Glesmark skrev:
Aero T16 skrev:
Glesmark skrev:
Då ska jag upplysa dig om en revolutionerande pryl, åtminstone för dig, som för oss andra människor är mest känd som reservdunken.
Den finns i ett flertal olika färger t.ex grön, röd, blå och svart.
Detta är sättet för att verkligen få reda på din exakta bränsleförbrukning du haft under den bränslemängd du precis kört slut.
Kan ju tanka bilen och se hur mycket som får plats och dra av det på den mängd du tankade i, och sen dela det på mängden mil du kört.
Finns flera sätt, folk får väl tänka lite själva om dom vill köra tills bilen hostar, eller tankar och sätter sig och räkna.
Att bränslepumpen skulle ta märkbar skada av att gå "torr" tror jag inte på, körde min förstabil snustorr så många gånger när jag gick i skolan och hade det oerhört stora studiebidraget på på otroliga 900 kr något att tanka för.
Du ska alltså köra bilen slut på bensin och sedan ta fram reservdunken och tanka? Vad jag vet så behöver många bilar mer än 5 liter bensin för att starta om man kört helt tomt..
Iaf så ska du efter du tankat bilen köra till macken och tanka den full? Då är den ju inte tom längre..
Tycker det låter ganska meningslöst..
Det är ju ingen skillnad om man kör 50 mil tankar och kollar hur många liter som har försvunnit eller kör tills bilen stannar kollar hur många liter som försvunnit.
Om du hade tänkt efter så hade du observerat att man skulle tanka bilen full och se hur många liter som får plats, SEDAN köra den tom och räkna ut vad den dragit.
Kort sagt, man ska tanka fullt, köra tills det tar slut, räkna ut hur mycket den drog och sen inse att man ska få igång bilen igen..verkar ju verkligen som att man har huvudet på skaft då..
Men alla vi andra behöver tänka efter..jajjamensan!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.