Här kan man se lite mer av instrumentpanelen har fallit på plats också. Samt om man tittar på växelspaken så ser ett tränat öga ganska fort att detta inte är original heller..
Mer kommer väl imorgon om jag känner mig själv rätt..
Natti!
Förresten, för vetskaps skull - Airbagen på passagerarsidan av bilen väger 3,2 kg därav har denna inte fått flytta tillbaka in i bilen. Måste ju kompensera för allt annat som ska in i bilen..
Heeelvete va du jobbar på grabben! Gött å se! Börjat montera trimmsatsen än då??
Jodå mina kvällar är allt långa här nere i söder.. Väntar fortfarande på vissa delar såsom triggerskivan som ska stickas av för att göra plats för ytterligare remhjul och sådär men det är pågång..
Här kommer kvällens uppdatering:
lite knappar och mer inredning på plats..
Dynamik boxen på plats igen samt handskfacket och lite luftkanaler..
Mittkonsoll, knappar och damasker är nu på plats igen efter rengöring. Samt listerna kring dörrar och bakre fönster sitter på plats.
Ja vi får väl se vad som hinns med i helgen. Imorgon blir det i alla fall heldag i garaget så en hel del ska nog hinna bli klart.. Fick tyget till inredningen idag så jag måste iväg med det till sömmerskan också.
Det blir nog att hålla på med billjudet i helgen, ska ju bygga baslåda och lite sånt. Finns ju iofs massor kvar att göra.. ;-).
härligt bygge! kul att du du har orken att göra något så från grunden! vad hade du för ytskick på baffeln? och vilken färg skulle du lacka dom i? I övrigt är jag lite sugen på att höra vad som händer med M3,an i bakgrunden`?
Så ja! Nu börjar det äntligen hända nåt med din lilla bil! Ser jädrigt bra ut Snoddas! Uppdatera så ofta du kan, kul att följa ditt bygge... Vi höres vännen min! Tjohopp!!
Hallå ja! Tack alla för era kommentarer. Roligt att ni följer mitt bygge, det är en sporre till att fortsätta uppdatera!
Här kommer en liten uppdatering på vad som har hänt under dagen..
Testmontering av nyskapta delar i dörrsidan..
En del till baksätet med nytt överdrag..
Stolen färdigmonterad med nya glidskenor.
Monterar fästet till kompressorn..
Har här fått modifiera oljefilterbehållaren en hel del för att kompressorn ska få plats..
Här börjar det ramla på plats.. Lite tight bakåt så ABS-enheten kommer att få stryka med och så var man utan abs på bilen men det gör inget då jag redan plockat bort alla givare till denna i alla fall.. Bilen blir ju lättare i alla fall.. ;-)
Detta var allt för idag.. Troligen kommer det mer bilder och ny uppdatering imorgon!