Är det nån här på forumet som har stoppat ner en volvo turbo motor i en E30? Och kan berätta hur han/hon gick till väga? Vad som måste bytas ut med mera?
Finns en kille i Jönköping som gjort det, Göransson tror jag namnet var.. Riktigt fin E30 med en masserad volvosnurra i. Du kan säkert få tag på honom via JRC.nu..
Det finns bättre sätt att försöra en bmw på, tex att köra in den i en bergvägg.
Så sant... jag tror tom att det är lättare att bara turbokonventera en 325 motor.
AeroMalm skrev:
stackars e30....om du skule få en hjärttransplantion.. hade du velat fåett grishjärta då? haha:D
Precis en vacker jättevacker kvinna. sen ett hjärta från en stor fet bonnagubbe jag menar, jag vill ju inte att brudarna ska rapa och klia sig mer i röven än mig...
Det finns bättre sätt att försöra en bmw på, tex att köra in den i en bergvägg.
Så sant... jag tror tom att det är lättare att bara turbokonventera en 325 motor.
AeroMalm skrev:
stackars e30....om du skule få en hjärttransplantion.. hade du velat fåett grishjärta då? haha:D
Precis en vacker jättevacker kvinna. sen ett hjärta från en stor fet bonnagubbe jag menar, jag vill ju inte att brudarna ska rapa och klia sig mer i röven än mig...
Haha.. De är nig en hel del att göra. Men du har ju fördelen att bmw:n redan är bakhjulsdriven. Såg en saab som blev konverterad till bakhjulsdrift och de va möe jobb. Men de är bara att bygga
Nu ville han inte ha spydiga svar om hur dumt det är och hit o dit, utan hur man skulle göra och om det gick att besiktiga.
Det beror ju på hur pass duktig du är. Vad som måste bytas ut avgör man ju själv, och märker under tiden man grejar, finns inga ritningar över en tillverkares motor i en annan tillverkares kaross. Får ju häna ut BMW-motorn och hissa i volvon och se hur den passar. Kanske bara behöver göra ett motorfästem kanske båda. antagligen får du kapa dän BMW-fästerna och bygga nya till volvomotorn, och göra en ny växellådsbalk. Samma sak med kardan, som blir hemmabygge, i alla fall första knuten.
Har själv haft funderingar på att stoppa en saabmotor i en sierra
iNFiNiTi skrev:
NxV skrev:
Det finns bättre sätt att försöra en bmw på, tex att köra in den i en bergvägg.
Så sant... jag tror tom att det är lättare att bara turbokonventera en 325 motor.
Nu är ju grejen att det inte går att regga med en turbokonverterad motor i en så ny bil, men däremot så går det regga med volvomotorn utan större problem
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
du kan ju kolla på autopower.se om nån där gjort de .
sj tycker ja du borde skämmas traktor motor i en bmw (ironi), skulle då hellre stoppa en bmw 6:a i en 242 -75 eller äldre...
håller med!!! kan fan inte lägga ner i en volvo motor i en bmw!?
Varför inte? ...så slipper man byta spruckna topplock varannan dag... och då får man mer tid att koncentrera sig på "ringen" win-win sitauation
:p
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
du kan ju kolla på autopower.se om nån där gjort de .
sj tycker ja du borde skämmas traktor motor i en bmw (ironi), skulle då hellre stoppa en bmw 6:a i en 242 -75 eller äldre...
håller med!!! kan fan inte lägga ner i en volvo motor i en bmw!?
Varför inte? ...så slipper man byta spruckna topplock varannan dag... och då får man mer tid att koncentrera sig på "ringen" win-win sitauation
:p
spruckna toppar? du vet inte va du snackar om du . klart som faan toppen spricker om man plågar. de är 325motorn som har de problemet men me riktig kylning så är de inte nå bekymmer...
Nu ville han inte ha spydiga svar om hur dumt det är och hit o dit, utan hur man skulle göra och om det gick att besiktiga.
Det beror ju på hur pass duktig du är. Vad som måste bytas ut avgör man ju själv, och märker under tiden man grejar, finns inga ritningar över en tillverkares motor i en annan tillverkares kaross. Får ju häna ut BMW-motorn och hissa i volvon och se hur den passar. Kanske bara behöver göra ett motorfästem kanske båda. antagligen får du kapa dän BMW-fästerna och bygga nya till volvomotorn, och göra en ny växellådsbalk. Samma sak med kardan, som blir hemmabygge, i alla fall första knuten.
Har själv haft funderingar på att stoppa en saabmotor i en sierra
iNFiNiTi skrev:
NxV skrev:
Det finns bättre sätt att försöra en bmw på, tex att köra in den i en bergvägg.
Så sant... jag tror tom att det är lättare att bara turbokonventera en 325 motor.
Nu är ju grejen att det inte går att regga med en turbokonverterad motor i en så ny bil, men däremot så går det regga med volvomotorn utan större problem
E30 går visst att regga med turbo... Vad är det som hindrar? åldern är ju troligen älde än 90, däremot går det inte regga om den ifall han tar bort katteen. vis det är en 90a. då blir det felaktig besikting. Men nepp, går att turboregga en sugbmw.