2535
Sök

rc helikopter någon mer än jag som äger och (försöker) flyga

98 Inlägg
8 september 2008
mannen666666 skrev:
tänkte kolla om det kanske är någon mer som flyger rc helikopter här.
skriv gärna lite om vad ni har osv osv
själv har jag en lama v3 som jag kan flyga
och så har jag en lite större belt cp som jag verkligen INTE kan flyga.

Lite otippat att hitta dig här, visst är du medlem på Rcheli??

Sitter ju på en honey bee som är lite halvklurig att flyga (tailen beter sig udda), man får kompensera upp till halvspak vänster vid full laddat batteri o efter 1.5 min så blir det närmare halvspak höger (rudder)

Blade 400an är enkel som attan att flyga, och håller på att bygga en T-rex 600 CF (klar bortsett från koppla in mottagare samt ack)

preem pump
836 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Slayaah skrev:
mannen666666 skrev:

Lite otippat att hitta dig här, visst är du medlem på Rcheli??

Sitter ju på en honey bee som är lite halvklurig att flyga (tailen beter sig udda), man får kompensera upp till halvspak vänster vid full laddat batteri o efter 1.5 min så blir det närmare halvspak höger (rudder)

Blade 400an är enkel som attan att flyga, och håller på att bygga en T-rex 600 CF (klar bortsett från koppla in mottagare samt ack)

jepp man har ju fler hobbys vettu....
ganska få HÄR som flyger heli tydligen heheheh

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

464 Inlägg
8 september 2008
jag har nyligen börjat med rc flyg och köpt mig en e-sky dauphin 4 kanalig, börjar få lite snits på det nu men karossen har fått ta mycket stryk, dock så beter den sig lite underligt nu, den flyger inte som den gjorde i början, så jag fuinderar om det har med att karossen har fått lite skador. Skall köpa en ny dock ändå så jag får väl se hur det blir sedan.

preem pump
836 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
lixer skrev:
jag har nyligen börjat med rc flyg och köpt mig en e-sky dauphin 4 kanalig, börjar få lite snits på det nu men karossen har fått ta mycket stryk, dock så beter den sig lite underligt nu, den flyger inte som den gjorde i början, så jag fuinderar om det har med att karossen har fått lite skador. Skall köpa en ny dock ändå så jag får väl se hur det blir sedan.

dauphinen är ju i grund och botten samma heli som laman, den har ju bara anorlunda utseende.

502 Inlägg
8 september 2008
Jag äger en Walkera e22 tongue

Har dock inte flugit med den ännu, fick den gratis för laddaren är pajj. tongue

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 september 2008
Vill också ha en helikopter och lära mig lite.. Kör med en "fuskheli" nu.. En PicooZ. wink
Kul att skrämma katten med. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

482 Inlägg
8 september 2008
Har även jag en PicooZ... Hade just fått kläm på det när den landade i skurvattnet sad Nästa helikopter får nog bli något värre wink

Jodå... Så är det serru!

preem pump
836 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
fasen va gött nu vaknade tråden till liv

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 september 2008
Jag kör mest flygplan men köpte nu en Logo600 3D V-bar för att ersätta min gammle Raptor 620E  (yes kör bara med elmotor)

Logo 600:an är grym, i synnerhet med V-bar där man ersätter paddelstången med gyrosensorer. Detta gör att helikopten blir oerhört mycket mer vändbar, även att motorn slipper snurra på paddlarna vilket ger ca 20% mer kraft/längre flygtid.

Logon är hysterisk! Jag är ingen erfarn helikopterpilot men lyckas ändå göra 3 rollar på raken...

Denna helikopter har 4.1hk (3000watt) och väger 3.9kg  det ger rätt maffigt effekt/viktförhållande. flygtid hård sportflygning är 8minuter.
Senast redigerat av torpis (9 september 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

preem pump
836 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Jag kör mest flygplan men köpte nu en Logo600 3D V-bar för att ersätta min gammle Raptor 620E  (yes kör bara med elmotor)

Logo 600:an är grym, i synnerhet med V-bar där man ersätter paddelstången med gyrosensorer. Detta gör att helikopten blir oerhört mycket mer vändbar, även att motorn slipper snurra på paddlarna vilket ger ca 20% mer kraft/längre flygtid.

Logon är hysterisk! Jag är ingen erfarn helikopterpilot men lyckas ändå göra 3 rollar på raken...

Denna helikopter har 4.1hk (3000watt) och väger 3.9kg  det ger rätt maffigt effekt/viktförhållande. flygtid hård sportflygning är 8minuter.

fasen 8 minuter.... vad flyger du med för batterier då???

