Hejsan alla,
nu har jag kommit så långt med min bil att det kan vara värt att ha en projekttråd igång då det händer någonting varje dag med bilen och det är tänkt att fortsätta så fram tills den är färdig nu.
För er som inte känner till vad som är gjort innan eller vad jag har hållit på med så kommer här en kortade sammanfattning.
Blästrat och och lackerat underredet, fram och bakvagn - Klart!
Breddat karossen 60 mm fram och 100 mm bak - Klart!
Byggt front, bak och sidokjolar - Klart!
Lackering - Är i stort sett klart endast någon enstaka del kvar.
Inredning / billjud - Pågående
Motor rengöras och trimmas - Pågående
Nya dämpare o bromsar ska monteras - Klart!
Bilen ska plockas ihop igen - Pågående
Våtslipning och polering - Kommande
Min tanke med denna projekttråd är att ni ska kunna hålla er uppdaterade med vad jag grejar med.
Jag kommer att lägga in bilder här ifrån hur bilen såg ut när jag började projektet denna gång fram tills att det nu blir klar denna vår.
Ni får mer än gärna kommentera och komma med idéer kring mitt projekt, det är alltid roligt att kunna implementera nya saker.
Hoppas ni gillar det
Såhär började det. Efter en helg i göteborg kommer man och ska hämta sin bil och någon har då snott mina sidokjolar, brutit sönder min front och skadat lacker på flertalet ställen så det blev bara att börja riva bilen. Här har rivningen börjat.
Efter att ha rivit isär bilen och sett underredet som började bli väldigt risigt kände jag att även detta behöver sig en ordentlig omgång.
Bilen började rivas ännu mer:
Slog isär fram och bakvagn och allt därtill för att kunna göra bilen ordentligt fräsh undertill.
Bakvagnen inte isär ännu men ni förstår hur trist det såg ut - Såhär ville jag bara inte ha det.
Såhär rena blir delarna efter blästring:
Såhär ser de ut efter att epoxylacken har kommit på:
Nu är bakvagnen ihop igen och detta blev resultatet av arbete med denna:
/Fidde