tjena.har en volvo 740 turbo mä 230et..har nyss fått igång den och det går fint i motorn men när jag gasar så varvar den upp till 3000 och slår typ ifrån sen när den går under 3000 så går den igen har tästa bytt tändstift o tändkablar..nån som har mer tips på vad det kan va??
kolla alla vacum slangar hade själv en mitsubishi turbo gjorde så det visade sej vara slangen till turbotrycksmätaren som var sprucken kostade 40 spänn för en ersättnings slang
jag har bytt mella 4st styrboxar:P men funka endå inte..men jag hörde idag att det är en slang som pyyser bakom instrumentpanelen ska tästa byta den imorron..åter kommer imorron
jag har bytt mella 4st styrboxar:P men funka endå inte..men jag hörde idag att det är en slang som pyyser bakom instrumentpanelen ska tästa byta den imorron..åter kommer imorron
samma fel en..när jag startar den så gåre o varva fullt 2gånger sen efter dä så gåre inte gåre bara till 3000tusen :S men när jag stänger av den och vrider på så gåre vara 2 gånger igen :S
går den på "baackuppsystemet" då går den inte så fort du får ladd , de är till för att du ska kunna köra till verkstan osv, fel på boxen ? tar den tjuvluft ? verkar vara nå me din tändning? pröva byt luftmängdmätaren, då kan den betee sig så.
man kan ju aldrig tänka sig att det är tomgångs motorn haha men tack för hjälpen iallafall
drog du ur kontakten till den och det funkade? eller var nån slang av?
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
aa det gjorde jag..men nu kom jag till det roliga det pissa olja ur vevhus slangen så det är nog en kolv ring om har gått så när söker jag efter en ny motor fast topp och block bara så skriv om nån har för ett bra pris Mvh Niko