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 september 2008
mannen666666 skrev:
torpis skrev:

Jag kör med Hyperion li-po ackar, 42volt och 5350mAh.  efter denna flygningen på 8.5min så var 1/4 kvar i batteriet... så 10min skall inte vara några konstigheter.... och då är det kraftfull flygning big_smile

Här är lite in flight data från senaste flygningen...  nästan 3000watt(4hk) när jag drar på.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66521/455914_pogpj6.jpg

Detta är en likadan pjäs med liknande effekt, men en mycket duktigare pilot.  Maskin är samma men jag flyger inte så bra som denna killen.

http://www.youtube.com/watch?v=b55jx0zQktI

Motsvarar väl en rallycrossbil med topfuelmotor typ big_smile big_smile
Senast redigerat av torpis (9 september 2008)

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 506 Inlägg
9 september 2008
Har en Lama V3 som jag ärvde av en arbetskamrat..
Den är ibehov av lite renovering.

Och en PiccoZ om man nu kan kalla det för ngt annat än leksak smile

Kan du andas kan du dö.

preem pump
836 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
torpis skrev:
mannen666666 skrev:
torpis skrev:

Jag kör med Hyperion li-po ackar, 42volt och 5350mAh.  efter denna flygningen på 8.5min så var 1/4 kvar i batteriet... så 10min skall inte vara några konstigheter.... och då är det kraftfull flygning big_smile

Här är lite in flight data från senaste flygningen...  nästan 3000watt(4hk) när jag drar på.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/66521/455914_pogpj6.jpg

Detta är en likadan pjäs med liknande effekt, men en mycket duktigare pilot.  Maskin är samma men jag flyger inte så bra som denna killen.

http://www.youtube.com/watch?v=b55jx0zQktI

Motsvarar väl en rallycrossbil med topfuelmotor typ big_smile big_smile

hyffsad hs på den kärran

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 september 2008
mannen666666 skrev:

de små "riktiga" hleisarna är mycket svårare än de stora.  Min logo 600 beter sig precis som värsta 3D helin i simulatorn...  dvs dra höger och nick/höjd och den gör en flip på stället...  sjukt mycket enklare med en stor riktig heli mot en liten  belt CP

preem pump
836 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
torpis skrev:
mannen666666 skrev:

de små "riktiga" hleisarna är mycket svårare än de stora.  Min logo 600 beter sig precis som värsta 3D helin i simulatorn...  dvs dra höger och nick/höjd och den gör en flip på stället...  sjukt mycket enklare med en stor riktig heli mot en liten  belt CP

ja som sagt var så är ju tråden gammal
belten sålde jag i "delar" för rätt länge sen, sämre skit heli får man leta efter
och nu har jag en t-rex 450 se i stället, den flyger hur bra som helst (flyger nose in och loopar obehindrat med den)

sen så har jag haft en raptor 30 v2 och en hurricane 550 oxå men sålde dessa då de var lite stora och otympliga att frakta

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 september 2008
mannen666666 skrev:
belten sålde jag i "delar" för rätt länge sen, sämre skit heli får man leta efter
och nu har jag en t-rex 450 se i stället, den flyger hur bra som helst (flyger nose in och loopar obehindrat med den)

sen så har jag haft en raptor 30 v2 och en hurricane 550 oxå men sålde dessa då de var lite stora och otympliga att frakta

Shoppar du måhända av Amir?  smile

Klart de större tar mer plats, men Logon (50 size) är rena tandpetaren att få med i S40:n jämfört med min Aggressor  hehe.

http://file.espritmodel.com/images/aggressor8.jpg

preem pump
836 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
torpis skrev:
mannen666666 skrev:

Klart de större tar mer plats, men Logon (50 size) är rena tandpetaren att få med i S40:n jämfört med min Aggressor  hehe.

nä jag shoppar inte av amir vem e det??????
klart att en heli oavsett storlek är smidig att packa in i bilen i jämförelse, men vad jag menade var att om man som jag då nästan bara flyger i sommarstugan så är det lite smidigare med en 450 heli.
jag åker liksom aldrig dit utan familjen och packning....

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 september 2008
mannen666666 skrev:
torpis skrev:
mannen666666 skrev:

nä jag shoppar inte av amir vem e det??????
klart att en heli oavsett storlek är smidig att packa in i bilen i jämförelse, men vad jag menade var att om man som jag då nästan bara flyger i sommarstugan så är det lite smidigare med en 450 heli.
jag åker liksom aldrig dit utan familjen och packning....

Tänkte du nämnde Hurricane och T-rex... brukar ofta komma från www.HAB.se just för Amir är rackans duktig på helikopterbiten.

Klart, äre fullt så äre fullt, familj tar plats  smile

98 Inlägg
10 september 2008
torpis skrev:

Se där ja! Vad är de för snurra i den där? 42V, vad har du för cell antal i den?

preem pump
836 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Slayaah skrev:
torpis skrev:

Se där ja! Vad är de för snurra i den där? 42V, vad har du för cell antal i den?

delar man det på 3,7 som det är i varje cell så blire 11.357 nånting

Sök