2148
Sök

Efterlyst (Programmet på TV3)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 februari 2008
#161
Amit skrev:
Det är inte lönt att diskutera en sådan här sak... leder ingen stans.
Nej, förutom att det är ett jättebra sätt att fördriva tid på big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

16 197 Inlägg
7 februari 2008
#162
Amit skrev:
Det är inte lönt att diskutera en sådan här sak... leder ingen stans.
vart tycker du att de ska leda då??


gör man ett brott här så har man inget här å göra..

men kommer väl hit för att man har de stökigt i de landet man kommer ifrån å då ska man väl inte komma hit å leva fan??

många som kommer hit har inget här att göra..  bara ett exempel: att folk som kommer hit får även "ta" me sina gamla släktingar bara för att de inte finns nån som kan ta hand om dom i hemlandet. å när den/dom gamla släktingarna kommer hit så får dom svensk pension utbetald fast dom inte jobbat en enda dag i sverige.. e de rätt??   

F-N heller!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
7 februari 2008
#163
Amit skrev:
evilaudio skrev:
Amit skrev:
Det är inte lönt att diskutera en sådan här sak... leder ingen stans.
vart tycker du att de ska leda då??


gör man ett brott här så har man inget här å göra..

men kommer väl hit för att man har de stökigt i de landet man kommer ifrån å då ska man väl inte komma hit å leva fan??

många som kommer hit har inget här att göra..  bara ett exempel: att folk som kommer hit får även "ta" me sina gamla släktingar bara för att de inte finns nån som kan ta hand om dom i hemlandet. å när den/dom gamla släktingarna kommer hit så får dom svensk pension utbetald fast dom inte jobbat en enda dag i sverige.. e de rätt??   

F-N heller!!!
Har jag heller inte påstått..
Jag menar bara att alla som sitter här bara gnäller om att utlänningar gör det ena och det andra.
men jag menar på att det är Sveriges fel från början som inte handskat med hårdhanskarna.

Jag säger inte att det inte är utlänningar som begår brott, för det gör dem..
men jag håller fast vid att det beror på massa olika anledningar som straff skalan inte är avskräckande för sverige är ju ett skitbra land för dem efterssom här är straffen som hotellen i deras hemland!
Och att man har tatt in för "löst folk" som hellre lever på bidrag och brott än jobb.. och de borde skickas ut..
stösta felet "vi" gör e att ens släpp in folk..   om man nu alls ska hjälpa folk så kan man göra de  i de landet som bor..

tycker vi ska ta hand om vårt eget pack innan vi "importerar" pack från andra länder..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1337
1 343 Inlägg
7 februari 2008
#164
evilaudio skrev:
Amit skrev:
evilaudio skrev:

vart tycker du att de ska leda då??


gör man ett brott här så har man inget här å göra..

men kommer väl hit för att man har de stökigt i de landet man kommer ifrån å då ska man väl inte komma hit å leva fan??

många som kommer hit har inget här att göra..  bara ett exempel: att folk som kommer hit får även "ta" me sina gamla släktingar bara för att de inte finns nån som kan ta hand om dom i hemlandet. å när den/dom gamla släktingarna kommer hit så får dom svensk pension utbetald fast dom inte jobbat en enda dag i sverige.. e de rätt??   

F-N heller!!!
Har jag heller inte påstått..
Jag menar bara att alla som sitter här bara gnäller om att utlänningar gör det ena och det andra.
men jag menar på att det är Sveriges fel från början som inte handskat med hårdhanskarna.

Jag säger inte att det inte är utlänningar som begår brott, för det gör dem..
men jag håller fast vid att det beror på massa olika anledningar som straff skalan inte är avskräckande för sverige är ju ett skitbra land för dem efterssom här är straffen som hotellen i deras hemland!
Och att man har tatt in för "löst folk" som hellre lever på bidrag och brott än jobb.. och de borde skickas ut..
stösta felet "vi" gör e att ens släpp in folk..   om man nu alls ska hjälpa folk så kan man göra de  i de landet som bor..

tycker vi ska ta hand om vårt eget pack innan vi "importerar" pack från andra länder..
Håller med fullt ut!

