Amit skrev:
Nu har jag inte orkat läsa hela tråden men tänker svara på det jag läst hittentils.
Ni säger att utlänningar begår flest brott i sverige... och det finns egentligen ingen satestik på dessa uppgifter.
Jag tror att det är många utlänningar som gör en massa brott men det finns massa anledningar tror jag,
Dels är det svårt att få jobb som "blatte" , Dels är detta svenska land så lätt att komma undan ifrån när det gäller brott.
I mitt hemland har vi dödsstraff, flera decenier i straff för små brott! I sverige får man mer för ekonomibrott mot staten än att våldta en kvinna!!!!!
Tänk er komma från ett land där man får kuken avhuggen för våldtäkt (lite avskräckande visst?)
I sverige ska det daltas fram och tillbaka och ge psykvård osv och sen ge ett fängelsestraff på 3 år? sen har han ju permisson så han är ju ute mest och chillar på stan?
Seriöst det funkar inte!
Dessutom som här i Malmö! Alla är samlade på ett ställe!!
Varför har man för det första tagit emot ett par utlänningar när vi inte ens har resurser o sverige att ta hand om dem!!?
Sen är det inte bättre att bara kasta iväg dom och samla dem på ett och samma ställe och där förväntar sig folk att de ska lära sig svenska?? Där man i mat affären kan snacka sitt hemspråk och ta bussen utan att säga ett ljud?
Ang svenska flaggan och national sången ETC!
Det anser jag inte är utlänningars fel, utan alla rasister och nazister som använder Nationalsången, svenska flaggan, thors hammare osv som symboler för deras skit?
Jag själv blev utsatt i skolan för detta.. och kunde en lång tid inte acceptera den svenska flaggan, sången osv..
Och jag är född och uppvuxen i sverige!
En sak till som jag vill lägga till är att varje söndag i ca 4 år var på fängelser i sverige för besöka en person. Jag har varit på några av landets största fängelser och många fler då personen jag träffade flyttades runt.
Kan säga att det är inte bara utlänningar där och jag såg mest svenskar.
Ang Efterlyst, Dom väljer själv vilka fall de vill sända och ha med i programmet..Det säger sig själv om att man inte kan utgå vilka grupper som begår brott så att sitta och störa sig på folk genom efterlyst är ju lite fel.
/Amit