3330
Sök

Billigt Trim till ford Escort

7 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
#1
Hej.wink Jag är en Bilgalen kille på 14 år som har kört busrally hemma på vägarna sen jag var 8tongue.
Jag har en Ford Escort 1,6L med insprutad motor. Jag tycker att den är lite för slö, och undrar om det finns ngt trim som jag kan göra lite på egen hand. Jag har ett Sportlugtfilter i nu så det böööler på rätt bra men jag vill ha lite mer Extra goo i den.

Kom med Förslag på Trim.tongue

Bilmekaniker
199 Inlägg
30 januari 2008
#2
Jadu, Billigt trim till en sugmotor kan bli svårt. Ett bra tips är att lätta bilen. Det gör ju att den blir lite rappare iaf. Och det är ju gratis smile

7 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
#3
Jaa Altså jag har ju lättat den ganska mycket M.t.p att jag har tagit ur baksätena och allt i bak:)

Men vad skulle du göra i mitt läge?
det borde ju finnas ngt som man kan trimma den lätt:P
Senast redigerat av Anton__ (30 januari 2008)

778 Inlägg
30 januari 2008
#4
ja nu vet inte jag hur bra med pengar ni som går i skolan har men

för 5.000-8.000kr ska du väl kunna få trim kammar till den

chipa trimma den ca 5.000kr

2,5" avgassystem  pris svårt o säja beror på vad du vill ha för material och vinklar

Sport stolar kan du köpa på http://www.stylingbutiken.se/  Det gör ju grymt skillnad på kör känslan och axx, du märker vikt skillnaden när du lyfter ur original stolarna som kan väga upp till 30kg  ^^

Köpa kolfiber huv eller göra en egen i glassfiber 

Det är  ganska enkla ingrep för inte alls för dyr peng 

Men om jag få tycka så hål dig ett tag till med mopeder du lär dig mycket hur motorer funkar med dom också
Jag tyckte det var roligt med moppe när jag var 14-15 år trimma mycket hemma då ^^     

obs! jag vet att jag har dålig stavning tongue

7 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
#5
Haha jaa det är klart jag håller på med mopeder. jag skruva nyss dit nya drev och kedja till min Suzuki 250 Quadracer.

Men Rally är en stor dröm. Jag har åkt mycket bil i mitt liv och just nu kör jag i princip som en vuxen Rallyförare.tongue

Men men det kanske är jag som är lite för krävande av Gamla Forden:P

Smålänning
7 883 Inlägg
30 januari 2008
#6
Du nämde aldrig årsmodell, men om du inte ska besiktiga bilen så kan du turbokonvertera smile Bottendelen håller, och kompet ligger på ca 8,5:1, så den är som gjord för de... smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
#7
:)Jag är bara 14 år så jag har inte riktigt hunnit plugga in vad Turbokonvertera är:/ Plus att jag inte har ngn Turbo:(

Det är en 92:Atongue

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
30 januari 2008
#8
En t25 turbo från saab 9000, lite extraspridare och tryckkontakter, lite slang, rör och böjjar... Detta är ju brutalaste metoden typ, de håller iaf en stund...


Körv
3 535 Inlägg
30 januari 2008
#9
Det är inte värt att försöka trimma en sån bil.. Och skulle det dessutom hända något med dig, typ krock med träd osv. så är det inte lika roligt längre.. Så håll dig till det du har istället. Det är vad jag tycker smile

Truckdriving Man

7 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
#10
Men du jag är bättre på att köra än vad du tror!! wink Jag har kört ett par repor i den där bilen så jag har svårt att tro att du tar mej på att köra den bilen:P

1 418 Inlägg
30 januari 2008
#11
släng på en annan ljuddämpare å lätta bilen tongue mer är de inte värt att kostas på

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Körv
3 535 Inlägg
30 januari 2008
#12
Anton__ skrev:
Men du jag är bättre på att köra än vad du tror!! wink Jag har kört ett par repor i den där bilen så jag har svårt att tro att du tar mej på att köra den bilen:P

Jaså? Kolla in min förra bil då. Just en ford escort.. Så jag KAN den bilen.. Jag är dessutom en hejare på att köra bil också.. Du vet, jag är ju Lewis Hamilton och har kört formel 1 ett helt år.. detta måste ju göra mig världsbäst.. Ja just det. Jag fick ju till och med mästerskapet dessutom..


