3074
Sök

Volvo bästa svenska bilmärket eller inte?

160 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Crall skrev:
Volvo gör bra bilar. Bästa svenska märket? beror ju på vad man menar med "bästa"? koenigsegg gör ju riktigt nice bilar alltså tongue
Vet ej riktigt vad jag ska skriva och vad du vill få fram men jag tycker iaf Volvo gjorde riktigt bra bilar 240/740/940, Nu är väl vissa av Volvo´s modeller lite sisådär

det håller jag med om:D

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
Niklas1987 skrev:
Volvo gjorde bra bilar,saab gjorde bra bilar.

End of the tråd

Word. Det var bättre förr. 850/9000 eran smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
25 januari 2008
Hammarslag skrev:
Niklas1987 skrev:

End of the tråd

Word. Det var bättre förr. 850/9000 eran smile

Håller med, allra helst ännu äldre.

Men sånna här trådar känns ganska meningslöst då ofta saab vs volvo el. likande resulterar i skittrådar.

Som att låta truckers diskutera Scania vs Volvo, DET GÅR INTE!

Konsult
1 247 Inlägg
25 januari 2008
Niklas1987 skrev:

End of the tråd

Rätt sant då varken volvo eller saab är tvättäkta "märkesbilar" längre och har inte varit på ett bra tag, jag är stolt över min saab 99 men har också haft en del volvo bilar. Det är som med allt, båda har för och nackdelar.

Thorssa
25 januari 2008
Jag tror att anledningen till att Volvo lyckas i Sverige är att deras bilar är väldigt lagom! De är inte speciellt bra på något men inte heller dåliga.

177 Inlägg
25 januari 2008
RHO skrev:
koenigsegg tycker jag är sveriges bästa bil wink

Min mormors kompis man som äger den där firman tror jag om jag kommer ihåg rätt... Eller om det var ngn släkting till mig på ngt vis...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 januari 2008
biltokeR skrev:
RHO skrev:
koenigsegg tycker jag är sveriges bästa bil wink

Min mormors kompis man som äger den där firman tror jag om jag kommer ihåg rätt... Eller om det var ngn släkting till mig på ngt vis...

ballt får jag röra på dig så kan jag skryta för mina polare om det

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fisketokig
2 997 Inlägg
25 januari 2008
Bästa bilmärket, är ju som man har tur med dem.

Men negativt för volvo är just att de återkallat så väldigt mycket flera ggr.

Det klassiska att Volvo är så rejäla och krocksäkra är ju inte värt mycket idag då likvärdiga konkurrenter är lika om inte bättre i säkerhet.

Är det menat att trådan är en Saab eller Volvo-tråd så säger jag Saab i nuläget... Volvo förr i tiden.

Skulle dock inte kunna köpa något av dem nästa gång jag köper bil.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

160 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Bästa bilmärket, är ju som man har tur med dem.

Men negativt för volvo är just att de återkallat så väldigt mycket flera ggr.

Det klassiska att Volvo är så rejäla och krocksäkra är ju inte värt mycket idag då likvärdiga konkurrenter är lika om inte bättre i säkerhet.

Är det menat att trådan är en Saab eller Volvo-tråd så säger jag Saab i nuläget... Volvo förr i tiden.

Skulle dock inte kunna köpa något av dem nästa gång jag köper bil.

tackar för denna åsikt...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
25 januari 2008
Tja... Om man nu kan kalla Volvo eller saab svenska längre... Men jag skulle aldrig vilja ha en saab, så om jag blev tvungen att välja nån av dom skulle det bli en Volvo Amazon 123 GT. Den är iaf svensk.
Nyare Volvo känns plastiga...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

2 Inlägg
25 januari 2008
Volvo och Saab har det gått utför med på senare år. Eller nja, Saab har alltid varit skit som inte håller smile
Koenigsegg är enda svenska bilen numera.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
25 januari 2008
volvo var den bästa bilmärket genom tiderna. för bilarna håller ..är snygga.. billiga.. made in sweden wink
men fordarna som säljs idag med volvo stämpel på är ju inge vidare..

förr: volvo helt klart!

idag: bmw/japanare

Muttley
26 januari 2008
richardoo290 skrev:
volvo var den bästa bilmärket genom tiderna. för bilarna håller ..är snygga.. billiga.. made in sweden wink

de gamla volvo bilarna har aldrig varit snygga smile 940 och bak är inte snygga nånstans!

men annars enligt mig skulle jag aldrig vilja byta min bruksbil de kommer faktiskt förbli volvo, då jag aldrig någonsin har haft några problem med den, och att den varit billig som fan.
sen att den är mycket komfortabel vid resorna är bara pluss.

160 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
richardoo290 skrev:

de gamla volvo bilarna har aldrig varit snygga smile 940 och bak är inte snygga nånstans!

men annars enligt mig skulle jag aldrig vilja byta min bruksbil de kommer faktiskt förbli volvo, då jag aldrig någonsin har haft några problem med den, och att den varit billig som fan.

äntligen nån med lite IQ, hehe;), har du en IQ på en 145 nånting va?

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
26 januari 2008
Men man kan väll fan inte säga att ett bilmärke är de bästa.. alla bilmärken är ju fan bäst.. Men på olika saker! dhaaa

Sump Runk Rätt O Slätt!

