2144
Sök

vad tycker ni om pioneer?

127 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
hallå.. har bara lite undringar av vad folk tycker om pioneer saker..
jag själv vet inte så mycke men har fått för mej att det är riktigt bra grejer. pioneer är märket som gör seriösa saker inom det dom håller på med. 

vill bara höra vad ni andra tycker om det???

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
25 januari 2008
Jag är 100% pioneer fan å jag gillar dem skarpt både inom hem och bil ljud!

Noiseprojekt
25 januari 2008
Xoff skrev:
Jag är 100% pioneer fan å jag gillar dem skarpt både inom hem och bil ljud!

Håller med!
Har P88an i bilen och Pioneer reciver och dvd hemma

2 123 Inlägg
25 januari 2008
Visst gör pioneer bra grejor. Ingen tvekan om saken, heller inte om kvalité. Det är dom världsledande om.
Men ljudkvalitén är inte 100%, dom lägger pengarna på funktioner och kvalité istället i min mening. Undantaget ODR eftersom jag inte provat den serien och är ju den värsta och dyraste.
Alla som älskar p88rs borde lyssna på en aclipse eller en av alpines likvärdiga modeller : )
Jag har själv Pioneer btw wink

127 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Visst gör pioneer bra grejor. Ingen tvekan om saken, heller inte om kvalité. Det är dom världsledande om.
Men ljudkvalitén är inte 100%, dom lägger pengarna på funktioner och kvalité istället i min mening. Undantaget ODR eftersom jag inte provat den serien och är ju den värsta och dyraste.
Alla som älskar p88rs borde lyssna på en aclipse eller en av alpines likvärdiga modeller : )
Jag har själv Pioneer btw wink

jag kan inte säga imot dej för har inte testat det så precis.. men har beställt en pioneer 12" bas och ett pioneer slutsteg så hoppas det är bra.
men man kan ju se det på olika sätt. det är ju inte riktigt lönt o ha ljudkvalitet om dom sedan inte håller??

pioneer har kanske tänkt tvärt om att kvalite och funktioner är viktigare än att ha super ljudkvalitet och dålig kvalitet:P

Solfilmsmontör
947 Inlägg
25 januari 2008
Hade hela bilen proppad med pioneer innan. Tyckte huvudenheten var enkel och bra. Basarna var dock mindre bra i min mening. Kanske kan ha varit "budget" basar, i o med att jag köpte bilen komplett med ljudet i. Men jag föredrar faktist Alpine före pioneer när det gäller huvudenhet.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Smålänning
7 883 Inlägg
25 januari 2008
Vad jag hört så sak pioneer ha en av de bästa förstärkardelarna, i alla fall i klassen 800 - 1800 kr.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 129 Inlägg
9 februari 2008
Jag har bara haft 2 Pioneer bilstereo'r runt 1500-2000 kr klassen, och ett slutsteg. Slutsteget gjorde sitt jobb och bilstereoarna presterade bra för sitt pris.

Jag fick nyligen reda på att det företag som jag jobbar på är återförsäljare av Pioneer, och med det så får ja rabatt då jag köper Pioneer's grejor. Så jag undrar också vilka områden inom billjud som ni tycker Pioneer är duktiga på.

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 februari 2008
aldrig mer pioneer sist jag hade ett par pioneer 4 tummare så lossna ju diskanten men ljuden i dom var ju bra

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

SQ
1 343 Inlägg
9 februari 2008
de är juh skillnad på pioneer å pioneer.. man får juh ofta vad man betalar för som sagt.. köper man en 4" för 100kr så kanske de inte är helt otippat att den inte låter jätte grymt.. men som nån innan sa ODR samt pioneer p90 spelare osv, när man kommer upp i dessa prisklasser så är de icke skit.. smile

Ljudnörd!

1 129 Inlägg
9 februari 2008
Jag har oxå hört en del klagomål över att pioneer inte spelar bra o rent osv. och är något av de sämre märkena. Men av den erfarenhet som jag har av Pioneer så är det ett prisvärdigt märke.

