2548
Sök

förslag på förbättringar?

29 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
vill gärna ha förslag på grejer jag kan göra på bilen.. finns det nått bra sätt att "trimma" sugmotorn på eller är det inte värt att slänga pengar på det? förslag på styling är också välkommet:) //Tomas

Om man svänger vänster i en högersväng så får man se mer av naturen

91 Inlägg
30 november 2005
Personligen gillar jag dom små detaljerna. Själv hade jag börjat med att plasta mitt konsolen. Göra plats för en skärm samt stereon.

//Per

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
30 november 2005
Börja med att sänka bilen och lägg på större fälgar. Det gör det till en helt ny bil. Sedan så är det no inte prisvärt att trimma en sugis, är i samma situation själv och efter viss forskning har jag kommit fram till ca 1000 kr/häst sad

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

29 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
okej, snyggt jobb med 200an där;D
ja det är tänkt att jag ska köpa 17"are i vår.. men sänkningssats finns ju på önskelistan, vilket märke är då bäst? o från vilken affär?

1000:- /hk låter lite väl mkt, då får det bli en turbo laddad bil som nästa bil istället

1 453 Inlägg
30 november 2005
H&R, Koni. Beror ju på om du bara ska köpa kortare fjädrar eller byta hela fjäderbenet, vilket är att föredra.

29 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
vad ungefär hamnar slutnotan på om man ska byta fjäderbenet också? dem må ju vara dyrare än fjädrarna ?

Bmw E36
304 Inlägg
30 november 2005
17" fälgar skulle se bra ut på bilen.

29 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
ja det tror jag också=) går nog o hitta snygga på blocket för jag har nog inte råd med sprillans:P

1 453 Inlägg
30 november 2005
Surfa runt och kolla priser. Fördelen med att köpa dämpare och fjädrar i en sats är att de är anpassade för varandra gällande längd osv. Är det McPhearson ben på din kärra?

29 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
okej..ja du det vet jag inte=/ har inte haft bilen länge så har inte hunnit riva av hjul o sånt annat än byte till vinterdäck och då va det för kallt för att stå o filosofera om fjäderben osv:P men den ska så snart jag kan plocka loss broms ok o blästra o lacka dom o svarva till skivorna så då kan jag ju kolla det i samma veva

1 453 Inlägg
30 november 2005
Tompan skrev:
okej..ja du det vet jag inte=/ har inte haft bilen länge så har inte hunnit riva av hjul o sånt annat än byte till vinterdäck och då va det för kallt för att stå o filosofera om fjäderben osv:P men den ska så snart jag kan plocka loss broms ok o blästra o lacka dom o svarva till skivorna så då kan jag ju kolla det i samma veva

McPhearson = stötdämparen insluten i fjädern. Detta är en mycket vanlig sammansättning. Saab t.ex har INTE McPhearson på bakaxeln, utan där sitter fjädern monterad brevid dämparen. Tänk på att om du sänker bilen så byter du till fjädrar som är mycket hårdare än original vilket kan minska komforten avsevärt, speciellt på äldre bilar. Däremot förbättras väghållningen ordentligt=)

29 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
okej=) ja vafan lite stötar får man tåla om man vill åka med stil:P

1 453 Inlägg

Sök