2479
Sök

Nissan 100NX Light

1 863 Inlägg
21 januari 2009
När kommer kjolpaketet då?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Mångsysslare
546 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Har inte hört nått från sc styling än, dom som hjälper till att ta hem det. Så det är väll bara att ha lite tålamod. Även om det är svårt med tålamodet när man väntar på så här spännande grejer!

283 Inlägg
21 januari 2009
jaa..det finns folk utan smak överallt..iofs svårt kanske med tanke på utgångsobjektet..

Mångsysslare
546 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
säger han som har en 80-tals camaro big_smile

4 663 Inlägg
21 januari 2009
nice big_smile  ja alltid ska man lära sig någonting big_smile ser bra ut

Mångsysslare
546 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Man ska aldrig säga att man inte kan nått innan man har prövat på det wink Men med en pappa som har riktig koll på svetsen, så har jag överlåtit svetsningen åt honom, men eftersom han inte har så mycket tid över att hjälpa mig med bilen, så tyckte jag att jag kunde börja svetsa lite små grejer själv.

283 Inlägg
21 januari 2009
streetpirate87 skrev:

HAHA Camaron är farsans andrabil, Saaben e min. Dessutom e ju en 80-tals Camaro oräknerligt många gånger bättre än dina skrothögar smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
23 januari 2009
Paddee636 skrev:
streetpirate87 skrev:

HAHA Camaron är farsans andrabil, Saaben e min. Dessutom e ju en 80-tals Camaro oräknerligt många gånger bättre än dina skrothögar smile

Måste bara svara på detta.. vrf har du din pappas bil under DIN profil? Ser ju bara ut som du vill ha uppmärksamhet då det ser ut som det är din bil, men det visade sig vara din pappas roll  wink

aja, Måste även säga att alla kanske inte har pengarna till sådana bilar och bygger på de bilar man har! wink

Mångsysslare
546 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Jo det är ju faktiskt så att jag inte har råd med så mycket nyare bil. Och så är det ju roligare att bygga på en bil som inte är alltför vanlig.

283 Inlägg
23 januari 2009
Gjerdingen skrev:
Paddee636 skrev:
streetpirate87 skrev:

Måste bara svara på detta.. vrf har du din pappas bil under DIN profil? Ser ju bara ut som du vill ha uppmärksamhet då det ser ut som det är din bil, men det visade sig vara din pappas roll  wink

aja, Måste även säga att alla kanske inte har pengarna till sådana bilar och bygger på de bilar man har! wink

Står klart o tydligt att det är farsans bil o inte min, och den är upplagd för att han ville det.

Mångsysslare
546 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Idag lyckades man få lite gjort igen då. Även om dom andra bilarna krävde lite uppmärksamhet idag också, så lyckades jag slipa till spacklet på huven. Sen så kapade jag sönder backspelarna. För att tillvärka adapterplattor till dom nya speglarna. Konstigt nog har dom inte adapterplattor till nissan 100nx wink Men allt kan ju inte gå hur lätt som helst när man bygger på en ovanlig bil modell.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/551550_cyq70s.jpg
Nu så är hålen i huven borta och så även alla ojämnheter

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/551555_0ycoea.jpg
nu har jag börjat göra om original speglarna till adapterplattor

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60474/551557_u21ww6.jpg
efter lite plastande kommer spegelarna kunna sitta på bilen
Senast redigerat av streetpirate87 (23 januari 2009)

Mångsysslare
546 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
nu ligger man hemma med influensa sad Ont överallt i kroppen. Men arbetet kommer fortsätta bara jag frisknar till.

mvh stefan

4 663 Inlägg
28 januari 2009
streetpirate87 skrev:
nu ligger man hemma med influensa sad Ont överallt i kroppen. Men arbetet kommer fortsätta bara jag frisknar till.

mvh stefan

ok krya på dig
mvh robin

Team Kränghäng
657 Inlägg
28 januari 2009
Riktigt skojj projekt.. synd bara med avundsjukan hos vissa.. håll modet uppe och fortsätt bygga.. alltid kul med byggen på udda bilar smile

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Mångsysslare
546 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Trevligt med lite positiv respons. Så nu är det väl bara att krya på sig så att man kan fortsätta bygga.

205 Inlägg
28 januari 2009
Finns faktiskt adapterplattor att köpa till 100nx, synd bara att de är så otroligt dyra sad ~600kr från tyskland hmm Finns på denna adress http://sk-tuning.de/ har även en hel del annat till dem också. Även till andra lite mer "ovanliga" stylingobjekt smile

86 Inlägg
28 januari 2009
Suttit och streckläst hela tråden, riktigt Fränt projekt big_smile Riktigt bra insperations källa för mig big_smile
vilken linje gick du på gymnasiet?

Bly fot? Nej bara tung på gasen

Mångsysslare
546 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
NismoP11 skrev:
Finns faktiskt adapterplattor att köpa till 100nx, synd bara att de är så otroligt dyra sad ~600kr från tyskland hmm Finns på denna adress http://sk-tuning.de/ har även en hel del annat till dem också. Även till andra lite mer "ovanliga" stylingobjekt smile

Tycker jag har letat överallt efter stylinggrejer. Hursomhelst blir det ju betydligt billigare att bygga egna.

Mångsysslare
546 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
acix skrev:
Suttit och streckläst hela tråden, riktigt Fränt projekt big_smile Riktigt bra insperations källa för mig big_smile

Kul att du gillar projektet! Jag har prövat en del olika inriktningar på gymnasiet.
Gick ett år på Fordon, sökte vidare till lackering men lessnade. Så då blev det Bild och form.

86 Inlägg
29 januari 2009
streetpirate87 skrev:
acix skrev:

Kul att du gillar projektet! Jag har prövat en del olika inriktningar på gymnasiet.
Gick ett år på Fordon, sökte vidare till lackering men lessnade. Så då blev det Bild och form.

så det blev alltså estetiskt program?
mycket bra idé,går teknikprogrammet,man kanske ska syssla med något liknande som  projektarbete wink

Bly fot? Nej bara tung på gasen

Sök