Media Markt Lund Demobil **FÄRDIG....Världspremiär 21/3-08 kl:10:00 Elmia :) Kommentera gärna**

AckeOfSweden Avdelningschef Media Markt
1 februari 2008 · 220 Inlägg

Ny dag nya tag. Väntar på leveransen från Alpine idag.. Hoppas det kommer.. Annars blir det först på måndag nästa vecka... Man är ivrig för att komma igång smile

Volvo V50 "R-Dawn"
Volvo V50 "R-Dawn" (2005)
Abbbby
1 februari 2008 · 248 Inlägg

Kan bli ett trevligt projekt, men du borde se över Rubriken då den borde peka lite mer på vad det är för projekt och inte bara säja vilka det är som gör det.....

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"
AckeOfSweden Avdelningschef Media Markt
1 februari 2008 · 220 Inlägg

Så dära..Nu börjar det komma in lite produkter på lager

http://www.garaget.org/gallery/archive/40207/245779_zysdsq.jpg
Jultomten har varit på besök idag:)smile

Volvo V50 "R-Dawn"
Volvo V50 "R-Dawn" (2005)
AdamOpel DraMinBil.nu
1 februari 2008 · 1 016 Inlägg

ErikAxelsson skrev:
Vet inte om jag skulle kalla det du håller på med för annat än marknadsföring. Hela tiden upprepande av "MediaMarkt" , "Alpine" m.m.

Förstår inte hur Du kan kritisera Onoff och Elgiganten som du gör, som om ni var Sveriges bästa kedja inom billjud.
Vill jag ha bra ljud i bilen går jag till någon som varit i branschen länge och hållt sig till just ljud. Typ BRL, MDS.
Kommer du man till MediaMarkt är det väldigt sällan man får tag i någon som du kan få den info du vill ha, kan bero på att ni har tv, stereo, dator och 1000 andra saker att tänka på också, så det köper jag.
"

Tyckte det här var lite intressant faktiskt:

Siba,Onoff,Elgiganten i ex Skövde har noll billjud. Dom har kanske nån huvudenhet, inget mer. Och kan precis nada om den. ( gällande det mesta för övrigt )..

Nej. Ska man ha någonting går man ju till en speciallist på den här fronten, utan tvekan. Så när det är dags att handla billjudsprylar måste jag personligen förflytta mig till Jönköping där BRL och ex även Media Markt finns.

Man kommer in på BRL och det första man möts av. Vad är det? Massa tv-apparater,dvd,Hemmabio etc. Längre bortigenom hittar man billjud och diverse. Hm?
Bad om lite hjälp men det var stor personalbrist sa dom. Var rent jäkla kaos.

Och varför? - Jo. Personalen hade tatt sitt pick och pack och flyttat in till Media Markt istället lite längre bort, där man träffade några av dom senare och trivdes kanon.

Så, kanske inte ska dömma personalen riktigt på "elkedjor" i alla lägen. Dom kan ju komma från andra bolag en gång i tiden med..

Lycka till med projektet, det här är ingen annan elkedja som hade brytt sig att investera i!

/ Nöjd media markt kund iaf.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
AckeOfSweden Avdelningschef Media Markt
1 februari 2008 · 220 Inlägg

Tack så mycket.. Men tillbaka till tråden. Bilen kommer på fredag. Så den helgen så börjar bygget på allvar..smile

Volvo V50 "R-Dawn"
Volvo V50 "R-Dawn" (2005)
Genuine VeeDub
1 februari 2008 · 319 Inlägg

Spännande tråd! Jag har ju köpt allt mitt billjud hos er! Utom basen förvisso, men det kommer det med.

Så om man vill komma o peta på den är de bara o svänga förbi eller? wink

AckeOfSweden Avdelningschef Media Markt
2 februari 2008 · 220 Inlägg

Genuine skrev:
Spännande tråd! Jag har ju köpt allt mitt billjud hos er! Utom basen förvisso, men det kommer det med.

Så om man vill komma o peta på den är de bara o svänga förbi eller? wink

Klart du är välkommen:)

Volvo V50 "R-Dawn"
Volvo V50 "R-Dawn" (2005)
AckeOfSweden Avdelningschef Media Markt
9 februari 2008 · 220 Inlägg

Nu är det bara ett par dagar kvar så kommer bilen. Alla kablar och säkringar och dv. har kommit från caliber. Håll ögonen öppna för fler bilder

Volvo V50 "R-Dawn"
Volvo V50 "R-Dawn" (2005)
ironhead volvoraggare
9 februari 2008 · 4 776 Inlägg

kommer bli grymt fin sen när allt är klart

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
sierracoff
16 februari 2008 · 130 Inlägg

hur går det med bygget är jäkligt intresserad av det då jag jobbar på media markt i Norrköping och funderar att ge förslag på att vi borde bygga en bil vi med.

diamond_ Diamond
16 februari 2008 · 540 Inlägg

fan.. undrar varför göteborg inte bygger nåt??   för snåla antagligen...   Jag tycker att Media Markt har faktiskt bra utbud vad gäller bilstereo, en massa på att välja här i gbg iallafall...

I'm Rick James Bitch!
AckeOfSweden Avdelningschef Media Markt
16 februari 2008 · 220 Inlägg

diamond_ skrev:
fan.. undrar varför göteborg inte bygger nåt??   för snåla antagligen...   Jag tycker att Media Markt har faktiskt bra utbud vad gäller bilstereo, en massa på att välja här i gbg iallafall...