I'm not a fighter, I'm a lover!

Knegare
718 Inlägg
7 februari 2008
#165
Men sen att en vanlig svensson (INTE ALLTID, MEN MÅNGA) väljer att ligga på soffan istället för att plugga till läkare osv som lockar jobb är inget vi ska dra upp?

Ja, jag håller med om att ifall dom ska bo här ska dom följa våra lagar, men dubbelmoral borde de flesta lägga en tanke på..

Kanske är helt ute och cycklar men tror inte så många bryr sig om dom blir skjuten i magen av Per som är svensk och hamnar hos en läkare som heter "Mustaffa" och har en son som rånade en kiosk. så länge läkaren hjälper just dig.

William 2009-02-20

16 197 Inlägg
7 februari 2008
#166
Murvald skrev:
Men sen att en vanlig svensson (INTE ALLTID, MEN MÅNGA) väljer att ligga på soffan istället för att plugga till läkare osv som lockar jobb är inget vi ska dra upp?

Ja, jag håller med om att ifall dom ska bo här ska dom följa våra lagar, men dubbelmoral borde de flesta lägga en tanke på..

Kanske är helt ute och cycklar men tror inte så många bryr sig om dom blir skjuten i magen av Per som är svensk och hamnar hos en läkare som heter "Mustaffa" och har en son som rånade en kiosk. så länge läkaren hjälper just dig.
å hur många "mustaffas" e de som kommer hit då å typ vägrar sig lära språket å följa våra regler..

de e väl inte vårt jobb att lära dom svenska??  vill man lära sig så kan man,vill man inte så har man inget här att göra..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Noiseprojekt
7 februari 2008
#167
evilaudio skrev:
Murvald skrev:
Men sen att en vanlig svensson (INTE ALLTID, MEN MÅNGA) väljer att ligga på soffan istället för att plugga till läkare osv som lockar jobb är inget vi ska dra upp?

Ja, jag håller med om att ifall dom ska bo här ska dom följa våra lagar, men dubbelmoral borde de flesta lägga en tanke på..

Kanske är helt ute och cycklar men tror inte så många bryr sig om dom blir skjuten i magen av Per som är svensk och hamnar hos en läkare som heter "Mustaffa" och har en son som rånade en kiosk. så länge läkaren hjälper just dig.
å hur många "mustaffas" e de som kommer hit då å typ vägrar sig lära språket å följa våra regler..

de e väl inte vårt jobb att lära dom svenska??  vill man lära sig så kan man,vill man inte så har man inget här att göra..
Det stör jag mig på att är dom i sverige så ska dom prata svenska, men man kan inte begära att turister ska lära sig svenska för att få semestra här.
Men dom som bor här eller bosätter sig här ska prata svenska!

8 156 Inlägg
7 februari 2008
#168
Jag gillar inte den hårda tonen som börjat förekomma i tråden nu. Skärpning.
/Moderator

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
7 februari 2008
#169
Kolla in statistiken.

http://www.bra.se/extra/measurepoint/?m … 38-32228-5

Den största andelen invandrarbrott står finskar och danskar för.
Visst. Risken att bli misstänkt för ett brott är hälften så stor om man är helsvensk.
Men folk är mer benägna att anmäla brott där gärningsmannen är av utländsk härkomst.
Så hur mycket brott dom begår jämfört med en helsvensk vet man inte? Kanske 1.5 gånger mer?
En droppe i havet enligt mig.

Sen kan jag ju hålla med om att om man begår ett grövre brott så ska man utvisas ur Sverige.
Eller om man begår upprepade brott. Egentligen så tycker jag att man skulle utvisa "helsvenska" brottslingar också.

Kastrering av våldtäktsmän låter också som en bra sak.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bildrulle
499 Inlägg
7 februari 2008
#170
Amit skrev:
Nu har jag inte orkat läsa hela tråden men tänker svara på det jag läst hittentils.

