2163
Sök

värsta krocken du vart me om/gjort??

3 121 Inlägg
7 april 2008
Jag har åkt i mitten bak på en Mazda 626 -00 som körde strax över 100, den borde svängt när vägen svängde, det hände dock inte tongue Jag satt obältad i mitten bak. Vi flög drygt 8 meter till vi slog i backen första gången sen var det drygt 20 meter till vi landade nästa gång (träffade ett dikeskrön). Hade vi kört lite saktare hade det tagit totalstopp i diket och jag hade med all säkerhet inte överlevt. Lyckades träffa både framrutan och bakrutan med mitt huvud, flög fram och tillbaka i bilen ett par gånger, passagerar sätet var helt böjt efteråt. Innan vi landade andra gången såg chaffören marken ovanför airbagen, skapligt brant vinkel neråt på bilen med andra ord. hmm Inte så skönt. Två av de som åkte med i bilen har fortfarande men idag...

279 Inlägg
7 april 2008
Körde på en klumfotad älg påväg till min sista plogtur för 2 vintrar sen,hann inte sätta foten på bromsen ens förrens han låg i framrutan,vaknade när jag körde upp på en stor plogkant i diket,älgen låg 6m framför bilen och tillslut stannade en bil o hjälpte mej att få tag på ambulans och stoppade även blödningar,vred sönder sportratten i min 740 -90a och knäckte instrumentpanelen med samma näve och älgens svank och framrutan slog mej rakt i huvet så jag fick tillbringa natten på sjukan så dom fick plocka glas ur ansiktet och stora bitar som hade kommit emot pannbenet,lite stygn i pannan och ett par dundertabletter så va ja igång o jobba efter 2 veckor fast har smärta i handen än idag,kan erkänna att jag kört som en dåre sen jag fått körkort men efter en sån smäll så e ja inte kaxig längre när d e mörkt och det finns skog,här finns bilder på bilen när den anlänt till Volvo med bärgarn, http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=151738

ha d gött

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

987 Inlägg
7 april 2008
http://www.garaget.org/gallery/archive/32486/16492/large/32486-84065.jpg
160km/h utan bälte ;/ tro det eller ej, men jag lever smile haha, och kalrade mig utan några större problem, ont i nacke, rygg knän och handled..

i like it load

279 Inlägg
7 april 2008
va e d för bil ?

2 751 Inlägg
7 april 2008
varför kör ni utan bälte?

Who Djaa bless no man curse

279 Inlägg
7 april 2008
jag hade inte d av ren dumhet,fast för min del så flög ja inte ur tack vare att älgen slog in i rutan o jag skallade typ älgens rygg eller ngt sånt..smile

987 Inlägg
7 april 2008
Mellqvisten skrev:
va e d för bil ?

Golf mk2,

i like it load

279 Inlägg
7 april 2008
okej ja d e inte mkt o krocka me direkt..vrf brunnit så mkt ?

Bildrulle
499 Inlägg
7 april 2008
Har aldrig skadat mig i en olycka i bil (ska vi prata ungdomsdumheter däremot borde jag få medalj för antal liter blod man förlorat pga diverse dumma påhitt wink )

Har klippt ett vildsvin i ca 100-110 en gång. Small rätt redigt i bilen när vildsvinet rullade under. Fick åka bärgare hem den natten.

En annan "olycka" var en natt för några månader sen när bilen gjorde en 180 graders sväng i ca 100 och gled baklänges ner i diket. Spikrak väg, snölaget var väl ojämnt eller något, äckligt värre, skakade rätt fint när man kört upp ur diket igen och stannat 1km bort vid en parkeringsficka....

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Mest i vägen.
205 Inlägg
7 april 2008
Var påväg hem från Hultsfred förrförra året och vädret var klart och fint, låg precis bakom en gammal 240 med 4 tjejer i. Vi låg i ungefär 100 när vi kommer till en lång raksträcka då jag plötsligt ser hur volvon glider över mittlinjen och är påväg att frontalkrocka med mötande bil, skräcken i ögonen på dom som sitter i den mötande bilen kommer jag aldrig att glömma. Volvon reagerar inte alls (ingen tendens till att svänga undan eller bromsa) men missar ändå den andra bilen med en hårsmån, den träffar istället skyddsräcket (pga brant dike bredvid vägen på ca 6-8m) så perfekt att det blir som en ramp, volvon vrider sig flera varv i luften och jag kommer heller aldrig att glömma känslan av att se hela undersidan på volvon uppe i luften för att sedan se den tvärdyka och försvinna ner i diket. Rent reflexmässigt sliter jag upp mobilen och slår 112 samtidigt som vi stannar bilen, jag springer mot diket och jag funderar på vad jag ska se, förbereder mig för det värsta. Samtidigt möter jag en brandman ur den frivilliga brandkåren som färdades bakom oss, det kommer även en sjuksköterska i den tredje bilen! Det visar sig att alla de fyra tjejerna klarar sig lindrigt, tur tur tur! Men fyfan vilken känsla, jag höll mig otroligt sansad under själva händelsen men tankarna kom efteråt, hade svårt att sova den natten. Livet är väldigt skört och ibland är det enbart turen som bestämmer om du ska leva. neutral

Jag bifogar en bild, observera att bilen står MOT sin färdrikting.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/52444/308406_eq8ob3.jpg
Demolerad Volvo, trafikolycka jag blev vittne till juni -06.

