2264
Sök

Fortkörning =/

20 tums hjul låter mindre....eller ?
48 Inlägg
23 januari 2008
Micke_Passat skrev:
Jaha, då torska man på första fortkörningingen inatt på 8 år =/  Jag körde om Lunds nya civilare i 90 km på en 50 sträcka ( Kl 02.33 ) men dom hann inte starta videokameran förrens jag var ute på 70 sträckan o där tog dom mig för 90 km/h så jag fick 2400:- i böter istället för att bli av med kortet o 4500:- i böter * Phu * Visst, man ska inte köra så fort på 50 vägar, men de é så mkt man inte ska cool

De roligaste av allt var att min sambo torskade på 3000:- i måndags för att hon inte hade hållt sina kör o vilotider ( Hon kör lastbil )   Så vi har skänkt 5400:- till statskassan denna veckan än så länge tongue

Ha ha ungefär som när man får parkeringsböter på var sitt håll inom familjen på samma dag tongue

På natten brukar "de" inte vara så aggressiva men en 50-väg är ändå en 50-väg hmm
Senast redigerat av Dartman (23 januari 2008)

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 januari 2008
Martin 9-3 skrev:
ah, det är härligt att höra, då får staten så de klarar sig så man inte behöver ha dåligt samvete för att arbetat svart sista tiden wink

Haha! Så rätt! Fortsätt jobba svart som fan!

Sky´s the limit...

20 tums hjul låter mindre....eller ?
48 Inlägg
23 januari 2008
MrTobias skrev:
civic skrev:
Har också en annan episod:

Kommer ifatt en polsk bil som i sin tur ligger bakom en annan bil.
Så börjar polacken att köra om den bilen framför, som visar sig va en polisbil... Men han bromsar och lägger sig bakom polisbilen och blir längre och längre bakom.
"vafan" tänker jag och kör om polacken.
Lägger mig 100m bakom polisen och kör i samma hastighet som han (pendlar mellan 80-120) och det är 90 väg, "kör han så fort så får jag också de" va min tanke.

Efter ca 5km slår han på blåljusen yikes
"ööh vafan?"
Han stannar och jag stannar bakom han.
"körkort"
så visar jag.
"Hur fort jag än kör så har du samma avstånd! Du ska köra i den hastighet de står på skyltarna!"
".... yikes "
"Jag får köra hur fort jag vill, jag kör tjänstebil"
"jaha......"
"ja nu kör du lagligt framöver!!"
"ja..."

så körde han iväg fort som fan, å jag körde lagligt sen....

Får han verkligen göra så?!

Precis samma sak har hänt mig. Jag körde efter dem och de stannade mig för fortkörning. Så jag kollade upp hur det ligger till. När det har utrycktning så får de köra för fort. De behöver inte ha blåljus på. Har de inte utrycktning så ska de hålla hastigheten. Så nej, de får inte köra för fort. Men vem ska stoppa dem?

Lite offtopic, vad händer om jag kör efter en snutbil i...typ en timme ?
Har funderat på just detta, filma alla fel polisen gör.

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.

1 297 Inlägg
23 januari 2008
Dartman skrev:
MrTobias skrev:
civic skrev:
Har också en annan episod:

Kommer ifatt en polsk bil som i sin tur ligger bakom en annan bil.
Så börjar polacken att köra om den bilen framför, som visar sig va en polisbil... Men han bromsar och lägger sig bakom polisbilen och blir längre och längre bakom.
"vafan" tänker jag och kör om polacken.
Lägger mig 100m bakom polisen och kör i samma hastighet som han (pendlar mellan 80-120) och det är 90 väg, "kör han så fort så får jag också de" va min tanke.

Efter ca 5km slår han på blåljusen yikes
"ööh vafan?"
Han stannar och jag stannar bakom han.
"körkort"
så visar jag.
"Hur fort jag än kör så har du samma avstånd! Du ska köra i den hastighet de står på skyltarna!"
".... yikes "
"Jag får köra hur fort jag vill, jag kör tjänstebil"
"jaha......"
"ja nu kör du lagligt framöver!!"
"ja..."

så körde han iväg fort som fan, å jag körde lagligt sen....

Får han verkligen göra så?!

Precis samma sak har hänt mig. Jag körde efter dem och de stannade mig för fortkörning. Så jag kollade upp hur det ligger till. När det har utrycktning så får de köra för fort. De behöver inte ha blåljus på. Har de inte utrycktning så ska de hålla hastigheten. Så nej, de får inte köra för fort. Men vem ska stoppa dem?

Lite offtopic, vad händer om jag kör efter en snutbil i...typ en timme ?
Har funderat på just detta, filma alla fel polisen gör.

Då får du ta det till en åklagare och be han väcka åtal. Man kanske skulle göra det smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 januari 2008
dusty skrev:
Martin 9-3 skrev:
ah, det är härligt att höra, då får staten så de klarar sig så man inte behöver ha dåligt samvete för att arbetat svart sista tiden wink

om du nu arbetat svart bör du verkligen säga de högt då?

Haha sött! *viskar i ditt öra att jag faktiskt gick mot röd gubbe idag.. men säg de inte till nån*

Bmw osv..

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 januari 2008
dusty skrev:
Martin 9-3 skrev:

Vem gör inte det? big_smile
Om min grannen klipper min grässmata och han får 400:- av mig, tror ni att han ska deklarerar det? nneejj, inte jag eller. wink
Den som kan säga mig att han har alldrig i sitt liv fått svarta pengar, jag säger bara att han ljuger. lol

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 januari 2008
UseDubbelTurbo skrev:
dusty skrev:
Martin 9-3 skrev:

Haha sött! *viskar i ditt öra att jag faktiskt gick mot röd gubbe idag.. men säg de inte till nån*

haha ^^

jag kissade på offentlig plats idag smile

Sky´s the limit...

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
23 januari 2008
Rushman skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
dusty skrev:

haha ^^

jag kissade på offentlig plats idag smile

gå mot röd gubbe strider inte mot nån lag..
däremot urinering på allmän plats finns de garanterat nån lag på wink

gjorde du verkligen de? lol

Stövarn
225 Inlägg
23 januari 2008
engolf skrev:
Det är en dude här i Norge som har en grupp på Fäjsbok med bilder på civila polisbilar. Han uppmanar folk att lägga ut bilder där, helst med regnummer. Man får väl börja plugga alla regnr för att inte åka fast...

Släng ut en länk på det:D

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

Bildrulle
499 Inlägg
24 januari 2008
Snuten använder numera inte bara nyare Volvo och Saab. De har flera gånger setts köra hyrbilar och andra icke typiska bilar, typ en tidig 90-tals Jetta. Uniformerad polis o allt. Numera är det lite kinkigt att köra om bilar hur som helst.

Har inte fått böter på snart 8 år, i sundsvall av alla ställen (hatar sundsvall numera....)

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 januari 2008
dusty skrev:
Martin 9-3 skrev:

Känner rätt många företagare som är på tok mycket värre.

Tror inte någon alls är 100% ren från svartjobb...

Kan vara ifrån att bränna en skiva till grannen för några kronor till att jobba flera år svart.

smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök