tjenare sitter i skolan och arbetar med dialekter.
tänkte bara kolla om det är någon som vet något speciellt för oss som bor i västra götaland.. alltså med vårat utal. eftersom att vi pratar västgötska så är det lite svårt att veta vilka ord som vi änvänder som ingen annan änvänder:P hehe nä men om nån har träffat en västgöte och tänkt på hur han pratar lr om det finns nåt ord som ni inte förstår så får ni gärna skriva det ordet..
Ordet torde sakna funktion totalt i stockholms stadsmiljö eller norrlands skogar...
Förresten, ett boktips: "Den västgötska dialekten" utgiven av Föreningen för västgötalitteratur, Skara. Hittar du den inte och håller på med ditt arbete en längre tid få du väl komma förbi och fika och låna den ett tag...
Västgötska är en av landets värsta, men samtidigt skönaste dialekter...! Jag har boptt utanför Falköping i 15år och numera kör jag bud däruppe varje dag... Kommer aldrig komma ifrån det
Västgötska är en av landets värsta, men samtidigt skönaste dialekter...! Jag har boptt utanför Falköping i 15år och numera kör jag bud däruppe varje dag... Kommer aldrig komma ifrån det
Skäms ju för fan hur man pratar ibland, när man är hos flickvännen i Trollhättan påpekar ju ALLA hur man pratar, fast iofs, orka va som alla andra?
äh shitt.. bor också i västara götaland men inte faan snackar man sådär här iaf.. måste ju vara typ uppe i skara eller nått.. å det där med 90?? ööh va?! aldrig hört nån stans över huvudettaget.. men men