3431
Sök

metoder att undvika fukt för slutsteget?

156 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Vad ska man göra för att minimera fukten bak i skuffen för att steget ska ta skada (för när jag sökte och läste att folk hade haft steg som gått sönder av det blev jag orolig)

finns det typ fuktrensare som man bara lägger in?

202 Inlägg
25 januari 2008
Lägg i ett par torrbollar lol

Smålänning
7 887 Inlägg
25 januari 2008
Ja, antingen torrbollar, eller så köper man steg som är av någolunda kvalité och avsedda att sitta i en bil, så att dom tål lite fukt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 554 Inlägg
25 januari 2008
japp torrbollen eller ha alltid steget på så de håller värmen uppe där bak så de aldrig blir kallt å fuktigt:P

1 833 Inlägg
25 januari 2008
Turrboll ftw big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
25 januari 2008
har jag aldrig varit med/hört talas om......men ja, torrboll då...

En gång Volvo, Alltid Volvo

156 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
Okej.. Alpine litar jag stenhårt på, kanske bara skitsnack för att skrämmas eller något wink men man vill ju vara 100% när man lagt ner en jävla massa pengar på ett

1 050 Inlägg
26 januari 2008
Jonasdaa skrev:
Vad ska man göra för att minimera fukten bak i skuffen för att steget ska ta skada (för när jag sökte och läste att folk hade haft steg som gått sönder av det blev jag orolig)

finns det typ fuktrensare som man bara lägger in?

Det framgår ej av ditt inlägg: Om fukten kommer p.g.a att bilen står stilla under längre tider? eller om du har hög fuktighet hela tiden? även när du använder bilen.

Om du har fuktigt i skuffen hela tiden, så är det lätt fixat med extra ventilation. Se till att leda in en av ventilationsslangarna från bakrutan, vidare in till skuffen. Du kan även koppla en fläkt till slutsteget, så fläkten startas när steget går igång. Ventilation är det KLART bästa sättet att eliminera fukt & kondens.

Har du mittarmstöd med "Skidlucka" så öppna då upp den, då ventilerar det betydligt bättre. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

156 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
Det framgår ej av ditt inlägg: Om fukten kommer p.g.a att bilen står stilla under längre tider? eller om du har hög fuktighet hela tiden? även när du använder bilen.

Om du har fuktigt i skuffen hela tiden, så är det lätt fixat med extra ventilation. Se till att leda in en av ventilationsslangarna från bakrutan, vidare in till skuffen. Du kan även koppla en fläkt till slutsteget, så fläkten startas när steget går igång. Ventilation är det KLART bästa sättet att eliminera fukt & kondens.

Har du mittarmstöd med "Skidlucka" så öppna då upp den, då ventilerar det betydligt bättre. big_smile

Tack för tipsen smile

Sök