3799
Sök

Blå rök när man växlar

BamZe84
20 januari 2008
Trådstartare
Tjena! Jag har en Ng 900 turbo 94:a ... Nu är det så att förra sommaren bytte jag turboagg och köpte det nytt på speedparts. Innan så rök det vitt och funkade skitbra sen när jag bytte.. Nu kör jag inte så mycket med bilen då jag använder mest min firmabil. Men så en dag när jag och min kompis skulle ut och köra så var allt helt okej. Vi körde till malmö och sen när vi skulle köra tillbaka så pressade vi bilen lite Smilie men inga problem så. Bilen var varm så det var inget med det. Men så rätt som det var så tyckte jag att det såg ut som det rök när man växlade om. Det rök när man gjorde gaspådrag efter växlingen. Rök lite blåaktigt och luktar bränd olja typ. Nu har jag iförsig chippat till maptun steg 3. Men nu så när jag kör så känner jag att jag har inte samma laddning och den ryker fortfarande när man ska växla om suck...

Nu är då frågan. Vad kan det tänkas vara. Det kan väl inte vara turboagget igen för då blir jag lack då det är nästan helt nytt..

Tacksam för tips och förslag.

4 Inlägg
21 januari 2008
säkert turbon men kan oxå vara topppackningen ringar mm.

1 827 Inlägg
21 januari 2008
Skulle gissa på ringarna isåfall...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

3 235 Inlägg
21 januari 2008
Eisenhut skrev:
Skulle gissa på ringarna isåfall...

Tror det är turbon...

Det har varit blåaktig rök konstant om det varit ringarna.

247 Inlägg
21 januari 2008
Turbon röstar jag på.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

1 311 Inlägg
21 januari 2008
du kan börja med att kolla upp vevhusvent... om den är ok så kan det vara ringarna, men som sagt... kolla turbon på glapp!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

BamZe84
21 januari 2008
Trådstartare
Tack för alla "gissningar" men jag ger mig inte in på något med gissningar!

Corpze, ja jag ska kolla det i veckan! Tack för hjälpen

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 januari 2008
turbon helt klart

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

227 Inlägg
21 januari 2008
vet inte om 900 har samma problem som 95 har att vevhus vent sätter igen sig o bidrar till ett turbo ras! det e turbon med 99% säkerhet

Sök