2433
Sök

Smidig mp3 spelare (bärbar) för bilen..?

712 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Har dragit fram en AUX kabel från min AS2 stereo i 9-5:an. Nu saknas bara en mp3 spelare som är lätt att manövrera när man kör bil.. vill inte ha något som far omkring osv.

Hade siktat in mig på den sån här: http://web.mac.com/mobiblu/Site/Cube2.html
Men den verkar vara omöjlig att köpa nånstans..

Vad har ni för lösningar i era bilar..?

4 767 Inlägg
1 februari 2008
En sån cube, fast första modellen har tjejen, liten och smidig. smile

Men ska du ha den i bilen skulle jag satsat på en spelare med tydlig display och som går att skaffa laddare till cigg-uttaget till, så att det slipper bli tystnad efter några timmars lyssnande.

iPod?

Jag har en iPod modell mindre samt en laddare som man sätter i cigguttaget och denna har även en hållare för själva ipoden. Smidig grej.
Borde finnas även utan FM-sändare, det har den jag har. Dock är ljudkvaliteten inte den bästa vi FM. Så din lösning med auxkabel är bättre smile

http://images.thesiliconvalley.net/product/ty_061303-00031_c1b.jpg

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (1 februari 2008)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

712 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Jo.. tjejen är ipod frälst, så hon har redan varit på mig lite. tongue Dock så har jag ingen koll på vad det finns för olika modeller och va de kostar.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
1 februari 2008
Erick skrev:

Men ska du ha den i bilen skulle jag satsat på en spelare med tydlig display och som går att skaffa laddare till cigg-uttaget till, så att det slipper bli tystnad efter några timmars lyssnande.

iPod?

Jag har en iPod modell mindre samt en laddare som man sätter i cigguttaget och denna har även en hållare för själva ipoden. Smidig grej.
Borde finnas även utan FM-sändare, det har den jag har. Dock är ljudkvaliteten inte den bästa vi FM. Så din lösning med auxkabel är bättre smile

http://images.thesiliconvalley.net/prod … 31_c1b.jpg

Mvh
Erick

Var hittade du den?

Och ja, ipod är riktigt najs. En Ipod Touch t ex. Extremt stor o bra display har den. Dock stör jag mig på att den inte dimmar displayen på samma sätt som min gamla nano gjorde. är ganska skönt att ha i bilen.

Whine whine!

202 Inlägg
1 februari 2008
Ipod touch verkar toknice.

148 Inlägg
1 februari 2008
är riktigt nöjd med min ipod:)

4 767 Inlägg
1 februari 2008
Urkas skrev:
Erick skrev:

iPod?

Mvh
Erick

Var hittade du den?

Och ja, ipod är riktigt najs. En Ipod Touch t ex. Extremt stor o bra display har den. Dock stör jag mig på att den inte dimmar displayen på samma sätt som min gamla nano gjorde. är ganska skönt att ha i bilen.

Köpte den på Ebay. Du kan få köpa min för en femtilapp om du vill, för jag använder den inte. smile Är väl för kräsen med ljudkvaliteten. För det är inte cd-kvalitet på FM-överföringen direkt. sad

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

712 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Provade att koppla in tjejens ipod och det jag störde mig lite på var att man fick ha rätt så låg volym på poden.. annars kexkade det lite.. Sen så får man ju vrida på lite mer på bilstereon. Skiftade man till radio efter det så blev det ju aningen hög ljudnivå helt plötsligt. Men kanske sånt man får leva med om man inte köper sig en redig mp3 bilstereo

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
1 februari 2008
Erick skrev:
Urkas skrev:
Erick skrev:

iPod?

Mvh
Erick

Var hittade du den?

Köpte den på Ebay. Du kan få köpa min för en femtilapp om du vill, för jag använder den inte. smile Är väl för kräsen med ljudkvaliteten. För det är inte cd-kvalitet på FM-överföringen direkt. sad

Mvh
Erick

FM-skiten bryr jag mig inte om då jag kör med min fina bandare. Och ja, det låter bra. Enda jag stör mig på är bruset, men det är inte så farligt. Är iaf en bandare av nyare och dyrare (när den var ny) model. Men iaf, enda jag isf behöver veta är hur stor den är. Måste ju passa min touch också!

Whine whine!

712 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Nåja.. de bidde en iPod Nano igår..
Försöker lära mif itunes nu.. aldrig använt det förut neutral

Nu återstår det bara att hitta nån snygg laddare/hållare till bilen

Sök