3519
Sök

Billig GPS?

helt galen
388 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Osäker på var jag skulle placera tråden, vu gör ett försök!

Är det någon som har provat de billiga GPS:erna som finns att köpa på Rusta för 800 kr eller Biltema för 1000 kr? Är de något att ha?

Är sugen på en GPS, ju billigare desto bättre, risk finns alltid att jag inte får behålla den och om inte annat så finns det fler hål att stoppa pengar i big_smile Jag vill helst att den ska kunna visa bränsleförbrukning, vilka märken och modeller har jag då att välja på?

Varför åka fort när man kan åka brett?

259 Inlägg
1 februari 2008
kan tänka mig att dom billigare gpsmotagarna hittar säkert rätt men tar längre tid att hitta sateliterna o beräkna färdväg . har själv en Navman 520i o är nöjd men den är inte lika snabb som TOM TOM som har krypigt ner i pris . mvh mag

2 924 Inlägg
1 februari 2008
Man får vad man betalar för... som alltid

~ Life is short, have FUN! ~

654 Inlägg
1 februari 2008
Bränsleförbrukning? Hur tänker du då?

302 Inlägg
1 februari 2008
jag har en tomtom i lastbilen. (jag har haft 2 båda har varit lika) den är helt knäpp, visar vägar som inte finns och aldrig har funnits, seg som faan.  ibland ändrar den rutt till en väg som blir helt fel sen ändrar den tillbaka igen mm.
vågar inte lita på den för 5 öre.
lurade in mej på en bk3 väg med 60ton och 24 meters ekipage i sthlm. fast den var inställd på att bara visa bk1 vägar.
jävla skitgrejer tycker jag det är iaf.

vet inte vad modellen heter men det var nån dyr sate.

polaren köpte en gps för 1500:-  som fungerar mycket bättre. (tror de va en navman)

helt galen
388 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
danhild skrev:

ingen aning big_smile
Hade hoppats på att det fanns nån avancerad grunka som man kan koppla in på en äldre bil för atrt ge sån info, men det verkar som om jag kan drömma vidare big_smile

336 Inlägg
1 februari 2008

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

3 390 Inlägg
1 februari 2008
Jag kan iaf rekomendera Garmin nüvi 200 /250.... Väldigt lätt att förstå och använda... !

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

4 571 Inlägg
1 februari 2008
Köpte en "billig" Gps en garmin nuvi 200 för 1300:-

Jag är helnöjd, mkt bättre än en gps för 5k+ som jag lånade tidigare .

2 924 Inlägg
1 februari 2008
Hmm undra när det politikerna kommer på att de kan beskatta GPSer mer, för de borde ju vara ett miljöhot när de gynnar mer och lättare bilkörning :-P

2 924 Inlägg
1 februari 2008
WeDo skrev:
Jag kan iaf rekomendera Garmin nüvi 200 /250.... Väldigt lätt att förstå och använda... !

Vad skiljer de åt?
Är det bara kartorna att 250 har Europa medans 200 bara har Norden?

Vilka bra funktioner saknar dem?
Är 3,5" tillräckligt? roll

654 Inlägg
1 februari 2008
peegee skrev:
WeDo skrev:

Vad skiljer de åt?
Är det bara kartorna att 250 har Europa medans 200 bara har Norden?

Vilka bra funktioner saknar dem?
Är 3,5" tillräckligt? roll

Ja, det är Europa(250) och Norden(200). Det räcker med 3,5" enligt mitt tycke, Garmin har så pass bra användargränssnitt -  det bästa jag prövat. Det är ofta inte GPS-mottagarens förmåga att vägleda som kostar, det är alla extra funktioner. Fundera över vad som är vettigt, behövs bluetooth, TMC, FM-sändare osv. så kanske man skall lägga ytterliggare pengar emellan, dock rusar priserna iväg ganska ordentligt.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 februari 2008
Volvotjej84 skrev:
danhild skrev:

ingen aning big_smile
Hade hoppats på att det fanns nån avancerad grunka som man kan koppla in på en äldre bil för atrt ge sån info, men det verkar som om jag kan drömma vidare big_smile

äre bränsle förbrukning du letar efter måste du köpa en bil med en färdator eller skaffa fram en och bygga in en i bilen du ska ha den i smidigare typ och köpa en bil som har de redan tex saab som haft de sen 80 talet då volvo va lite slow av sig;)

helt galen
388 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Saab? Nä, då kör jag hellre min gamla 745a. Tankar iof alltid fullt så jag vet ju vad den snittar men hade vart intressant med mer exakt förbrukning vid olika tillfällen big_smile

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
2 februari 2008
Jag har en Garmin Nüvi 200 och är jättenöjd med den, den hittar rätt och är väldigt enkel att använda. Jag tycker det räcker alldeles utmärkt med en 3,5" skärm, jag sätter min uppe precis bredvid backspeglen och jag skulle inte vilja ha någon större skärm där. Med Garmin så är det fria uppdateringar under första månaden på fartkamerorna så ett tips är att ladda ner dom under första månaden om de inte finns förinstallerade.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

2 600 Inlägg
2 februari 2008
ha en lg ln 500 den funka kanon bra kator för hela europa me smile bra kator bra ljud bra displyer me smile fast den kostade lite me gav över 2 k för den men den funka bra (;

gör som jag kör gubba racer=)

553 Inlägg
2 februari 2008
Köpte en Tomtom One v3 under mellandagarna.. fick den för 1200:- den är jag riktigt nöjd med, har varit sugen på en fartkameravarnare ett tag och nu fick jag gps billigare än vad varnarna är så det är en bara en bonus då jag inte behöver gps egentligen...
Tycker den fungerar kanon, hittar satteliterna snabbt, planerar om färdvägen på typ 2 sek om man kör fel.
är som sagt nöjd med den också var det ju inget pris att tala på tongue

Förjaevle Brao
555 Inlägg
2 februari 2008
en kompis köpte biltemas gps, funkar skitbra;)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
6 maj 2010
Frågar här - någon som har en billig gps eller vet vart man kan få tag på en med Europa kartor!? big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 maj 2010
Elgiganten har en schysst tomtom One för 888kr vill ja minnas på annons denna veckan.

Sök