Lyssna på dig själv och hör va dum du låter.

Truckdriving Man

1 418 Inlägg
30 januari 2008
#13
Skulle tippa på att runt 99% av alla garaget är bättre än genomsnittet att köra bil om man frågar dom själva....

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

7 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
#14
Men du Robert jag är 14 och du vetifan:lol:

Körv
3 535 Inlägg
31 januari 2008
#15
Anton__ skrev:
Men du Robert jag är 14 och du vetifan:lol:

Eh, vart vill du komma? Jag kör min bil cirka 30 mil om dagen i mitt jobb.

Jag säger inte att jag är bättre än dig.. Men du ska inte komma å säga att du är bäst i världen på att köra din sketna ford escort en vända i skogen fram och tillbaka..


Förövrigt fyller jag snart 20.

Truckdriving Man

1 497 Inlägg
31 januari 2008
#16
Idiotisk diskussion lol

Vad decib3L menade med:
Det är inte värt att försöka trimma en sån bil.. Och skulle det dessutom hända något med dig, typ krock med träd osv. så är det inte lika roligt längre.. Så håll dig till det du har istället. Det är vad jag tycker

Är att det lönar sig inte att trimma en sugmotor.
Om man inte har fast inkomst och jävligt mycket tid och pengar.
Man räknar på runt 1000kr/hk.

Vill du köra fort hyffsat billigt så köp dig en gammal turbobil.

Om det som dessutom skulle bli så att du körde av vägen och skadade dig.
(Som även händer den bäste).
Så skulle nog försäkringsbolagen vara mycket skeptiska till att ersätta skador.
På bilen men FRAMFÖRALLT DIG!!

// Axel

Körv
3 535 Inlägg
31 januari 2008
#17
AxlSam skrev:
Idiotisk diskussion lol

Vad decib3L menade med:
Det är inte värt att försöka trimma en sån bil.. Och skulle det dessutom hända något med dig, typ krock med träd osv. så är det inte lika roligt längre.. Så håll dig till det du har istället. Det är vad jag tycker

Är att det lönar sig inte att trimma en sugmotor.
Om man inte har fast inkomst och jävligt mycket tid och pengar.
Man räknar på runt 1000kr/hk.

Vill du köra fort hyffsat billigt så köp dig en gammal turbobil.

Om det som dessutom skulle bli så att du körde av vägen och skadade dig.
(Som även händer den bäste).
Så skulle nog försäkringsbolagen vara mycket skeptiska till att ersätta skador.
På bilen men FRAMFÖRALLT DIG!!

// Axel

'nuff said.

Truckdriving Man

257 Inlägg
31 januari 2008
#18
är det en vanlig 1,6i eller en xr3i? hade en xr3i som jag plockade ur ca 200+ hk. drog brorsans 9-3 aero iaf tongue jag tror jag har mekat lite för mycket escort. vad är det för årsmodell?
du har bosch insprut i den va? då går det göra en del tongue

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

Körv
3 535 Inlägg
31 januari 2008
#19
Beaverus skrev:
är det en vanlig 1,6i eller en xr3i? hade en xr3i som jag plockade ur ca 200+ hk. drog brorsans 9-3 aero iaf tongue jag tror jag har mekat lite för mycket escort. vad är det för årsmodell?
du har bosch insprut i den va? då går det göra en del tongue

I HELVETE att de va 200 häst i den Ola.

Truckdriving Man

257 Inlägg
31 januari 2008
#20
inte långt ifrån iaf. jag skulle ha bänkat den innan dom prejade ner den sad men det var ju tur att jag slapp göra det mesta sj på bilen. jämförde man med originalmotorn så var det inte så himla mycket som var sig likt tongue

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.


Sök