3025
Sök

Hjulspinn i 100Km/h vad krävs ?

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#1
Jag har lite av ett mål, det är att i 100km/h kunna trycka plattan i botten på en väl utvald växel, få hjulspinn och behålla det hjulspinnet (så det ritar asfalten) om en bil i kanske 5-7sek, hur många hk behövs då ? tillsammans med normala 18" däck
Skulle vara riktigt kaxigt och rita om folk med framhjulsspinn.

Bilen är en 9000Aero något preppad, dock fullutrustad och olättad med 18" fälgar


OBS PÅ TORR ASFALT OCH EN VARM SOMMARDAG OCH VERKLIGEN RITA!
Senast redigerat av Hammarslag (25 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

76 Inlägg
25 januari 2008
#2
det kan gå med en 9000 AERO, ishalka och i 3:an


ElectroRaggare
885 Inlägg
25 januari 2008
#3
Du behöver väl en hej dundrans massa vridmoment för att lyckas.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
25 januari 2008
#4
En chippad v70n D5 ska klara det utan problem har jag hört.. Lr rättare sagt, problemet är att de bara spinner när de gasar.. Vet dock inte om detta är sant..  Hur du ska få din att göra det har jag ingen aning om :S


Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Konsult
1 247 Inlägg
25 januari 2008
#5
glnrt skrev:
det kan gå med en 9000 AERO, ishalka och i 3:an

Inga större problem då jag gör det utan problem med 9-3an.

Ang. rita streck i asfalten ANTAR jag att du menar torr asfalt så krävs det ju en hel del power, så att säga. Vet inte själv då jag inte har erfarenhet inom området sad


517 Inlägg
25 januari 2008
#6
R8 V12 TDI lär ju nog inte ha några problem att göra det iaf wink Men det var inte svar på din fråga, det vet jag..

/Martin - Wolfsburg GTI

1 217 Inlägg
25 januari 2008
#7
förmodligen runt siffrorna P-A hade i första motorn i 900an.. 600hpr. Hans gick ju loss i 110-120.


Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#8
glnrt skrev:
det kan gå med en 9000 AERO, ishalka och i 3:an

Helt ointressant nrä det är ishalka ute, jag snackar en varm sommardag med torr och varm asfalt 25-30 grader i luften

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#9
NxV skrev:
Du behöver väl en hej dundrans massa vridmoment för att lyckas.

hehe eller mycket ketchup effekt wink
Senast redigerat av Hammarslag (25 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#10
Ksj skrev:
förmodligen runt siffrorna P-A hade i första motorn i 900an.. 600hpr. Hans gick ju loss i 110-120.

http://www.garaget.org/video/v1bjohjckyzr

Kolla den filmen ovan, han har ju goda marginaler för hjulspinn om han så vill.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#11
dj_aggwa skrev:
En chippad v70n D5 ska klara det utan problem har jag hört.. Lr rättare sagt, problemet är att de bara spinner när de gasar.. Vet dock inte om detta är sant..  Hur du ska få din att göra det har jag ingen aning om :S


Mvh Magnus

Jävligt tveksam till att en D5a endast chippad klarar att RITA hela vägen om en bil från farten 100km och behålla hjulspin så det ryker hela vägen om

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Masterworks
25 januari 2008
#12
Beror ju lite på vad du har för grepp i däcken oxå!

793 Inlägg
25 januari 2008
#13
räkna 450+ på en framhjulsdriven och 550+ på en bak.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Avstängd
653 Inlägg
25 januari 2008
#14
griffin släpper till ca. 110 på 2:ans växel på torrt, 3:an hugger aningen i ratten men lite spinner det nog wink  big_smile , o det är nog lite under 300 hästar skulle jag gissa, svårt o säga exakt nu, på blött underlag spinner den fortfarande i 210 km/h, iofs med lite lätt slitna 205/16" däck, så det räcker nog med speedparts steg 4 chiptrim i din så kmr du nog få loss den i 110 big_smile
Senast redigerat av airflow (25 januari 2008)

Jag har rätt i vad jag än säger.

Masterworks
25 januari 2008
#15
airflow skrev:
griffin släpper i 110 på 2:ans växel på torrt big_smile , o det är nog lite under 300 hästar skulle jag gissa, svårt o säga exakt nu, på blött underlag spinner den fortfarande i 210 km/h, iofs med lite lätt slitna 205/16" däck, så det räcker nog med speedparts steg 4 chiptrim i din så kmr du nog få loss den i 110 big_smile

Spinner i 210 km/h? Det e inte så att den slirar på kopplingen?

