Din Volvo skulle till och med få pisk av min gamla 320 E30 129hk, det kan steifan intyga som faktiskt fått erfara detta med sin gamla 131 hästars 740:P
Enda nackdelen är ju att du aldrig vågade köra mot räserGLEn Dvs vi provade aldrig innan du sålde iväg 320n, tråkigt nog.
Sen så blev min stackars GLE sjukt sönderifrånkörd av en GLE 87 mellan Falun & Borlänge en gång också. Lite tragiskt, men största nederlaget för räserGLEn.. men det finns bilar som går något bättre än andra
Alltså de var nog en gammal sur A4 1.8T dom ha rejsat mot här me sina volvosar. Jag rejsa mot en polares A4 1.8T -00 eller -01 med min volvo o han hade inte en chans mot mig men var int han som körde den just då men dom gav på endå, så tror int att en gammal sug 740 blåser om en A4. Kan tilläga att ja ha rejsat mot en BMW M3 också den hängde ja me ti 100 ungefär sen börja den dra ifrån. Men om man kollar på dom andra 740 i tråden så sku ju min måsta äta M3 o M5 ti frukost o sen avrunda me en Ferrari på kvälls kvisten......
den är riktigt pigg, farsan har säkert haft 4st 740 men han blev typ helt chokad när han körde den. vad kan det va? den är gubbkörd sen ny! alla lappar me nummer e borta. men på toppen står det 1000580 och spridarna e gula avgaset e standard men kan det va högkomps kolvar? om man öppnar upp å kollar på kamaxeln så hur ser man att det är en annan?
/fr3ddan
haha wow en gubbkörd gl som är pigg xD farsan köpte en gubbkörd 745 gl i fint skick men han behandlar den som ett svin , haha en volvo 740 kan inte bli pigg !!
har ni inte kört turbo bilar?? ni skulle nog gara åt "pigga 740 isf"
haha sorry för ot !! men hur fan bli en 740 gl pigg ?? :S:S
har nte sagt att den är wursting åk som ni volvo raggare tror om era gl men när jag väl fått allt spela som det ska med motorn så skulle den dra din 740 på 3an !! duger som första bil för mej !!
B230F:are KAN ju vara utrustade med Trimsats B-original, men borde ju vara reggade med det från början då
Vad är det för adress till den firman. Har just köpt riksdagens 740, och den behöver "motiveras" lite..
Haha, jaa.. adress & adress. Valfri Volvohandlare, om nu satsen ens finns kvar. Annars kan du ju hitta kamaxlar, topplock & extraktorgrenrör m.m här: http://www.kgtrimning.com/
Jag tror att det Volvo gjorde var att byta till en 531 topp med en VX3 kam. Dom prylarna blev senare standard när 940 kom -91, den motorn heter B230FB. Det är nämligen det som skiljer F motorn mot FB 531 toppen och VX3 kammen. Har själv en sådan maskin i min 945.
Suttit här och läst tråden... Samma sak som "Min pappa är starkare än din pappa". Killen som startade tråden var nog inte ute efter en smutskastningstråd... Sades tidigare i tråden att pigg och snabb inte är samma sak.
Det är ju inte bara bilen det hänger på... det är väl föraren med?