Jag har känt mig sugen på Pioneers mer kompakta basar då ja ska försöka bygga en hatthyllsbaslåda. Men då jag såg detta test så blev ja lite skeptisk. http://www.caraudiomag.com/testreports/ … index.html
Senast redigerat av Palicuse (9 februari 2008)

1 634 Inlägg
10 februari 2008
Pioneer är som sagt i toppen inom billjud. Bara för att några enstaka personer har något negativt att säga om de betyder inte ett skit. Köper man de billigaste produkterna så är det klart att det inte måste hålla samma kvalitet som de lite dyrare. Handhavandefel är ju inte ovanligt heller.

Får du rabatt på Pioneer. Kör på det säger jag!!!

Som med de flesta märken så bör man hålla sig borta ifrån billigaste serien om man inte bara är ute efter att ersätta gamla trasiga orginalhögtalare.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

658 Inlägg
10 februari 2008
Kör en del pioneer och är nöjd, huvudenheten är kalas (Avic-D3) sen har jag två av deras slim-basar, visst, de låter bra men inget supertryck.. Men vad kan man förvänta sig av två små 8" i en stor kombi smile Lät iaf över förväntan. Perfekta då de inte tar så mycket plats.

EDIT: Lite stavfel
Senast redigerat av index (10 februari 2008)

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

5 Inlägg
10 februari 2008
Palicuse skrev:
Jag har oxå hört en del klagomål över att pioneer inte spelar bra o rent osv. och är något av de sämre märkena. Men av den erfarenhet som jag har av Pioneer så är det ett prisvärdigt märke.

Jag har känt mig sugen på Pioneers mer kompakta basar då ja ska försöka bygga en hatthyllsbaslåda. Men då jag såg detta test så blev ja lite skeptisk. http://www.caraudiomag.com/testreports/ … index.html

jag har en pioneer TS-SW3041D ( http://www.pioneer.se/se/products/25/13 … index.html ) som sitter i en köpelåda  i en mb vito som drivs av ett bryggat PRS-D210 ( http://www.pioneer.se/se/products/25/29 … index.html )
det är ju inte så man storknar av basresurserna men det är dock helt okej tryck med tanke på bilens storlek. och detta köptes enbart för att det var det enda som fick plats.

budget prylar e kul, fast riktiga grejer e roligare

1 129 Inlägg
9 april 2008
Nu kommer ja snart køpa ny HU. Jag ska køpa mig en HU før runt 4-5000 så jag har en bra HU i ett bra tag framåt. Jag ær vældigt sugen på en Alpine 9887 då ja alltid velat ha en Alpine bilstereo och har sett att den har fått bra referencer , men har beslutsångest før att jag oxå får rabatt på pioneer's grejor.

Vad hade ni gjort?.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 april 2008
Palicuse skrev:
Nu kommer ja snart køpa ny HU. Jag ska køpa mig en HU før runt 4-5000 så jag har en bra HU i ett bra tag framåt. Jag ær vældigt sugen på en Alpine 9887 då ja alltid velat ha en Alpine bilstereo och har sett att den har fått bra referencer , men har beslutsångest før att jag oxå får rabatt på pioneer's grejor.

Vad hade ni gjort?.

Det beror mestadels på vad kringutrustningen är.

Jag hade tex inte valt en Pioneer HU till ett steg som är extremt detaljerat och åt det analytiska hållet ellere till högtalare som är detaljerade och analytiska/ kalla.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

280 Inlägg
10 april 2008
Pioneer säger allt världens bästa spelare smile

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
10 april 2008
m1ck3h skrev:
Pioneer säger allt världens bästa spelare smile

Det kan jag inte hålla med om, och jag har testat mycket....I min anläggning som jag vann Svenska Mästerskapet med förra året passade inte en Pionner P9 alls. Där funkade en Alpine kombo mycket bättre.

Det handlar inte om att DEN HÄR är bäst eller DEN DÄR är bäst. Det handlar precis som jag skrev om att MATCHA det mot resten av anläggningen.

En Pioneer kan mycket väl vara det bästa alternativet i en del fall, men i lika många fall vet jag att det är INTE det bästa alternativet.

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

4 586 Inlägg
10 april 2008
Pioneer högtalarsystem hade jag i förra bilen dom 2st 8" i hathyllan spelade nästan bättre än 12" baslådan

Driifter;)
1 630 Inlägg
10 april 2008
de enda pioneer ja har e min HU för 1700 lr va de kosta e rätt nöjd me den förutom att den inte gillar repoga skivor så bra.. men annars inga problem allt helnöjd ..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Sök