Avstängd
653 Inlägg
25 januari 2008
#16
Masterworks skrev:
airflow skrev:
griffin släpper i 110 på 2:ans växel på torrt big_smile , o det är nog lite under 300 hästar skulle jag gissa, svårt o säga exakt nu, på blött underlag spinner den fortfarande i 210 km/h, iofs med lite lätt slitna 205/16" däck, så det räcker nog med speedparts steg 4 chiptrim i din så kmr du nog få loss den i 110 big_smile

Spinner i 210 km/h? Det e inte så att den slirar på kopplingen?

nej det är inte kopplingen, har man inte så jätte mkt mönster på däcken o det regnar så mkt så man nästan flyter på vägen så är det inga problem alls, sen är det en annan sak att det är idiotiskt o köra så fort på det väglaget wink

ey nu kanske jag formulerade mej lite fel, den börjar inte spinna om man kör i 210 på blött, däremot spinner den fortfarande i 210 om man har dragit på från aningen lägre hastighet* wink
Senast redigerat av airflow (25 januari 2008)

Jag har rätt i vad jag än säger.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
25 januari 2008
#17
airflow skrev:
griffin släpper till ca. 110 på 2:ans växel på torrt, 3:an hugger aningen i ratten men lite spinner det nog wink  big_smile , o det är nog lite under 300 hästar skulle jag gissa, svårt o säga exakt nu, på blött underlag spinner den fortfarande i 210 km/h, iofs med lite lätt slitna 205/16" däck, så det räcker nog med speedparts steg 4 chiptrim i din så kmr du nog få loss den i 110 big_smile

bra tbeksam på att den spinner i 210...

Sump Runk Rätt O Slätt!

Avstängd
653 Inlägg
25 januari 2008
#18
HyperSonica skrev:
airflow skrev:
griffin släpper till ca. 110 på 2:ans växel på torrt, 3:an hugger aningen i ratten men lite spinner det nog wink  big_smile , o det är nog lite under 300 hästar skulle jag gissa, svårt o säga exakt nu, på blött underlag spinner den fortfarande i 210 km/h, iofs med lite lätt slitna 205/16" däck, så det räcker nog med speedparts steg 4 chiptrim i din så kmr du nog få loss den i 110 big_smile

bra tbeksam på att den spinner i 210...

= 4:ans växel, ratten drar o skakar, men men.

Jag har rätt i vad jag än säger.

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#19
airflow skrev:
griffin släpper till ca. 110 på 2:ans växel på torrt, 3:an hugger aningen i ratten men lite spinner det nog wink  big_smile , o det är nog lite under 300 hästar skulle jag gissa, svårt o säga exakt nu, på blött underlag spinner den fortfarande i 210 km/h, iofs med lite lätt slitna 205/16" däck, så det räcker nog med speedparts steg 4 chiptrim i din så kmr du nog få loss den i 110 big_smile

Skiter i om den "släpper till" jag är ute efter och RITA konstant i farter från hundra och uppåt!. En gammal griffin med speedparts 4 chip kommer absolut inte räcka till.
Vet att man måste ha över 350hk iaf lätt.

Tror ni jag klarar mig på 500hk ?

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Avstängd
653 Inlägg
25 januari 2008
#20
Hammarslag skrev:
airflow skrev:
griffin släpper till ca. 110 på 2:ans växel på torrt, 3:an hugger aningen i ratten men lite spinner det nog wink  big_smile , o det är nog lite under 300 hästar skulle jag gissa, svårt o säga exakt nu, på blött underlag spinner den fortfarande i 210 km/h, iofs med lite lätt slitna 205/16" däck, så det räcker nog med speedparts steg 4 chiptrim i din så kmr du nog få loss den i 110 big_smile

Skiter i om den "släpper till" jag är ute efter och RITA konstant i farter från hundra och uppåt!. En gammal griffin med speedparts 4 chip kommer absolut inte räcka till.
Vet att man måste ha över 350hk iaf lätt.

Tror ni jag klarar mig på 500hk ?

okejokej, skit i det då neutral sätt på några gamla skithjul med 195 däck elr nåt, om du nu vill att de ska spinna riktigt, annars kmr det ju kosta mkt.

Jag har rätt i vad jag än säger.


Sök