hur gör man när man ska lacka plast delar i inredningen ? använder man samma färg som för utsidan eller special färg? snälla berätta hur man ska göra för bra resultat. MVH Martin
Jag kan egentligen ingenting, jag bara låtsas.
Den som ingen turbo har, han får åka utan dump!
Samma färg, men kör med plasttvätt & sedan plastprimer på innan. För ett slätt å fint resultat, kör slipgrund också som mellanslipas innan topp-lacken.
kanske skall tillägga att topplack är också så kallad solid lack.....dvs att klarlacken finns i basen. är det vattenbaserad så måste du lägga klarlack .
Men är det topplack, så behöver du inte lägga klarlack efter.
Det är bara till att slipa till den lite med typ 400 elle 600 papper beroende på ytan innan. Sen sprayar du på Plast Primer på ytan som ska målas..
När det har torkat så kan du grundmåla 3 gånger.. sen när det har torkat så kan du slipa med 600 papper så du får en fin yta sen när du lackerar med basfärgen sen.
Hej hej jag undrar om man ska måla en mittkonsoll i plast de är även en massa små hål sedan man häftat fast fejklädret, behöver jag då lägga på glasfiberspackel innan målning på hela mittkonsollen eller bara för hålen för bästa resultat? Mvh Dennis