Ni säger att utlänningar begår flest brott i sverige... och det finns egentligen ingen satestik på dessa uppgifter.
Jag tror att det är många utlänningar som gör en massa brott men det finns massa anledningar tror jag,
Dels är det svårt att få jobb som "blatte" , Dels är detta svenska land så lätt att komma undan ifrån när det gäller brott.

I mitt hemland har vi dödsstraff, flera decenier i straff för små brott! I sverige får man mer för ekonomibrott mot staten än att våldta en kvinna!!!!!

Tänk er komma från ett land där man får kuken avhuggen för våldtäkt (lite avskräckande visst?)
I sverige ska det daltas fram och tillbaka och ge psykvård osv och sen ge ett fängelsestraff på 3 år? sen har han ju permisson så han är ju ute mest och chillar på stan?

Seriöst det funkar inte!

Dessutom som här i Malmö! Alla är samlade på ett ställe!!
Varför har man för det första tagit emot ett par utlänningar när vi inte ens har resurser o sverige att ta hand om dem!!?

Sen är det inte bättre att bara kasta iväg dom och samla dem på ett och samma ställe och där förväntar sig folk att de ska lära sig svenska?? Där man i mat affären kan snacka sitt hemspråk och ta bussen utan att säga ett ljud?

Ang svenska flaggan och national sången ETC!

Det anser jag inte är utlänningars fel, utan alla rasister och nazister som använder Nationalsången, svenska flaggan, thors hammare osv som symboler för deras skit?

Jag själv blev utsatt i skolan för detta.. och kunde en lång tid inte acceptera den svenska flaggan, sången osv..
Och jag är född och uppvuxen i sverige!

En sak till som jag vill lägga till är att varje söndag i ca 4 år var på fängelser i sverige för besöka en person. Jag har varit på några av landets största fängelser och många fler då personen jag träffade flyttades runt.

Kan säga att det är inte bara utlänningar där och jag såg mest svenskar.


Ang Efterlyst, Dom väljer själv vilka fall de vill sända och ha med i programmet..Det säger sig själv om att man inte kan utgå vilka grupper som begår brott så att sitta och störa sig på folk genom efterlyst är ju lite fel.

/Amit
Det där är ju lite kärnan på problemet som du tar upp. Sverige har inte resurser att fortsätta tillåta invandring på stor skala. Vi har problem så det räcker själva.

Angående flaggan, att folk över huvudtaget kommer på idén att kalla ett lands symbol för rasistisk förstår jag inte alls. Många sk utlänningar är precis lika rasistiska som svenskar. Jag själv har svenska flaggan tatuerad på armen, gör det mig till rasist? Enligt en del, ja, enligt andra gör det mig till patriot.

Jag har inget emot utlänningar, iaf inte de som sköter sig och verkligen tar ansvar för sina liv och inte förväntar sig att socialen ska föda dom hela livet. Men faktum är att det är mycket utländska ungdomar som begår brott.

Rättssystemet i Sverige är en skamfläck. Det daltas med brottslingar för mycket.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

340 Inlägg
8 februari 2008
#171
Amit!! Du har rätt i mycket utan tvekan. Jag har själv varit runt lite i fängelser i Skåne och kan faktiskt säga att jag blev förvånad. Det var ca 50-50 fördelat, trodde det skulle vara mer. I verkligheten resulterar detta i att det är procentuellt högre jämf med befolkningen trots allt.

Du har fullständigt rätt i att det är mycket pack som kommit hit då de som verkligen skulle behövt komma hit inte har möjligheten!

Sen vill jag vända mig till er som tycker att SD är fruktansvärt och tycker att invandringen bara är positiv. Tycker det är jättesynd att ni inte lyssnar på dem som är "rasister"

Jag kan nog anses vara det som ni skriver är rasist, jag förstår att ni tycker vi är dumma i huvet. Jag förstår verkligen era åsikter och önskar att jag hade tyckt likadant. Men det går inte. Mycket av vad man tycker kommer från vad man upplevt osv. Tänk er att te.x bo i Skövde jämf med Landskrona (jag). Ni måsta förstå att folk i utsatta städer bor i skiten och vet vad man talar om. Det känns tråkigt att bli kallad pucko av folk som bor i sina trygga miljöer, utan att de vet hur jobbigt det är.

