3210
Sök

Volvo bästa svenska bilmärket eller inte?

160 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Vad är det som egentligen gör Volvo till sveriges bästa bil genom tiderna, även fast  man kan läsa exempelvis ibland att "Volvo kalla tillbaks 55.000 bilar p.g.a av nått har hänt" ändå är dom orubbad som "bästa" bil märke i sverige, det kan ni faktsit inte säga så mkt om tycker ja, el bästa kanske jag inte ska säga, men populärast iaf, och det har jag grundat på försäljningssiffror osv, man kan ju ta i beräkningen att dom producerade om det var närmare 2 el 3miljoner på 200 serien, och sen om det var i sverige eller över hela värden, låter jag vara osagt.

Och det kan ju inte vara så mkt folk som köper dåliga bilar, hehe.

För det är faktist sveriges mäst sålda bil genom tiderna, i överlag åtminstone, det är bara att titta på svenska vägar, det rullar lite volvo iaf:), men jag vill hlr inte förtala Saab & Vw, det är ju fina bilar de också:)....

OBS: första tråden jag skrivit, om jag nu gjort rätt, finns säkert stavfel:)

tacksam för alla åsikter:)

498 Inlägg
25 januari 2008
Ptja, jag vill inte skriva under på att Volvo skulle vara bäst genom tiderna. Har du länkar till påståendena?

För övrigt lär tråden spåra ur så låsning kan vara på sin plats!

160 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
nej jag har inte de, det är sånt som jag läst i teknikens värld osv, jag menade inte att göra nå slags uppror, utan jag ville bara få igång lite diskussioner, tror du det kan bli livat el hur jag ska uttrycka mig, så kan jag kasta den, hur man nu gör:S

tack så länge

498 Inlägg
25 januari 2008
SJODIN222 skrev:
nej jag har inte de, det är sånt som jag läst i teknikens värld osv, jag menade inte att göra nå slags uppror, utan jag ville bara få igång lite diskussioner, tror du det kan bli livat el hur jag ska uttrycka mig, så kan jag kasta den, hur man nu gör:S

tack så länge

Det är bara det att jämföra bilar eller för den delen ta upp Volvo på detta forumet aldrig slutar bra.

160 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
det kan du ha jävligt rätt i, men du verkar ju köra 940 själv, säg bara att du inte gillar den, funderar på att köpa en sj, ska jag kasta detta inlägg:S?

498 Inlägg
25 januari 2008
SJODIN222 skrev:
det kan du ha jävligt rätt i, men du verkar ju köra 940 själv, säg bara att du inte gillar den, funderar på att köpa en sj, ska jag kasta detta inlägg:S?

Jo det stämmer att jag kör en sådan men gillar den verkligen inte.

Den duger på sin höjd att köra lite ärenden med. roll

Nej du kan inte kasta tråden då jag redan svarat i den. Det är iofs inte jag som ska bestämma det heller smile

160 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
jahaja, just de...

153 Inlägg
25 januari 2008
men det beror på vad du ska ha bilen till, om du bara ska köra kogödsel, och annat som förstör bilen, så hade jag helt utan tvekan valt en volvo! finns ingen bättre skitbil än de smile fan heller att det är de....
Senast redigerat av rb (25 januari 2008)

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
25 januari 2008
koenigsegg tycker jag är sveriges bästa bil wink

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
Spelar det nån jävla roll om det är det bästa eller sämsta märket vem fan bryr sig ?

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

160 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Hammarslag skrev:
Spelar det nån jävla roll om det är det bästa eller sämsta märket vem fan bryr sig ?

kanske inte många, specielt inte du, men sen verkar du åka Saab också, Saab ägare tycker jag alltid ska klaga på folk, så det är väl befogat beteende från dig, men jag gjorde detta inlägg ändå...

160 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
RHO skrev:
koenigsegg tycker jag är sveriges bästa bil wink

låter skitbra de:), kanske lite oanpassad bil här uppe i norrland, framför allt vintern, men åandra sidan, blir det ju så lite snö ändå, hehe:)

160 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
rb skrev:
men det beror på vad du ska ha bilen till, om du bara ska köra kogödsel, och annat som förstör bilen, så hade jag helt utan tvekan valt en volvo! finns ingen bättre skitbil än de smile fan heller att det är de....

det kan du ha mkt sanning i, men bilar ska ju oxå våga användas lite, inte som endel amerikanare från slutet av -50 talet som är värda en 6-700.000 tusenKr, som man åker och crusar i 5Km/h med, men det är ju en annan sak, hehe:)

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
SJODIN222 skrev:
Hammarslag skrev:

kanske inte många, specielt inte du, men sen verkar du åka Saab också, Saab ägare tycker jag alltid ska klaga på folk, så det är väl befogat beteende från dig, men jag gjorde detta inlägg ändå...

Hade inte brytt mig ett skit om det stått "är Saab det bästa svenska bilmärket"

Japp "vi" saab ägare är svin, vad fan det nu betyder spelar det nån jävla roll vad för bil man äger, man hamnar ju knappast in i en genre och så föredrar jag och supa mig full på helgerna, inte vara ute och åka bil som de flesta andra "saab" eller andra bilmärkes ägare så antar att du får räkna mig som ett undantag.

Fan vad jag brusar upp ibland, borde kanske söka hjälp ?
Senast redigerat av Hammarslag (25 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2008
Men herre jävlar i helvete.
Såna här trådar kommer upp varje vecka och hittills har INGEN gått vidare bra.
Denna började precis på samma sätt som alla andra trådar om samma ämne.

Varför? VARFÖR?
Blah.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

julgran
214 Inlägg
25 januari 2008
Volvo gör bra bilar. Bästa svenska märket? beror ju på vad man menar med "bästa"? koenigsegg gör ju riktigt nice bilar alltså tongue
Vet ej riktigt vad jag ska skriva och vad du vill få fram men jag tycker iaf Volvo gjorde riktigt bra bilar 240/740/940, Nu är väl vissa av Volvo´s modeller lite sisådär

2 638 Inlägg
25 januari 2008
John87 skrev:
Men herre jävlar i helvete.
Såna här trådar kommer upp varje vecka och hittills har INGEN gått vidare bra.
Denna började precis på samma sätt som alla andra trådar om samma ämne.

Varför? VARFÖR?
Blah.

Håller med, och detta beror ju på att man inte kan jämföra bilar/säga vilket märke som är bäst för alla har ju olika tycke och smak cool

557 Inlägg
25 januari 2008
RHO: Vad jag har hört så är det inte specielt många som är nöjda med sin koenigseggn många har tydligen fått stora problem med sina bilar.

Jag tycker att Volvo's äldre bilgeneration är klart den bästa i världen tillsammans med äldre Mercedes. Dagen s Volvo-bilar är jag inte vidare förtjust i. Den sista riktigta Volvon som gjordes är utan tvekan 940/960.

//Jerry

2 182 Inlägg
25 januari 2008
Volvo gjorde bra bilar,saab gjorde bra bilar.

End of the tråd

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sök