Stephane_ skrev:
okey!
Ja har ju avgassystemet på, plus AEM CAI
Men om ja ska göra nåt mer så blir det ett grenrör men annars e ja ganska negativ till chiptrim faktiskt.
Vet inte varför e det bara hehe
Låter bra,för vad ja läst och hört så är det ingen som har nån riktigt bra lösning på chipning av K20 när den inte är orginal.det är där Kpro komemr in i bilden.
Absolut,nästa steg är grenrör.
Har du bytt motorbussningarna till hårdare diton alt motorsvängnings dämpar stag?
för att slippa framvagns hoppandet.
Ang C.A.I på K20 motorn i CTR så kan det mycket väl stämma med dom redovisade 18hk.
Visst,jänkarna är duktiga på att redovisa högre siffror..Men kollar man runt på nätet vad gäller bromsningar gjorda av tex privatpersoner osv så ser man att man får en hel del mer hk med cai på just denna bil med dess motor mot vad man vanligen brukar få.
Det är av dom anledningarna att orginal burken är väldigt snålt dimensionerad,och k20 går rätt fett på toppen.
det i sig då när man monterar tex avgas och filter,alt bara nått av dom båda genererar då att man sänker den feta topp blandningen till en tunnare sådan som i sig genererar mer hk.
komemr inte ihåg säkert,men tror det ligger bänkpapper på HPC där det gjorts bromsnignar med olika modds.