Jag är inte svensk och har många polare som inte är svenska, i princip alla vet om att det finns mer kriminella invandrare. Jag har ngra kriminella bekanta oxå och även de håller med mig. De däremot tycker precis som Amit skrev att det är perfekt med Sverige då ingen vågar säga ifrån.

Så till alla er som dömer "rasister". Ingen är född till det, man blir det av erfarenheter eller dålig uppfostran!!!

Att sedan som ngn jämförde rasister med nazister är bara ett patetiskt försök att komma på en vettig kommentar.

Tack för mig.


Meister
6 763 Inlägg
8 februari 2008
#172
newBadboy skrev:
Amit!! Du har rätt i mycket utan tvekan. Jag har själv varit runt lite i fängelser i Skåne och kan faktiskt säga att jag blev förvånad. Det var ca 50-50 fördelat, trodde det skulle vara mer. I verkligheten resulterar detta i att det är procentuellt högre jämf med befolkningen trots allt.

Du har fullständigt rätt i att det är mycket pack som kommit hit då de som verkligen skulle behövt komma hit inte har möjligheten!

Sen vill jag vända mig till er som tycker att SD är fruktansvärt och tycker att invandringen bara är positiv. Tycker det är jättesynd att ni inte lyssnar på dem som är "rasister"

Jag kan nog anses vara det som ni skriver är rasist, jag förstår att ni tycker vi är dumma i huvet. Jag förstår verkligen era åsikter och önskar att jag hade tyckt likadant. Men det går inte. Mycket av vad man tycker kommer från vad man upplevt osv. Tänk er att te.x bo i Skövde jämf med Landskrona (jag). Ni måsta förstå att folk i utsatta städer bor i skiten och vet vad man talar om. Det känns tråkigt att bli kallad pucko av folk som bor i sina trygga miljöer, utan att de vet hur jobbigt det är.

Jag är inte svensk och har många polare som inte är svenska, i princip alla vet om att det finns mer kriminella invandrare. Jag har ngra kriminella bekanta oxå och även de håller med mig. De däremot tycker precis som Amit skrev att det är perfekt med Sverige då ingen vågar säga ifrån.

Så till alla er som dömer "rasister". Ingen är född till det, man blir det av erfarenheter eller dålig uppfostran!!!

Att sedan som ngn jämförde rasister med nazister är bara ett patetiskt försök att komma på en vettig kommentar.

Tack för mig.
På kumla så sitter de 85% invandrare.. 50 pers sitter och väntar på att åka hem till sitt hemland. Men jag är int bitter big_smile


16 197 Inlägg
8 februari 2008
#173
camaro67 skrev:
newBadboy skrev:
Amit!! Du har rätt i mycket utan tvekan. Jag har själv varit runt lite i fängelser i Skåne och kan faktiskt säga att jag blev förvånad. Det var ca 50-50 fördelat, trodde det skulle vara mer. I verkligheten resulterar detta i att det är procentuellt högre jämf med befolkningen trots allt.

Du har fullständigt rätt i att det är mycket pack som kommit hit då de som verkligen skulle behövt komma hit inte har möjligheten!

Sen vill jag vända mig till er som tycker att SD är fruktansvärt och tycker att invandringen bara är positiv. Tycker det är jättesynd att ni inte lyssnar på dem som är "rasister"

Jag kan nog anses vara det som ni skriver är rasist, jag förstår att ni tycker vi är dumma i huvet. Jag förstår verkligen era åsikter och önskar att jag hade tyckt likadant. Men det går inte. Mycket av vad man tycker kommer från vad man upplevt osv. Tänk er att te.x bo i Skövde jämf med Landskrona (jag). Ni måsta förstå att folk i utsatta städer bor i skiten och vet vad man talar om. Det känns tråkigt att bli kallad pucko av folk som bor i sina trygga miljöer, utan att de vet hur jobbigt det är.