Artikeln: http://archive.corren.se/archive/2006/6 … 96984640-6
Att de drabbade uppger att de väjde för något är helt galet (vilket jag även påpekat för polisen) väjer man så glider man inte över till andra sidan i samma takt, struntar i att bromsa för den mötande bilen samt låter bli alla försök till att undvika olyckan, jag tippar på att hon, efter en lång festival, helt enkelt somnade vid ratten.
Senast redigerat av TessGTI (7 april 2008)

Dr Snuggles
956 Inlägg
7 april 2008
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=222639

Hört talas om att man ska lämna företräde ?

Gubben som körde på mig visade sig vara schizofren och led av förföljelsemani .. Och såna får ha kvar sitt körkort . Va tydligen 7e eller 8e bilen han hade kvaddat på liknande sätt ..
För min stackars Nissan 200sx blev det skroten direkt ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Noiseprojekt
7 april 2008
Trådstartare
TessGTI skrev:
Var påväg hem från Hultsfred förrförra året och vädret var klart och fint, låg precis bakom en gammal 240 med 4 tjejer i. Vi låg i ungefär 100 när vi kommer till en lång raksträcka då jag plötsligt ser hur volvon glider över mittlinjen och är påväg att frontalkrocka med mötande bil, skräcken i ögonen på dom som sitter i den mötande bilen kommer jag aldrig att glömma. Volvon reagerar inte alls (ingen tendens till att svänga undan eller bromsa) men missar ändå den andra bilen med en hårsmån, den träffar istället skyddsräcket (pga brant dike bredvid vägen på ca 6-8m) så perfekt att det blir som en ramp, volvon vrider sig flera varv i luften och jag kommer heller aldrig att glömma känslan av att se hela undersidan på volvon uppe i luften för att sedan se den tvärdyka och försvinna ner i diket. Rent reflexmässigt sliter jag upp mobilen och slår 112 samtidigt som vi stannar bilen, jag springer mot diket och jag funderar på vad jag ska se, förbereder mig för det värsta. Samtidigt möter jag en brandman ur den frivilliga brandkåren som färdades bakom oss, det kommer även en sjuksköterska i den tredje bilen! Det visar sig att alla de fyra tjejerna klarar sig lindrigt, tur tur tur! Men fyfan vilken känsla, jag höll mig otroligt sansad under själva händelsen men tankarna kom efteråt, hade svårt att sova den natten. Livet är väldigt skört och ibland är det enbart turen som bestämmer om du ska leva. neutral

Jag bifogar en bild, observera att bilen står MOT sin färdrikting.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/52444/308406_eq8ob3.jpg
Demolerad Volvo, trafikolycka jag blev vittne till juni -06.

Artikeln: http://archive.corren.se/archive/2006/6 … 96984640-6

Inte så långt härifrån då, rimforsa

609 Inlägg
8 april 2008
Vårdslöshet i trafik.. hög hastighet.. MMmm spännande läsning här..

Muttley
8 april 2008
Trådstartare
STriiiker skrev:
Vårdslöshet i trafik.. hög hastighet.. MMmm spännande läsning här..

ja men jag körde lagligt wink och vettigt.

796 Inlägg
12 april 2008
jag skjutsade en älg ett tiotal meter i eftermiddags. han flög upp på motorhuven och det bara flög extraljus. Det var en upplevelse utöver det vanliga. klarade mig bra iaf blev lite plåtskador på motorhuv och ruta så får väl ringa försäkrings bolaget imorrn

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

3 650 Inlägg
12 april 2008
Skrapade upp bakskärmen på volvon för nån månad sen..gick väl i en 5 blås kanske = ca 10 cm uppskrapad lack tongue

Egen företagare
201 Inlägg
12 april 2008
Stod en lastbil utan lyse på 90 väg i morronmörkret,bländade av vid möte sen small det
Körde en bmw 525-95,ringde bilhandlare från ambulansen och undrade när nya bilen skulle komma!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/5864/5864-40404.jpg
Senast redigerat av stylinguffe (12 april 2008)

459 Inlägg
12 april 2008
va me om en 4 bils krock för inte så länge sen, bil 1 stanna, bil 2 stanna, bil 3 stann (jag), bil 4:a stannade inte!. drog rakt in i mig, försökte stå på bromsen, jag åkte in i bilen framför, å bilen ja åkte in i drog in i bilen framför honom i sin tur. jag fick ta störta smällen. han som drog in i mig han knöglat hela sin front in till framrutan. (min firma bil, mercedes sprinter) hans va någon peugot "le mans"

Faster than the speed of night
118 Inlägg
12 april 2008
Ja var med i en bil vi var på väg till fjordfestivalen som hålls här i uddevalla varje år å vi tog en lite om väg å han skulle stajla lite å sicksacka över vägen å krycka men det gick inte så bra vi for rakt över på andra sidan körbanan upp på trottoaren och in i en stolpe.. och tur var väl det på ett sätt för bakom där är det en bergvägg smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66571/312815_ysi4od.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66571/312817_wyssve.jpg

674 Inlägg
12 april 2008
Mellqvisten skrev:
jag hade inte d av ren dumhet,fast för min del så flög ja inte ur tack vare att älgen slog in i rutan o jag skallade typ älgens rygg eller ngt sånt..smile

Du kanske skalla han rövhål....... Man vet alldrig?  lol
Grattis att du lever idag.

With great freedom comes great responsebility

Sök