2751
Sök

Srejka Mot Bensin Priserna

Yrkeschaufför
10 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Nu är toppen nådd... Över 12kr litern är för jävligt!!

Något mådte göras! Att höja skatterna på bensinen gör ingen skillnad för miljön för att man måste ta bilen dit man ska iaf! Man slutar ju inte åka bil bara för att bensinen kostar mer. Det ända som händer är att staten tjänar mer och mer pengar på oss arbetare!! Klart att politikerna inte brys sig, dom åker ju ändå bara taxi och har säkert ingen egen bil som ska skattas å försäkras för dyra pengar!!

Nej nu måste vi göra något åt detta! Strejka eller fixa fram en protest lista med namnunderskrifter och visa vårat missnöje till våran"Slappa" regering!!!

Någon som har ett förslag på vad som ska göras?? Någon som kan fixa en hemsida som man kan stata en namn insammling på??

Den som gör detta kan räkna med mitt stöd och garanterat många många fler!!!

Mvh// Tomas

http://www.garaget.org/gallery/archive/40244/250064_szm0xo.jpg

// Ille

7 100 Inlägg
6 februari 2008
över 12 kr har den vart länge hos oss,och söker du lite i forumet så hittar du en några sidor om de här tongue
Senast redigerat av bmx (6 februari 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

812 Inlägg
6 februari 2008
man kan ju undra om det hjälper att samla namn, motormännens riksförbund hade samlat in ca 100 000 under skrifter mot höjda bensinskatter. det tycks inte ha hjälpt

7 100 Inlägg
6 februari 2008
golf4gti skrev:
man kan ju undra om det hjälper att samla namn, motormännens riksförbund hade samlat in ca 100 000 under skrifter mot höjda bensinskatter. det tycks inte ha hjälpt

tror nästan inte de,hur mycke vi än bönar och ber så kommer dom nog inte att sänka de,vi får leva med det helt enkelt hmm

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

294 Inlägg
6 februari 2008
Etanolkonvertara så spar du 10% per mil plus att regeringen går minste om sina skattepengar, och kanske tar de ställning då?

När dieseln blandades ut med 5% rapsolja tror jag de räknade ut att staten skulle förlora 12 miljarder per år i skattepengar, så nog skulle de bli paff om ingen skulle tanka bensin på t ex en hel dag....

Strejka nån dag gemensamt bara......
Senast redigerat av unpatterned (6 februari 2008)

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

Yrkesförare
1 073 Inlägg
6 februari 2008
Tyvärr så tror jag inte underskrifter hjälper mycket och framför allt så hjälper det nog inte heller att byta regering så att sossarna ger miljöpacket talan igen!

Vetefan vad man kan göra annars, men jag ställer inte ifrån mig bilen, tvärtom.
Turbon ska få fortsätta ladda och tanken ska fyllas som vanligt!

Yrkeschaufför
10 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Hej igen!! Hittade sidan ni pratat om!!

http://www.bensinskatteuppror.se/

Om alla på garaget (Ca 72000 medlämmar) skriver på denna lista så kanske det kan leda till något iaf!!

Nu är dom uppe i ca 150000 underskrifter!! Någon gång måste väl politikerna lyssna på folket!!

// Ille

Yrkesförare
1 073 Inlägg
6 februari 2008
Skadar ju inte att försöka.

Påskrivet!

321 Inlägg
6 februari 2008
dra ner på flyg istället det måste ju släppa ut mer än bilar gör.

Large Cap
1 816 Inlägg
6 februari 2008
Påskrivet. tongue

NissanMotorsport
6 februari 2008
Ille skrev:
Hej igen!! Hittade sidan ni pratat om!!

http://www.bensinskatteuppror.se/

Om alla på garaget (Ca 72000 medlämmar) skriver på denna lista så kanske det kan leda till något iaf!!

Nu är dom uppe i ca 150000 underskrifter!! Någon gång måste väl politikerna lyssna på folket!!

är dom inte uppe i 1.414.128 underskrifter? elle är de ja som är dum? tongue

8 883 Inlägg
6 februari 2008
Inte en till tråd om bensinpriserna.......

Fotograf på tierpidag.se

Fortare än kvickt
241 Inlägg
6 februari 2008
jo de är nästan uppe i 1,5 miljon underskrifter

Akta lacken pappskalle!

Yrkeschaufför
10 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
det stämmer smile fel av mig, FÖRLÅT! Siffror och jag går ej ihop ;P

// Ille

9 108 Inlägg
6 februari 2008
Här har du en stor tråd i ämnet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=67905

Sök