Jag är inte svensk och har många polare som inte är svenska, i princip alla vet om att det finns mer kriminella invandrare. Jag har ngra kriminella bekanta oxå och även de håller med mig. De däremot tycker precis som Amit skrev att det är perfekt med Sverige då ingen vågar säga ifrån.

Så till alla er som dömer "rasister". Ingen är född till det, man blir det av erfarenheter eller dålig uppfostran!!!

Att sedan som ngn jämförde rasister med nazister är bara ett patetiskt försök att komma på en vettig kommentar.

Tack för mig.
På kumla så sitter de 85% invandrare.. 50 pers sitter och väntar på att åka hem till sitt hemland. Men jag är int bitter big_smile
bara 50 per.. skicka hem alla!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Meister
6 763 Inlägg
8 februari 2008
#174
evilaudio skrev:
camaro67 skrev:
newBadboy skrev:
Amit!! Du har rätt i mycket utan tvekan. Jag har själv varit runt lite i fängelser i Skåne och kan faktiskt säga att jag blev förvånad. Det var ca 50-50 fördelat, trodde det skulle vara mer. I verkligheten resulterar detta i att det är procentuellt högre jämf med befolkningen trots allt.

Du har fullständigt rätt i att det är mycket pack som kommit hit då de som verkligen skulle behövt komma hit inte har möjligheten!

Sen vill jag vända mig till er som tycker att SD är fruktansvärt och tycker att invandringen bara är positiv. Tycker det är jättesynd att ni inte lyssnar på dem som är "rasister"

Jag kan nog anses vara det som ni skriver är rasist, jag förstår att ni tycker vi är dumma i huvet. Jag förstår verkligen era åsikter och önskar att jag hade tyckt likadant. Men det går inte. Mycket av vad man tycker kommer från vad man upplevt osv. Tänk er att te.x bo i Skövde jämf med Landskrona (jag). Ni måsta förstå att folk i utsatta städer bor i skiten och vet vad man talar om. Det känns tråkigt att bli kallad pucko av folk som bor i sina trygga miljöer, utan att de vet hur jobbigt det är.

Jag är inte svensk och har många polare som inte är svenska, i princip alla vet om att det finns mer kriminella invandrare. Jag har ngra kriminella bekanta oxå och även de håller med mig. De däremot tycker precis som Amit skrev att det är perfekt med Sverige då ingen vågar säga ifrån.

Så till alla er som dömer "rasister". Ingen är född till det, man blir det av erfarenheter eller dålig uppfostran!!!

Att sedan som ngn jämförde rasister med nazister är bara ett patetiskt försök att komma på en vettig kommentar.

Tack för mig.
På kumla så sitter de 85% invandrare.. 50 pers sitter och väntar på att åka hem till sitt hemland. Men jag är int bitter big_smile
bara 50 per.. skicka hem alla!!!
Alla har fått besked om att de är utvisade så de åker snart. Personligen så tycker jag att vi inte ska ta in fler just nu iaf. Utan ordna upp de som vi har nu


16 197 Inlägg
8 februari 2008
#175
camaro67 skrev:
evilaudio skrev:
camaro67 skrev:

På kumla så sitter de 85% invandrare.. 50 pers sitter och väntar på att åka hem till sitt hemland. Men jag är int bitter big_smile
bara 50 per.. skicka hem alla!!!
Alla har fått besked om att de är utvisade så de åker snart. Personligen så tycker jag att vi inte ska ta in fler just nu iaf. Utan ordna upp de som vi har nu
de håller ja me dig om..  de läggs pengar på helt fel saker.. först ska vi ta hand om våra gamla å sjuka(vilket vi knappt gör) å sen kan v hjälpa folk från andra länder..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

401 Inlägg
8 februari 2008
#176
Nu har jag varit borta ett tag från Garaget pga olika anledningar men så kommer jag tillbaka nu och ser att inte mycket har förändrats...

