rejsa mot en supra och vann.




Tillbaka till ämnet

Shit, ingen av bilarna är speciellt slöa, ok det finns en bil av dem som inte har en sportbilsvikt och det är 3000gt.

Alla 3 är trevliga bilar och jämna i prestanda kunnigheten om alla billar är god och delar går att fixa till alla 3 så ja som någon innan skrivigt det är utseendet och dem små finesserna som blir det avgörande.

Själv skulle jag tagit en supra alla gånger, skyline är pisstråkigt nuförtiden då alla ska ha en skyline, lika så evo. Så fort sommaren kommer så är det evos och skylines överallt iaf här i lkpg. Några 3000gt finns det med men man ser fanimej aldrig några supror.

Lycka till med valet

Evolution Garage
1 299 Inlägg
10 februari 2008
#55
Angående Skyline så är GTR snyggare och snabbare och mer robust original.

Men det är inge svårt att fixa GTR delar till en GTS, utseendemässigt är det skitsamma, man betalar inte för den större vingen o.s.v.

R33 Så är det 250hp/300hp klart bättre tryck i GTR original, men vem fan köper en skyline å kör orignal?

Vad trimning gäller (500hp+) så är min personliga åsikt att dubbelturbo inte har samma vilda karaktär som en stor singelturbo, och många trimmade skylines, och även supror singelturbokonverterar när det blir högre effekter. Dock så behöver du byta mer på RB25 om det ska hålla lika bra som RB26

RWD/4WD: Beror på vad du tänkt använda bilen till, själv föredrar jag RWD i alla väder.

Övrigt så är GTR Tyngre, och om du handlar i Sverige bra mkt dyrare. Men den legendariska RB26DETT sitter i GTR, bortsett från prisskillnaden så ta den som passar dig bäst. Lycka till!

Sky´s the limit...

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
10 februari 2008
#56
Tuhkanen skrev:
vad ska man välja? folk med erfarenhet av dom kanske kan ge positiva och negativa kommentarer

Man kan hitta en eurospec Supra på ebay för runt $10.000. I sverige skulle dom kosta runt 250.000 kr.

Sen lägger man ner lite pengar på väghållning, uppgradera dubbelturbon, chippa, nytt avgassystem och insug så har du runt 570 - 600 hp beroende på laddtryck.

En Skyline lär du nog tvingas dra ut 400.000 kr för en R-34.

Enligt mig så är det smartast och billigast att köpa en MKIV Supra. Tjänstevikt på 1460 kilo, oförstörbar 6 växlad getrag låda och 340 hästar orginal är inte fy skam. Kostar i princip inget att trimma också.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 827 Inlägg
10 februari 2008
#57
M.Persson skrev:
Många här som verkar klanka ner på dom 2wd skylines, varför?

Jag förstår inte det helller, visst GTR är ju bättre, men en GTS-T är ju inget fel det heller.

Ni får det att framstå som att GTS-T är kattskit, vilket faktiskt inte är fallet, det är en mycket trevlig bil det med.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

582 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
#58
ta in en supra från usa kostar ju en hel del faktiskt, billigare att hitta nån i europa och har kommit frma till att jag inte riktigt har råd med en supra nu så köper en skyline r33 istället, nöjd med det valet endå, får köpa en supra senare i livet istället


461 Inlägg
10 februari 2008
#59
Eisenhut skrev:
M.Persson skrev:
Många här som verkar klanka ner på dom 2wd skylines, varför?

Jag förstår inte det helller, visst GTR är ju bättre, men en GTS-T är ju inget fel det heller.

Ni får det att framstå som att GTS-T är kattskit, vilket faktiskt inte är fallet, det är en mycket trevlig bil det med.

Men på alla andra låter det ju som att det är dålig kvalite på grejerna och att det inte håller för trim, är det så? eller har dom bara haft dåligt sköta bilar?

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

RS
886 Inlägg
10 februari 2008
#60
Vill du köra snabbt på bana är det nån av dom fyrhjulsdrivna som gäller...Supran hänger nog inte med alls när det svänger tyvärr hmm

Focus RS


Sök