3589
Sök

Svårsåld 740 tic

Fartdåre
378 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Jag vet att priset är fel men det går ju inte ändra utan att radera och lägga ut ny annons.

Jag vill bli av med den denna veckan för jag håller på köper s60. Så jag har sagt 20k om jag blir av med den nu.

Ska lägga ut annons på blocket nu i eftermiddag men ska jag göra som på annonsen på garaget eller har ni några tips?

Länk raderad, ingen marknadsföring på forumet /moderator

TICen är till salu säljs billigt.

DFFL
9 020 Inlägg
23 januari 2008
Du kommer nog inte få 20 000 för den heller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 418 Inlägg
23 januari 2008
Vill du ha sålt den lite fortare så ska du nog testa med ett realistiskt pris.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Bärs!
3 456 Inlägg
23 januari 2008
mjoodå, runt 15-20k är ju vad man får ge för en 740Tic i hyffsat skick...

Garaget.org peakade 2008.

Fartdåre
378 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
mjoodå, runt 15-20k är ju vad man får ge för en 740Tic i hyffsat skick...

1 436 Inlägg
23 januari 2008
Trodde inte gamla surförtis gick för över 15k avsett motor...

Eller förresten, vet om en kompis-kompis vars bil jag fotograferade. Den tror jag han sålde för 30-35k men den var hellackad, putsad och finare än nyskick. Killen borstade av sätena efter att ha satt sig i dem, etc...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

3 235 Inlägg
23 januari 2008
20 lappar är ett fantasipris...

Du får nog ingen vidare respons på annonsen om du inte går ner till 15 tror jag.

dARKiE
5 031 Inlägg
23 januari 2008
Sen kan du ju prova lägga ut den på blocket istället.
Dock när du skrivit en sådan här tråd som vet man ju att du är desperat att bli av med den, så nu kommer du nog få många skambud..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Fartdåre
378 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
fast den är ju i väldigt bra skick. 15k e ju ruskigt dåligt.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 januari 2008
sen tror jag många tänker att du har lekt mycket med den för att du har plåtisar bak och alu fram
brukar man se om folk har lekt med dom men kan ju vara reservhjul vad vet jag ^^

dARKiE
5 031 Inlägg
23 januari 2008
Team-Adolfsson skrev:
sen tror jag många tänker att du har lekt mycket med den för att du har plåtisar bak och alu fram
brukar man se om folk har lekt med dom men kan ju vara reservhjul vad vet jag ^^

Precis vad jag tänkte när jag såg bilden faktiskt.
Den har det driftats/burnats med ofta och är säkert helt slut i bakvagnen tänkte jag.

Samma fälgar på alla axlar ger lite seriösare intryck..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Fartdåre
378 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:

bilden är tagen av den tidigare ägaren. finns 4 sommardäck på lättmetallfälg som är godkända och även vinterdäck.

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
23 januari 2008
vi kan byta mot min skoter smile..

4x4 is tha shit!

33 Inlägg
23 januari 2008
RichardC skrev:
Team-Adolfsson skrev:

bilden är tagen av den tidigare ägaren. finns 4 sommardäck på lättmetallfälg som är godkända och även vinterdäck.

Att du skriver det här hjälper inte första intrycket av bilen i annonsen. Varför så gammal bild som från förra ägaren?
Senast redigerat av Rillbur (23 januari 2008)

486 Inlägg
23 januari 2008
1: Priset är väldigt högt utan att du skrivit t.ex mycket fint skick, rostfri, extremt välvårdad osv. Det är ändå en 22år gammal bil som gått 31000mil så det låter väldigt högt. neutral

2: Dåliga bilder. Precis som Team-Adolfsson skrev så får man uppfattningen av att det är en busbil med olika fälgar fram/bak. Ta några nya bilder på den så man ser hur den ser ut nu och inte när den förre ägaren hade den.

3: Lägg ut en annons på Blocket. Med nya bilder då såklart. Större chans att få sålt den där.

// Tomas

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

Tomten
1 065 Inlägg
23 januari 2008
Tomas_H skrev:
1: Priset är väldigt högt utan att du skrivit t.ex mycket fint skick, rostfri, extremt välvårdad osv. Det är ändå en 22år gammal bil som gått 31000mil så det låter väldigt högt. neutral

2: Dåliga bilder. Precis som Team-Adolfsson skrev så får man uppfattningen av att det är en busbil med olika fälgar fram/bak. Ta några nya bilder på den så man ser hur den ser ut nu och inte när den förre ägaren hade den.

3: Lägg ut en annons på Blocket. Med nya bilder då såklart. Större chans att få sålt den där.

// Tomas

sen ska man inte ha så bråttom att sälja.
folk sitter o kollar o fundera och även försöker får sålt den bil dom redan har.

om du kollar in min bil 744an den sålde jag med MIM fälgar o nya däck för 17000 och den var fin.
+ massa andra delar.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 januari 2008
Jag hade då aldrig i mitt liv köpt en Tic som gått över 30 om inte turbo mm är bytt o fullservad osv för 20 papp.

C H E V R O L E T <3

8 883 Inlägg
23 januari 2008
En 740 som gått över 30 000 mil, ja har du tur så får du 10 000 för den.

Fotograf på tierpidag.se

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 januari 2008
svenska bilar har kasst andra hands värde men som vanligt äre me de flesta volvo frälsta alla sätter ut överpriser

lessen och göra dig besviken du som försöker sälja den 20 papp får man en 940 turbo för

den är ju trots allt nyare runt 10-15 är nog mera rilmligt pris för en gammal turbo volvo utan turbo 5-10 tusen

601 Inlägg
23 januari 2008
Denna kan du få 20 000 för skulle ja tro. sätt ut på blocket. Ja sålde en 740 Tic - 85 som va i sämre skick än denna å hade gått 37 000 mil å va me Et blocket me klena stakar å funka kanon utan missljud lr annat krångel å den gick för 15000kr
De som kan å känner till de hederliga rödblockarna vet att 30k på mätaren inte e farligt på dessa volvos

Sök