Muttley
26 januari 2008
SJODIN222 skrev:
tkd_rille skrev:
richardoo290 skrev:

äntligen nån med lite IQ, hehe;), har du en IQ på en 145 nånting va?

haha ja man vet aldrig wink vågar inte kolla.

vill tillägga med att de nyare volvona blir bara så otroligt vackra, linjerna på den nya v70 bland annat smile jeepen är grann pluss s80n hehe.

japanare suger i mina ögon idag smile tyvärr.
haft 3 japanare och alla har haft mycket stora problem om jag ska jämföra de med min volvo.
smile  Pluss att tycker man en volvo är plastig i nutid, hur ser inte toyota ut invändigt då? bara exempel.!
honda civic dessutom rejält plastigt hehe dock nice att titta på, men jag väljer en funktionsduglig och billig bil framför japanskt nu istället faktiskt. Nu behöver jag inte specialverktyg längre.

Kockafan
224 Inlägg
26 januari 2008
richardoo290 skrev:

De e ingen fel på Ford, om man bortser från prisklass så e detta den bästa bilen jag haft.. sen att halva bilen är en volvo gör inget.. bilen har samma grundplatta som en Mazda 3 mps, audi A3 (tror ja de var), volvo s40 v50 c30, sen att dom tog en volvo T5 motor o ändra om styrsystemet, annan turbo osv gör inget heller inget fel på den motorn.. sen att de e mer plast än förr e väll för att de e billigare men ska man slippa de får man ju köpa en lyxigare bil, men o andra sidan så slipper man alla gummi mattor under fönsterutorna att bli korviga som de e tex på nästan alla gammla volvo.. o sen skulle väll inte jag rekomendera en 740 lr 940 precis, bara för dom är förbannat klumpiga att köra iaf 940.. men det är väll bara vad jag tycker.. sen om ford e den bättre bilen vettefasen men det är absolute inget fel på dom.. finns dåliga bilar av alla märken oftast handlar det bara om tur när man köper en begagnad.. kör du runt i din 740
Senast redigerat av linusgrabo (26 januari 2008)

Kocken

160 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
HyperSonica skrev:
Men man kan väll fan inte säga att ett bilmärke är de bästa.. alla bilmärken är ju fan bäst.. Men på olika saker! dhaaa

jo alldeles riktigt, vet inte om jag satt bästa inom situationstecken ("") eller inte, tänkte göra de iaf,
men med bästa menade jag egentligen populärast och det är dom till stor del i sverige och har varit i alla tider, jag kan bara inte sätta fingret på vrf, i dagens läge, men å andra sidan så äre ju nästan samma skit i bilarna nu:)......

160 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
fulle skrev:
SJODIN222 skrev:
Vad är det som egentligen gör Volvo till sveriges bästa bil genom tiderna, även fast  man kan läsa exempelvis ibland att "Volvo kalla tillbaks 55.000 bilar p.g.a av nått har hänt" ändå är dom orubbad som "bästa" bil märke i sverige, det kan ni faktsit inte säga så mkt om tycker ja, el bästa kanske jag inte ska säga, men populärast iaf, och det har jag grundat på försäljningssiffror osv, man kan ju ta i beräkningen att dom producerade om det var närmare 2 el 3miljoner på 200 serien, och sen om det var i sverige eller över hela värden, låter jag vara osagt.

Och det kan ju inte vara så mkt folk som köper dåliga bilar, hehe.

För det är faktist sveriges mäst sålda bil genom tiderna, i överlag åtminstone, det är bara att titta på svenska vägar, det rullar lite volvo iaf:), men jag vill hlr inte förtala Saab & Vw, det är ju fina bilar de också:)....

OBS: första tråden jag skrivit, om jag nu gjort rätt, finns säkert stavfel:)

tacksam för alla åsikter:)

e du reet eller? alla bilmärken/modeller kallar typ tillbaka några bilar. hahaha. vafan..

jojo visserligen:)

160 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
linusgrabo skrev:
richardoo290 skrev:

De e ingen fel på Ford, om man bortser från prisklass så e detta den bästa bilen jag haft.. sen att halva bilen är en volvo gör inget.. bilen har samma grundplatta som en Mazda 3 mps, audi A3 (tror ja de var), volvo s40 v50 c30, sen att dom tog en volvo T5 motor o ändra om styrsystemet, annan turbo osv gör inget heller inget fel på den motorn.. sen att de e mer plast än förr e väll för att de e billigare men ska man slippa de får man ju köpa en lyxigare bil, men o andra sidan så slipper man alla gummi mattor under fönsterutorna att bli korviga som de e tex på nästan alla gammla volvo.. o sen skulle väll inte jag rekomendera en 740 lr 940 precis, bara för dom är förbannat klumpiga att köra iaf 940.. men det är väll bara vad jag tycker.. sen om ford e den bättre bilen vettefasen men det är absolute inget fel på dom.. finns dåliga bilar av alla märken oftast handlar det bara om tur när man köper en begagnad.. kör du runt i din 740

nä satan, jag gillar ford på de viset, ford & skoda, snacka om bilar för pengarna, man får ju tamefan två ford focusar för priset av en v70 i ungefär samma årsm, miltal & utr, i princip

Sök