Jag vet faktiskt inte, får ta och prata med dom, Nu har vi i allafall fått reda på att vi har en plats på Elmia och att Media Markt kommer att ha sin egen monter, där 4 stycken demo bilar kommer att stå.. Bl a Denna och jönköpings....

Volvo V50 "R-Dawn"
Volvo V50 "R-Dawn" (2005)
AckeOfSweden Avdelningschef Media Markt
16 februari 2008 · 220 Inlägg

sierracoff skrev:
hur går det med bygget är jäkligt intresserad av det då jag jobbar på media markt i Norrköping och funderar att ge förslag på att vi borde bygga en bil vi med.

Jo, bilen är lite försenad och kommer att komma denna veckan, den kommer ju ny från fabrik. Men alla produkter är kommna  ja.. varför bygger inte ni någon, men ni har väl fult upp nu, ni har inte haft öppet så länge ännu, men hoppas se en sådan snart. Följ tråden i denna veckan så kommer bilder på bilen:)

Volvo V50 "R-Dawn"
Volvo V50 "R-Dawn" (2005)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
16 februari 2008 · 4 190 Inlägg

Jag tycker detta är ett intressant bygge! man lär sig mycket genom att titta på bilder hmm så fattar inte vrf folk stör sig på dessa trådar :S tycker det är jävligt spännande att följa sånna här byggen från företag, speciellt om man får se bilen på elmia! för då vet man ju hur resultatet innan såg ut och va ni gjort smile

Keep it up!
mvh Kim

sierracoff
17 februari 2008 · 130 Inlägg

AckeOfSweden skrev:

sierracoff skrev:
hur går det med bygget är jäkligt intresserad av det då jag jobbar på media markt i Norrköping och funderar att ge förslag på att vi borde bygga en bil vi med.

Jo, bilen är lite försenad och kommer att komma denna veckan, den kommer ju ny från fabrik. Men alla produkter är kommna  ja.. varför bygger inte ni någon, men ni har väl fult upp nu, ni har inte haft öppet så länge ännu, men hoppas se en sådan snart. Följ tråden i denna veckan så kommer bilder på bilen:)

Låter rikigt bra det, ne vet inte varför vi inte bygger någon men har haft jäkligt mycket att stå i än så länge har ju inte haft öppet så länge men nu börjar vi få ordning på allt och garaget börjar tömmas på artiklar så hoppas på att vi ska komma igång med ett bygge framöver..

Merca300CeCab Jag är inte bara skåning, jag är dryg åxå...
22 februari 2008 · 110 Inlägg

sierracoff  >> Fan va grymt.... en Lunda arbetare till här... Ass på HiFi e ja... :-)

Tycker absolut ni sk asmälla ihop nån cool demobil...

Vår ska tydligen va på G nu i början av veckan...

Kör Audi R8 V10 Spyder samt Audi A6 TDI 2013 å Frugans Audi A4 TDI 2009
www.DperssonBilrekond.se
Mercedes AMG GTS "Edition 1" (2016)
Nanobert Butiksinnehavare
23 februari 2008 · 7 Inlägg

Ska bli väldigt intresant att se detta bygge!!
1. Undrar bara varför ni ska köra både IMPRINT box plus en 701:a ???
2. Bygget ska bevisa att man klarar sig med enkelhet, att använda slutsteg för 15 000kr.......
är det enkelt??? varför inte då använda den enklare serien??
3. Skulle det inte vara bättre att ha samma kit bak??
Det man strävar efter är klangmatchning, att köra ett par 6x9:or plus bas bak är inte den optimala lösningen.

Detta är bara några frågor man får i huvudet direkt då man känner till produkterna.
Lycka till och låt Dan slipa spackel, en montör fördelar jobbet :-0

Ljudbyggaren
Garnisonsgatan 13, Helsingborg. Tel: 042-164750.
BAE BilstereoNörd
23 februari 2008 · 576 Inlägg

Nanobert skrev:
Ska bli väldigt intresant att se detta bygge!!
1. Undrar bara varför ni ska köra både IMPRINT box plus en 701:a ???
2. Bygget ska bevisa att man klarar sig med enkelhet, att använda slutsteg för 15 000kr.......
är det enkelt??? varför inte då använda den enklare serien??
3. Skulle det inte vara bättre att ha samma kit bak??
Det man strävar efter är klangmatchning, att köra ett par 6x9:or plus bas bak är inte den optimala lösningen.

Detta är bara några frågor man får i huvudet direkt då man känner till produkterna.
Lycka till och låt Dan slipa spackel, en montör fördelar jobbet :-0

Ja det visar sig längre fram..
Men det ska bli kul att följa detta bygge och se vad grabbarna hittar på med den lilla bilen, resurser finns ju iallafall...
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
daniie
26 februari 2008 · 1 Inlägg

Hej Allesammans!

Tänkte bara avslöja att MM Norrköping även också kommer med största sannolikhet få en demobil med, blir klart denna vecka. Den kommer finnas på olika events omkring Östergötland..

Får kanske skapa en tråd för det när det börjar närma sig! Lycka till Lund!

Phaetoon
26 februari 2008 · 8 156 Inlägg

daniie skrev:
Hej Allesammans!

Tänkte bara avslöja att MM Norrköping även också kommer med största sannolikhet få en demobil med, blir klart denna vecka. Den kommer finnas på olika events omkring Östergötland..

Får kanske skapa en tråd för det när det börjar närma sig! Lycka till Lund!

Den ska bli intressant att se wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang