2669
Sök

Fortkörning =/

Lastbilschaufför
156 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Jaha, då torska man på första fortkörningingen inatt på 8 år =/  Jag körde om Lunds nya civilare i 90 km på en 50 sträcka ( Kl 02.33 ) men dom hann inte starta videokameran förrens jag var ute på 70 sträckan o där tog dom mig för 90 km/h så jag fick 2400:- i böter istället för att bli av med kortet o 4500:- i böter * Phu * Visst, man ska inte köra så fort på 50 vägar, men de é så mkt man inte ska cool

De roligaste av allt var att min sambo torskade på 3000:- i måndags för att hon inte hade hållt sina kör o vilotider ( Hon kör lastbil )   Så vi har skänkt 5400:- till statskassan denna veckan än så länge tongue
Senast redigerat av Micke_Passat (23 januari 2008)

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)

bilbytarkung
196 Inlägg
23 januari 2008
tråkigt..torska själv härom veckan 134km på 110 väg 2800kr i böter

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB

Lastbilschaufför
156 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Ja de é så jäkla surt, men man har bara sig själv o skylla  hmm
anderzohn skrev:

Fisketokig
2 997 Inlägg
23 januari 2008
ah, det är härligt att höra, då får staten så de klarar sig så man inte behöver ha dåligt samvete för att arbetat svart sista tiden wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Lastbilschaufför
156 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Haha så kan man oxå se de:lol:
Martin 9-3 skrev:
ah, det är härligt att höra, då får staten så de klarar sig så man inte behöver ha dåligt samvete för att arbetat svart sista tiden wink

Ford Racing
479 Inlägg
23 januari 2008
Ajdå.. Du som har blyfot? eller är passaten för vass? smile

Ja Just!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
23 januari 2008
fan håll hastigheten på 50-vägar mad
men tråkigt att du åkte dit hmm

Lastbilschaufför
156 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Tja båda delar skulle jag tro, förväntar ju mig inte att köra om civilaren mitt i natten wink
fordelvis skrev:
Ajdå.. Du som har blyfot? eller är passaten för vass? smile

124 Inlägg
23 januari 2008
Micke_Passat skrev:
Lunds nya civilare

Jasså. .  vad är de för någon?

Föresten, var hade de kontroll av tung trafik? wink

bilbytarkung
196 Inlägg
23 januari 2008
Micke_Passat skrev:
Ja de é så jäkla surt, men man har bara sig själv o skylla  hmm
anderzohn skrev:

japp man har ju d

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB

Lastbilschaufför
156 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Deras nya civilare é en vit cross contry av den nya V70 modellen wink  Hela tunga gruppen stog på 21 vid Perstorp o vinka in en massa tung trafik  mad
Aero-Micke skrev:
Micke_Passat skrev:
Lunds nya civilare

3 235 Inlägg
23 januari 2008
Det är så jävligt ja...sad

Förr i tiden kunde man se en civil polisbil på em mils avstand med alla antenner, men nu ser ju de ut som vanliga bilar:(

Man borde uppfinna en "civilpolisbilvarnare". De har ju en del radiosändare och mottagare, så det borde ju inte vara omöjligt att mäta styrkan på de signaler på ett visst avstånd.
Nån som tar på sig jobbet?

Jag har till och med sett en gammal Opel (från 1989 tror jag, den stod på en bensinstation och tankade bredvid mig), och inne satt två uniformerade poliser. När jag skulle in och betala tittade jag in i bilen, och där var det en dator med skärm, kamera och grejer...Man skulle aldrig kunna säga att det var en polisbil...Var säkert en spaningsbil, men bara att man vet att de finns där ute gör en illa till mods:/

Det är en dude här i Norge som har en grupp på Fäjsbok med bilder på civila polisbilar. Han uppmanar folk att lägga ut bilder där, helst med regnummer. Man får väl börja plugga alla regnr för att inte åka fast...

124 Inlägg
23 januari 2008
Micke_Passat skrev:
Deras nya civilare é en vit cross contry av den nya V70 modellen wink  Hela tunga gruppen stog på 21 vid Perstorp o vinka in en massa tung trafik

De är riktiga grisar!mad

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 januari 2008
Martin 9-3 skrev:

om du nu arbetat svart bör du verkligen säga de högt då?

Neerd
1 596 Inlägg
23 januari 2008
dusty skrev:
Martin 9-3 skrev:

om du nu arbetat svart bör du verkligen säga de högt då?

vem vet om han sa det för att vara "tuff" roll needå skojja

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

3 059 Inlägg
23 januari 2008
Aero-Micke skrev:
Micke_Passat skrev:
Deras nya civilare é en vit cross contry av den nya V70 modellen wink  Hela tunga gruppen stog på 21 vid Perstorp o vinka in en massa tung trafik

De är riktiga grisar!mad

Som gör sitt jobb.. E ju bra att dom gör nått iallafall o varför inte dryga ut statskassan med lättförtjänta stålar från alla Ari Vatanen Wannabe big_smile

dARKiE
5 031 Inlägg
23 januari 2008
Micke_Passat skrev:
Deras nya civilare é en vit cross contry av den nya V70 modellen wink  Hela tunga gruppen stog på 21 vid Perstorp o vinka in en massa tung trafik  mad
Aero-Micke skrev:
Micke_Passat skrev:
Lunds nya civilare

21:an genom perstorp är dryg förstår varför du höll 90 där, dock trist att åka dit big_smile
Har själv blivit av med kortet på Helsingborsvägen.. (för 3år sen) big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

399 Inlägg
23 januari 2008
Så fegt av polisen att åka civilt tycker ja:P min kusin åkte fast av en civilare när han körde om en lastbil på en 90 väg. 3 månade utan körkort för han. det blev varken fiske resa eller nån anna resa för han den sommaren:P kanske inte gjorde så mycket heller för sommaren regnade ju bort. men det e ju alltid surt.

VOLVO for life

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
23 januari 2008
PÅ tal om fortkörning

Körde i höst på väg mot Arvika i min CTR och så ser jag en v70 ligga extremt nära (då blir jag jävligt förbannad när folk ligger i röven på mig)  och jag körde ju "fort" om man säger så. När jag såg han låg i röven  och blinkar med blinkersen och kör halvt över på fel sida vägen fram och tillbaka och ser allmänt förbannad ut, så gasar jag på upp i 200 (förbannad som jag är) å ligger där en stund och jo vad händer.... HAN KOMMER IFATT.
Det ligger några bilar framför mig så jag kör om dom och han blir borta en stund och jag lägger mig på drygt 180 å sen kommer jag fram till arvika.

Där ligger jag i 70 på 70 zon och han kommer upp i röven på mig IGEN!
Så kommer jag fram till rondellen och ska till Vänster, lägger mig i vänsterfilen och då kommer han upp på min högra sida!
Han pekar massa på mig och jag blir helt stel... en man i uniform...
Självklart sitter jag ju och pratar i mobilen och utan bälte..
Men jag ska ju också svänga ut ur rondellen men då ligger han precis vid min sida så jag måste gasa på för att inte köra in i honom samtidigt som jag lägger på telefonen.

"JÄVLA SKIT! de va de körkortet" tänkte jag och låg i hastighetsbegränsningen drygt 2km, sen kommer en raksträcka på 3 km... då kör han ut i andra filen och kör om mig... och fortsätter bara köra bortöver.
Jag kollar upp regnr på VV och får fram att han bodde utanför karlstad och bilen var en Leasingbil.

Han såg verkligen arg ut när jag såg i backspegeln innan.
Blev iaf sjukt lättad och körde lugnt hela vägen till Karlstad sen... uuh

Har också en annan episod:

Kommer ifatt en polsk bil som i sin tur ligger bakom en annan bil.
Så börjar polacken att köra om den bilen framför, som visar sig va en polisbil... Men han bromsar och lägger sig bakom polisbilen och blir längre och längre bakom.
"vafan" tänker jag och kör om polacken.
Lägger mig 100m bakom polisen och kör i samma hastighet som han (pendlar mellan 80-120) och det är 90 väg, "kör han så fort så får jag också de" va min tanke.

Efter ca 5km slår han på blåljusen :O
"ööh vafan?"
Han stannar och jag stannar bakom han.
"körkort"
så visar jag.
"Hur fort jag än kör så har du samma avstånd! Du ska köra i den hastighet de står på skyltarna!"
".... :O "
"Jag får köra hur fort jag vill, jag kör tjänstebil"
"jaha......"
"ja nu kör du lagligt framöver!!"
"ja..."

så körde han iväg fort som fan, å jag körde lagligt sen....

Får han verkligen göra så?!

1 297 Inlägg
23 januari 2008
civic skrev:
Har också en annan episod:

Kommer ifatt en polsk bil som i sin tur ligger bakom en annan bil.
Så börjar polacken att köra om den bilen framför, som visar sig va en polisbil... Men han bromsar och lägger sig bakom polisbilen och blir längre och längre bakom.
"vafan" tänker jag och kör om polacken.
Lägger mig 100m bakom polisen och kör i samma hastighet som han (pendlar mellan 80-120) och det är 90 väg, "kör han så fort så får jag också de" va min tanke.

Efter ca 5km slår han på blåljusen yikes
"ööh vafan?"
Han stannar och jag stannar bakom han.
"körkort"
så visar jag.
"Hur fort jag än kör så har du samma avstånd! Du ska köra i den hastighet de står på skyltarna!"
".... yikes "
"Jag får köra hur fort jag vill, jag kör tjänstebil"
"jaha......"
"ja nu kör du lagligt framöver!!"
"ja..."

så körde han iväg fort som fan, å jag körde lagligt sen....

Får han verkligen göra så?!

Precis samma sak har hänt mig. Jag körde efter dem och de stannade mig för fortkörning. Så jag kollade upp hur det ligger till. När det har utrycktning så får de köra för fort. De behöver inte ha blåljus på. Har de inte utrycktning så ska de hålla hastigheten. Så nej, de får inte köra för fort. Men vem ska stoppa dem?

Sök