Jag ser det som så här;

Vad spelar det för roll om det är svenska och utländska kriminella?
Det väsentliga i programmet är ju att det är brottsligheten som ska bekämpas!
Sluta dela in folkslag i sådana sammanhang, och istället dela in folk i kriminella och ej kriminella.
Vad spelar det för roll ifall de är från Sverige eller något annat land!
Är man kriminell så är man, oavsett vart man kommer ifrån.

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

Meister
6 763 Inlägg
8 februari 2008
#177
c0nne skrev:
Nu har jag varit borta ett tag från Garaget pga olika anledningar men så kommer jag tillbaka nu och ser att inte mycket har förändrats...

Jag ser det som så här;

Vad spelar det för roll om det är svenska och utländska kriminella?
Det väsentliga i programmet är ju att det är brottsligheten som ska bekämpas!
Sluta dela in folkslag i sådana sammanhang, och istället dela in folk i kriminella och ej kriminella.
Vad spelar det för roll ifall de är från Sverige eller något annat land!
Är man kriminell så är man, oavsett vart man kommer ifrån.
Jo men om man gör som sverige och hjälper folk som har de jävligt i andra länder så betalas de tillbaks genom att de begår brott. Det är så fel som de kan bli. De som sitter inlåsta nu borde skickas hem på en gång istället för att sitta här och kosta pengar.


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 februari 2008
#178
camaro67 skrev:
c0nne skrev:
Nu har jag varit borta ett tag från Garaget pga olika anledningar men så kommer jag tillbaka nu och ser att inte mycket har förändrats...

Jag ser det som så här;

Vad spelar det för roll om det är svenska och utländska kriminella?
Det väsentliga i programmet är ju att det är brottsligheten som ska bekämpas!
Sluta dela in folkslag i sådana sammanhang, och istället dela in folk i kriminella och ej kriminella.
Vad spelar det för roll ifall de är från Sverige eller något annat land!
Är man kriminell så är man, oavsett vart man kommer ifrån.
Jo men om man gör som sverige och hjälper folk som har de jävligt i andra länder så betalas de tillbaks genom att de begår brott. Det är så fel som de kan bli. De som sitter inlåsta nu borde skickas hem på en gång istället för att sitta här och kosta pengar.
jag håller med kan man inte sköta sig vad har man då här å göra

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Tyskstuk.se
630 Inlägg
8 februari 2008
#179
camaro67 skrev:
c0nne skrev:
Nu har jag varit borta ett tag från Garaget pga olika anledningar men så kommer jag tillbaka nu och ser att inte mycket har förändrats...

Jag ser det som så här;

Vad spelar det för roll om det är svenska och utländska kriminella?
Det väsentliga i programmet är ju att det är brottsligheten som ska bekämpas!
Sluta dela in folkslag i sådana sammanhang, och istället dela in folk i kriminella och ej kriminella.
Vad spelar det för roll ifall de är från Sverige eller något annat land!
Är man kriminell så är man, oavsett vart man kommer ifrån.
Jo men om man gör som sverige och hjälper folk som har de jävligt i andra länder så betalas de tillbaks genom att de begår brott. Det är så fel som de kan bli. De som sitter inlåsta nu borde skickas hem på en gång istället för att sitta här och kosta pengar.
Håller med.
Har inget imot utlänningar, men klarar dom inte leva under svenska lagar så skicka hem dom o ta in några som verkligen behöver ett hem eller skydd.


Tyskstuk.se
630 Inlägg
8 februari 2008
#180
evilaudio skrev:
camaro67 skrev:
evilaudio skrev:

bara 50 per.. skicka hem alla!!!
Alla har fått besked om att de är utvisade så de åker snart. Personligen så tycker jag att vi inte ska ta in fler just nu iaf. Utan ordna upp de som vi har nu
de håller ja me dig om..  de läggs pengar på helt fel saker.. först ska vi ta hand om våra gamla å sjuka(vilket vi knappt gör) å sen kan v hjälpa folk från andra länder..
Precis!
Lägg VÅRA skattepengar på OSS, istället för att lägga VÅRA skattepengar på kriminella invandrare. Vill väl inte påstå att det är ok att vara svensk kriminell, men dom är iaf svenskar, dvs vårat problem.



Sök